MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

560 SL- świeży zakup i kilka pytań
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=27140
Strona 1 z 1

Autor:  MS [ pn lip 09, 2007 3:35 pm ]
Tytuł:  560 SL- świeży zakup i kilka pytań

Witam Szanowne Grono!

Wreszcie po czasie podpatrywań forum mogę sie nazwać "pełnoprawnym" userem.
Właśnie ściągnąłem z Niemiec '88 560 SL [zlosnik]. Auto właśnie przechodzi totalny przegląd i wymiany wszystkiego co tylko można. Juz wymieniłem olej ( silnik, skrzynia), filtry, stacyjka prewencyjnie pojechała do regeneracji.
W związku z tym, mam kilka pytań jesli pozwolicie:

1. Mam wersje US, czyli wg wszelkich informacji jakie posiadam, silnik jest "zdławiony". W jaki sposób odbywało sie ograniczanie mocy na wersje US? Czy jest szansa powrotu do wyjściowej mocy?
2. Nie świeci jedna lampa z przodu. Czy jest jakis rozsądny ( czyt: nie rzeźnicko-kowalski [oczko] ) patent na wymiane samej żarówki? Niestety w lampach US żarówkę wymienia sie wraz z kloszem... :)

Będę wdzieczny za infomacje.
Pzdr

Autor:  aegm [ pn lip 09, 2007 4:32 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
1. Mam wersje US, czyli wg wszelkich informacji jakie posiadam, silnik jest "zdławiony". W jaki sposób odbywało sie ograniczanie mocy na wersje US? Czy jest szansa powrotu do wyjściowej mocy?


witam,
nie wiem o jakiej mocy wyjsciowej piszesz? model R107 560SL wychodzil tylko na Export (USA,JaponiaAustralia) i mial moc 230KM i nie bylo innej "opcji konnej". <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
MS pisze:
2. Nie świeci jedna lampa z przodu. Czy jest jakis rozsądny ( czyt: nie rzeźnicko-kowalski ) patent na wymiane samej żarówki? Niestety w lampach US żarówkę wymienia sie wraz z kloszem...


w europejsckiej lampie zarowke tez sie wymiania w podobny sposob! tz.trzeba caly klosz wymontowac,zaczynajac najpierw od listewki pod reflektorem Dwie srubki.jedna z boku blotnika,druga po lewej stronie reflektora(widoczna po podniesieniu maski)
troche dlubania,ale dasz rade...!

pozdr.

Autor:  matrix [ pn lip 09, 2007 4:51 pm ]
Tytuł: 

aegm pisze:

w europejsckiej lampie zarowke tez sie wymiania w podobny sposob! tz.trzeba caly klosz wymontowac,zaczynajac najpierw od listewki pod reflektorem Dwie srubki.jedna z boku blotnika,druga po lewej stronie reflektora(widoczna po podniesieniu maski)
troche dlubania,ale dasz rade...!

pozdr.



...niestety w amerykańskiej wersji nie ma czegoś takiego jak wymiana samej żarówki, kolega dobrze pisze, przewidziana jest wymiana całego wkładu i chyba nie ma żadnych patentów na to. W 126 pochodzących zza oceanu stosuje sie lampy od 126 ale "p" made in poland ;) , nie tylko ze względu na drogą eksploatację oryginalnych amerykańskich lamp ale na to, że lampy amerykańskie nie dają asymetrycznego światła tak jak lampy europejskie. Na dobrą sprawę taki samochód teoretycznie nie powinien być dopuszczony do ruchu, ale jakoś 107 w wersji US spokojnie jeżdżą po naszych drogach, więc może przymykają na to oko.

Autor:  aegm [ pn lip 09, 2007 4:58 pm ]
Tytuł: 

matrix pisze:
...niestety w amerykańskiej wersji nie ma czegoś takiego jak wymiana samej żarówki, kolega dobrze pisze, przewidziana jest wymiana całego wkładu


a to tego nie wiedzialem! troche zadziwiajaco dziwne i nieekonomiczne rozwiazanie [szalone] czyli nie pozostawaloby mi nic innego jak zamontowac o wiele ladniej sie prezentujace lapmy europejskie. jak i zderzaki... ;)

Autor:  MS [ pn lip 09, 2007 5:08 pm ]
Tytuł: 

matrix pisze:
aegm pisze:

w europejsckiej lampie zarowke tez sie wymiania w podobny sposob! tz.trzeba caly klosz wymontowac,zaczynajac najpierw od listewki pod reflektorem Dwie srubki.jedna z boku blotnika,druga po lewej stronie reflektora(widoczna po podniesieniu maski)
troche dlubania,ale dasz rade...!

pozdr.



...niestety w amerykańskiej wersji nie ma czegoś takiego jak wymiana samej żarówki, kolega dobrze pisze, przewidziana jest wymiana całego wkładu i chyba nie ma żadnych patentów na to. W 126 pochodzących zza oceanu stosuje sie lampy od 126 ale "p" made in poland ;) , nie tylko ze względu na drogą eksploatację oryginalnych amerykańskich lamp ale na to, że lampy amerykańskie nie dają asymetrycznego światła tak jak lampy europejskie. Na dobrą sprawę taki samochód teoretycznie nie powinien być dopuszczony do ruchu, ale jakoś 107 w wersji US spokojnie jeżdżą po naszych drogach, więc może przymykają na to oko.


No właśnie tym jest kłopot. Druciarstwa nie uznaję, wiec najprawdopodobniej pójdą oryginały, szczególnie ze w US są do kupienia za 7$ :o
A na przeglądzie problemów specjalnych nie było.

aegm pisze:
nie wiem o jakiej mocy wyjsciowej piszesz? model R107 560SL wychodzil tylko na Export (USA,JaponiaAustralia) i mial moc 230KM i nie bylo innej "opcji konnej".


O ile mi wiadomo, ten sam silnik był później montowany w europejskich modelach i miał moc 286 km, co znaczyłoby, że jest jeszcze kilka koni do wydobycia :) Jako ze wersje US zazwyczaj sa zdławione, głównie ze względów wymogów dotyczących czystości spalin, bardziej restrykcyjnych w US niz w Europie, moze jakos "odnajde" zaginione konie- poszperam jeszcze... [oczko]

aegm pisze:
matrix pisze:
...niestety w amerykańskiej wersji nie ma czegoś takiego jak wymiana samej żarówki, kolega dobrze pisze, przewidziana jest wymiana całego wkładu

a to tego nie wiedzialem! troche zadziwiajaco dziwne i nieekonomiczne rozwiazanie [szalone] czyli nie pozostawaloby mi nic innego jak zamontowac o wiele ladniej sie prezentujace lapmy europejskie. jak i zderzaki... ;)


Dla mnie m.in te elementy stanowią urok tego autka. Jestem zwolennikiem utrzymywania auta w pełni oryginalnego ;)

Autor:  aegm [ pn lip 09, 2007 5:12 pm ]
Tytuł: 

MS pisze:
O ile mi wiadomo, ten sam silnik był później montowany w europejskich modelach i miał moc 286 km, co znaczyłoby, że jest jeszcze kilka koni do wydobycia Jako ze wersje US zazwyczaj sa zdławione, głównie ze względów wymogów dotyczących czystości spalin, bardziej restrykcyjnych w US niz w Europie, moze jakos "odnajde" zaginione konie- poszperam jeszcze...


zostan przy oryginale i nie kombinuj, bo bedziesz zalowal! [oczko]

Autor:  georem [ pn lip 09, 2007 6:35 pm ]
Tytuł: 

MS pisze:
O ile mi wiadomo, ten sam silnik był później montowany w europejskich modelach i miał moc 286 km, co znaczyłoby, że jest jeszcze kilka koni do wydobycia :) Jako ze wersje US zazwyczaj sa zdławione, głównie ze względów wymogów dotyczących czystości spalin, bardziej restrykcyjnych w US niz w Europie, moze jakos "odnajde" zaginione konie- poszperam jeszcze... [oczko]


Gratuluję zakupu, choć miło byłoby zobaczyć fotki. O ile mi wiadomo to w EU nie było montowanych silników 560, a już pierwsze słyszę o mocy 286PS z 560. [oczko] Prawdopodobnie silnik ma mniejsze sprężanie i również ograniczony jest elektronika np. modułem, więc wydobycie większej mocy moze okazać porażką.

Autor:  MS [ pn lip 09, 2007 7:15 pm ]
Tytuł: 

Miałem na myśli generalnie silnik 560, ale widze, ze ten w W 126 przy tej samej pojemności ma jednak inne wymiary tłoków, inny stopień sprężania i pewnie inny osprzęt wiec silnik zostanie jak jest najprawdopodobniej.
Fotki postaram sie jak najszybciej, w tej chwili auto jest przeglądane pod kątem jakichkolwiek ewentualnych niedomagań zawieszenia.

Autor:  broneq [ pn lip 09, 2007 8:11 pm ]
Tytuł: 

Wiele osób już to napisało ale jako dyżurny ortodoks forum też napiszę [zlosnik]
Zostań przy oryginale [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
No i czekamy na jakieś fotki. Co do mocy to 230KM w aucie do czystego lansowania myślę, że i tak jest aż nadto 8)
Powodzenia
8) 8) 8) 8) <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
aegm pisze:
w europejsckiej lampie zarowke tez sie wymiania w podobny sposob! tz.trzeba caly klosz wymontowac,zaczynajac najpierw od listewki pod reflektorem Dwie srubki.jedna z boku blotnika,druga po lewej stronie reflektora(widoczna po podniesieniu maski)
troche dlubania,ale dasz rade...!

A ostatnio tyle się mówi o tym jak ciężko w nowoczesnych autach zmienić żarówkę :o :o :o :o [uhaha] [uhaha] [uhaha] [uhaha]

Autor:  aegm [ pn lip 09, 2007 8:39 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
A ostatnio tyle się mówi o tym jak ciężko w nowoczesnych autach zmienić żarówkę


no nie! [zlosnik] dokladnie to samo sobie pomyslalem wymianiajac u siebie ostatnio zarowke w kierunkowskazie, gdzie tez trzeba caly reflektor wymontowac do ktorego jest przymocowany kierunek :evil: przyznam sie ze troche do dupy to wymyslili,ale za to w W123 i W124 zozwiazali to wzorowo i nowa zaroweczka siedzi na swoim miejscu po minucie [cool]

Autor:  Jarzyn [ pn lip 09, 2007 10:14 pm ]
Tytuł:  1

Popraw temat, bo nie da się na to patrzeć :roll:

Autor:  witek-sec [ wt lip 10, 2007 11:16 am ]
Tytuł: 

Gratulacje [zlosnikz] Jako ze chloniemy piekno Mercedesow glownie oczami ,to prosimy o fotki :lol:
Jak piszesz o przepalonej zarowce ,to przypomina mi sie moja Honda Cx500 '79 wersja kanadyjska ktora nie miala wylacznika szwiatel i w ktorej tez mi sie przepalila zarowka od swiatel mijania. Jakiez bylo moje zdziwienie jak zarowką okazala sie lampa STANLEY z dwoma zarnikami (drogowe/mijania) :o Na szczescie przypasowala lampa (wklad) od Zuka (ta sama srednica 160mm) Moze tez bys pokombinowal z podobnymi wkladami lamp (oczywiscie o mniejszej srednicy ) ? Mialbys przynajmniej swiatla asymetryczne. Poza tym te amerykanskie lampy kiepsko swieca ( strasznie zolte swiatlo)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/