MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 8:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Prezentacja...
Post: śr lip 18, 2007 9:13 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 02, 2007 12:46 pm
Posty: 123
Lokalizacja: Wejherowo - Trójmiasto - Warszawa
Witam,
no mimo ze juz tu pare dni kraze po forum, postanowilem zaprezentowac tez moj nowy nabytek. co prawda oryginal to nie jest..:) ale mnie bardzo cieszy:
W123 - kombi rok '83
klimatyzacja - jeszcze nei dziala..ale juz wkrotce:)
ABS - wlasnie zaczela mi sie palic kontorlka ABS'u - po wymianie klockow.. mechanik - do ktorego juz nie jezdze :) - stwierdzil ze on przy ABS'sie nic nie robil... :) tylko ze wczesniej dzialal wysmienicie.. czy tu moze miec wplyw na to np zastosowanie zlych klockow?? kontrolka zapala sie dopiero po chwili jazdy..na poczatku ABS'y dzialaja..
ASB
szyberdach
elektryczne szyby przod
elektryczne lusterko - pasazer
niestety gazniety (ale przynajmniej tanio jezdzi :) )

a fotki.. tutaj

Przy okazji pytanie...czytalem..czytalem...ale..
jak to jest z ta skrzynia biegow. oczywiscie wymienilem od razu wszystkie oleje...rowniez w skrzyni..i mechanik twierdzil ze pomiar na zimnym oleju robic... no bo zazwyczaj na bagnetach jest wskaznik na rozgrzany olej i zimny.. a skoro nie ma na rozgrzany tzn ze ten trzeba na zimnym sprawdzac? moglibyscie to skomentowac..??

To tyle na dzisiaj..by bylo..


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 18, 2007 12:19 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:39 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Legionowo/Warszawa
Gratulacje ! Ładny kombiaczek i wypas bardzo dobry jak na polską pulę S123 , trochę pracy i będzie naprawę do pozazdroszczenia. Wg . mnie do wywalenia te całe ospojlerowanie i cyrkle. Jak NIVO - działa ?
p.s.
Poczekaj trochę napewno ktoś napisze że chyba jest złamany [oczko] [zlosnik] .

_________________
MB C123 230CE '83 Zypressengrün metallic
MB S123 280TE '81 Lapisblau metallic
MB W123 280E '77 Milanbraun metalic
MB S210 E430 4matic


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 18, 2007 12:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 02, 2007 12:46 pm
Posty: 123
Lokalizacja: Wejherowo - Trójmiasto - Warszawa
nivo dziala :) -- nawet juz wiem gdzie sie reguluje..
zasugerowano mi je troche podniesc no bo z przodu bylem zmuszony wymienic sprezyny - jedna byla zlamana :)

przy silniku w zasadzie pozostala jeszcze do wymiana uszczelka..przy kolektorze /wydechu/ ale poki co mechanik stwierdzil zeby na razie sobie odpuscic..bo jak sie sruby pourywaja to bedzie duzo pracy :) no ale chyba go zmusze do tego.:)..

zabawna historyjka z elektrykiem:)
na poczatku - tzn jak go wzialem to cala elektryka "raz chodzila/raz nie" :) facet ktory go sprzedawal stwierdzil ze jak sie mocniej uderzy w kokpit..to czesciej dziala - brutal.. wiec sru do elektryka..
1- pierwszy elektryk - nie..ja tego nei bede robil
2 -drugi - nie mam czasu
3 - trzeci - no..ale to bedzie kosztowac..to tak caly dzien roboty..no to dniowka..ze 400 PLN'a.. na to ja mu..super niech Pan robi.. a on mi na to: no ale tak za dwa miesiace po wakacjach.!!!!!!!!
4 - czwarty - mialem wiecej szczescia.. - okazalo sie ze wystarczylo wymienic "pozornie cale" bezpieczniki" i juz nie trzeba walic w kokpit by sie otwieraly szyby :) i kosztowalo mnie to ...zaledwie 30 PLN'a.:)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 18, 2007 1:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Bardzo mi sie podoba wypas w Twoim S123... Widze że auto jest z III seri. A czy ten kombiak nie miał kiedyś wycieraczek na lampach?
Szkoda tylko że VIN jest taki, jaki jest ;).

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 18, 2007 9:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 02, 2007 12:46 pm
Posty: 123
Lokalizacja: Wejherowo - Trójmiasto - Warszawa
hm...odpowiedz na pytanie z priv'a w sumie nie mam co ukrywac..a i fakt faktem ze ze wzgledu na zbyt mala ilosc postow nie moge pisac na priv'a :(

zatem co nastepuje:

hej,
nie wiem czy Cie ta kwota usatysfakcjonuje..:)
ale ja za nia dalem 2,5 tys PLN'a..
Czy twoja jest rowniez z takim drewienkiem automat etc??
prawie full wypas??
Jesli tak to zapodaj cene..bo bratu sie podoba...:)
Damien

Ja tam specjalnie nie zwracalem uwagi na blachy..bo wiadoma rzecz...ze itak trzeba robic..wiec lepiej to zrobic samemu...i wiedziec co sie ma :) a jeden kawalek mniej lub wiecej juz takiej roznicy nnie robi :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 18, 2007 9:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
damien pisze:
na poczatku ABS'y dzialaja


dzala czy tylko kontrolka sie nie pali?

damien pisze:
no bo zazwyczaj na bagnetach jest wskaznik na rozgrzany olej i zimny


raczej sporadycznie sie to spotyka

damien pisze:
ze ten trzeba na zimnym sprawdzac


Sprawdza sie po nagrzaniu motoru do prawidlowej temp. pracy oraz przejechaniu 10km (tak podaje instrukcja chyba)

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 18, 2007 11:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 02, 2007 12:46 pm
Posty: 123
Lokalizacja: Wejherowo - Trójmiasto - Warszawa
potem przestają dzialac i zapala sie kontrolka /potrafie rozroznic dzialajacy ABS od niedzialajacego :) posiadam go rowniez w bardziej wspolczesnym aucie:) /


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 19, 2007 8:49 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Cześć wszystkim fanom T-Modelu!

Poziom oleju w ASB mierzymy przy temp. silnika 30-40 st. po napełnieniu przekładni poprzez przejście przez wszystkie pozycje wybieraka. Wtedy odczyt jest najdokładniejszy.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 19, 2007 9:49 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
damien pisze:
potem przestają dzialac i zapala sie kontrolka /potrafie rozroznic dzialajacy ABS od niedzialajacego :) posiadam go rowniez w bardziej wspolczesnym aucie:) /


Ja podobną rzecz miałem w Seacie Toledo (tyle, że 12 lat młodszym :lol:).

Na początku wszystko było ok, po pewnym czasie zaczęła kontrolka się zapalać od czasu do czasu (jak się paliła, to ABS nie działał). Teraz pali się stale. Najprawdopodobniej zaśniedziałe styki przy czujnikach, albo czujniki do wymiany. Taki czujniczek może sporo kosztować. Poza tym, mogło się stać tak, że podczas naprawy gość oparł się/otarł czujnik i zaśniedziałe kabelki nie stykają...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 19, 2007 1:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
(me: how) pisze:
Poziom oleju w ASB mierzymy przy temp. silnika 30-40 st. po napełnieniu przekładni poprzez przejście przez wszystkie pozycje wybieraka. Wtedy odczyt jest najdokładniejszy.


(me: how) nie dodales jeszcze ze poziom oleju w ASB mierzymy przy wlaczonym/chodzacym silniku , nie dla wszystkich jest to tak oczywiste jak dla Ciebie :lol: Najlepiej sprawdzac poziom na pozycji wybieraka P.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 19, 2007 1:56 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
damien pisze:
potem przestają dzialac i zapala sie kontrolka /potrafie rozroznic dzialajacy ABS od niedzialajacego :) posiadam go rowniez w bardziej wspolczesnym aucie:) /


Prawdopodobnie ruszył/uszkodził sie czujnik ABS przy jednym z kół. Trzeba sprawdzić czujniki.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 19, 2007 10:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
damien pisze:
mechanik twierdzil ze pomiar na zimnym oleju robic... no bo zazwyczaj na bagnetach jest wskaznik na rozgrzany olej i zimny.. a skoro nie ma na rozgrzany tzn ze ten trzeba na zimnym sprawdzac
Niezly fachura z tego mechanika: ABS sknocil, na temat automatycznej skrzyni sie wymadrza... Oznaczenie dla zimnego i goracego oleju jest na miarkach oleju w ukladach wspomagania kierownicy, ktore wypelniane sa takim samym olejem jak automatyczne (i coponiektore mechaniczne) skrzynie. Chodzi oczywiscie o ATF - Dexron, ktory, w przeciwienstwie do oleju silnikowego, bardzo silnie sie rozszerza (zwieksza objetosc) wraz ze wzrostem temperatury. Poziom oleju mierzy sie ZAWSZE przy temperaturze roboczej (ok. 80°C), co odpowiada ok. 15 minutowej jezdzie oraz przy pracujacym silniku, przewahlowawszy uprzednio wszystkie pozycje i zostawiwszy na N. Wybaczcie (me: how) i witek-sec, ze podwazam tutaj wasze wypowiedzi ale nie moglem sie powstrzymac*. Temat juz wielokrotnie poruszany na forum a nadal sa niescislosci. Przeraza mnie tez fakt, ze ciagle spotykam mechanikow, ktorzy nie wiedza jak poprawnie zmierzyc poziom oleju w ASB :(

* jak juz tak doswiadczeni forumowicze popelniaja niescislosci to pomyslalem, ze to ze mna jest cos nie tak i zaraz zajrzalem do instrukcji obslugi - a szczescie dobrze pamietalem... :)

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 19, 2007 11:30 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Z takiego podważania, wychodzą rzeczy najlepsze.

kielbik pisze:
* jak juz tak doswiadczeni forumowicze popelniaja niescislosci to pomyslalem, ze to ze mna jest cos nie tak i zaraz zajrzalem do instrukcji obslugi - a szczescie dobrze pamietalem... :)


Mnie bardziej przeraża mechanik, który czyta instrukcję dla przeciętnego użytkownika. Oczywiście, że olej możesz zmierzyć przy temp. roboczej i po to jest miarka i oznaczenia na niej. Jednak literatura bardziej ambitna niż niebieska książeczka podaje, że dokładniejszy wynik uzyskuje się przy niedogrzanym oleju, jednak trzeba wiedzieć jak ten wynik odczytać. Tego książeczka już nie podaje, bo gdyby traktowała wszystko w ten sposób, miałaby 400 stron.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 19, 2007 11:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
(me: how), nie podejrzewasz mnie chyba, ze posilkuje sie niebieska ksiazeczka w formacie B5. Jak chcesz to zeskanuje ci odpowiednia strone z Wartungshandbuch, Personenwagen, Teil I, tez w niebieskiej oprawie (segregatorze) i na oko ma wlasnie ok. 400 stron. Zrobiles mi wielka przykrosc... :cry:

I nie bardzo kapuje na czym mialaby polegac wygoda pomiaru przy 30-40°C, chodzi o to zeby sobie lapek nie poparzyc? [zlosnik]. Pomiar przeprowadza sie przy temperaturze roboczej ze wzgledu na wspomniana rozszerzalnosc cieplna oleju. Tylko wtedy mozna odczytac poziom, ktory jest przez 99,9% czasu kiedy skrzynia jest w eksploatacji (chyba, ze ktos jezdzi samochodem notorycznie na odcinkach rzedu 1000-3000 m). Temperatura oleju w skrzyni, gdy juz osiagnie wymagany poziom, jest bardzo stabilna i niezalezna od temperatury zewnetrznej czy obciazenia, utrzymywana jest przez wymiennik ciepla znajdujacy sie w chlodnicy wody.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 20, 2007 12:04 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
kielbik pisze:
(me: how), nie podejrzewasz mnie chyba, ze posilkuje sie niebieska ksiazeczka w formacie B5. Jak chcesz to zeskanuje ci odpowiednia strone z Wartungshandbuch, Personenwagen, Teil I, tez w niebieskiej oprawie (segregatorze) i na oko ma wlasnie ok. 400 stron. Zrobiles mi wielka przykrosc... :cry:


Przepraszam Cię najmocniej, ale zarówno Bartek jak i ty, napisaliście, że zaglądacie do instrukcji obsługi. Trochę mnie to zdziwiło, gdyż w swojej nie znalazłem słowa na ten temat. Niestety mam pod ręką tylko szwedzką i jest trochę inna.

Jeśli jestes pewien, że wydawnictwo, które posiadasz ma zastosowanie do 123 i czerwonego oleju, to oczywiście nic nie skanuj. Pozostanie mi uznać wyższość wiedzy spisanej dla serwisantów, której nie było mi nigdy dane nawet oglądać, nad wydawnictwiem typu "Helfe mir selbst", które w wyścigu autorytetów przegrywa już na starcie tytułem.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl