MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 7:24 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sie 07, 2003 11:46 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 11, 2003 12:34 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
Przy okazji dzisiejszego badania technicznego, okazalo sie, ze mam delikatne luzy na wspornikach drazkow kierowniczych.
Chcialbym to sam naprawic, bo nie wyglada mi to na trudna rzecz. Prosze o ewentualne rady. Co powinienem kupic (oprocz samych wspornikow), jak sie do tego zabrac, zeby nie narobic sobie dodatkowej pracy i jakich niespodzianek nalezy sie spodziewac.
Czy po wymianie nalezy pojechac do jakiegos warsztatu w celu ustawienia zbieznosci?

Dzieki z gory za pomoc.
-------------
Kukas


Na górę
Post: czw sie 07, 2003 1:40 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Kup zestaw naprawczy wspornika drazkow, koszt okolo 80PLN Lampforder (z tego co pamietam kolega Ocet ma taki nowy, wiec sie moze z nim dogadaj - on tez jest z wawy). Wymiana jest w sumie prosta, odkrecic, wymienic gumy wkrecic nowa srube. Co do zbierznosci, ja po wymianie musialem zrobic, ale mialem juz spory luz, ze "gubil" mi geometrie.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 10, 2003 12:43 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 09, 2003 11:38 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Zabrze
prosta sprawa
jeśli gumy tania , jeśli całość troch droższa ale nie oszczędzaj kolega laudan ma rację lemf. jest bardzo dobry i w miarę tani

_________________
Pozdrawiam.
'77 MB 123 300D 1991-do nadal !!! to już członek rodziny - od 15 lat !!!
'86 MB 126 300 SE 1999-2005
'88 MB 126 420 SE 2005-do nadal
'88 MB 126 560 SEL 2005-do nadal


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 14, 2007 6:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
odgrzeję wątek trochę po takim długim czasie ...

w W126 jest ten sam wspornik, a co za tym idzie ten sam zestaw naprawczy

moje pytanie jest następujące:
czy trzeba rozpiąć końcówki drążków kierowniczych które dochodzą do wspornika, czy można wymienić te tuleje metalowo gumowe wyciągając tylko śrubę ze wspornika, wcisnąć nowe i skręcić wsjo do "kupy"?

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 16, 2007 11:07 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:39 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Legionowo/Warszawa
gekonos pisze:
czy można wymienić te tuleje metalowo gumowe wyciągając tylko śrubę ze wspornika, wcisnąć nowe i skręcić wsjo do "kupy"?


Tak da się to zrobić, ale możesz mieć troche kłopotu z wywaleniem tych starych gum po one potrafią się nieźle "zapiec" , musisz mieć jakiś pręt /rurkę i popukać z dołu i od strony komory silnika.

_________________
MB C123 230CE '83 Zypressengrün metallic
MB S123 280TE '81 Lapisblau metallic
MB W123 280E '77 Milanbraun metalic
MB S210 E430 4matic


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 16, 2007 12:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:40 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Piastów (Warszawa)
Wiem, że trochę późno, ale dodaję ten wpis, na wypadek, gdyby ktoś szukający pomocy w tym temacie w przyszłości odnalazł to forum.

Jacku pisze:
gekonos pisze:
czy można wymienić te tuleje metalowo gumowe wyciągając tylko śrubę ze wspornika, wcisnąć nowe i skręcić wsjo do "kupy"?


Tak da się to zrobić, ale możesz mieć troche kłopotu z wywaleniem tych starych gum po one potrafią się nieźle "zapiec" , musisz mieć jakiś pręt /rurkę i popukać z dołu i od strony komory silnika.


A ja sobie z tym poradziłem tak:

Rozkręciłem wszystko - poszło nadzwyczaj lekko, jak na wiek i miejsce w którym to jest. Wywaliłem wszystko, co poszło bez problemów. Została tylko metalowa tulejka, ta górna, która po prostu się zrosła z obudową. Od spodu nie bardzo miałem miejsce, bo pod blokiem, na chodniku to robiłem, więc włożyłem pod spód podnościk. Mam taki niewielki, hydrauliczny a ta końcówka, która się z niego wysówa, idealnie pasowała: zmieściła się w zewnętrzną obudowę, a zaparła się na tej tulejce, którą chciałem wyjąć. Poniosłem wszystko i lekko nacisnąłem od góry. Wyszło jak by olejem było posmarowane :lol: Oczywiście najpierw opukałem dokładnie, bo młotkiem próbowałem wyjąć, ale z braku miejsca ... Sami rozumiecie.

_________________
Pozdrawiam - Bartek

MERCEDES-BENZ A 160 CDI 2005r. Jeszcze nie mój.
Mercedes W123 240D 1979r. - do sprzedaży jako dawca.
VW GOLF 1,6 LPG AUTOMAT 3D 1990r. -"CZARNY LOTNIK" - Sprzedany.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl