MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Problem Z Chłodzeniem !!!!! https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=27046 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Conver77 [ czw lip 05, 2007 2:42 pm ] |
Tytuł: | Problem Z Chłodzeniem !!!!! |
jak w temacie mam problem z chlodzeniem a mianowicie silnik dosc szybko wchodzi pod czerwone pole w korkach i w czasie postoju w czasie normalnej plynnej jazdy zachopwuje sie raczej noermalnie tzn temp wacha sie w przedziale 80-100 stopni nie bardzo wiem co moze byc tego przyczyna :silnik 230E 82r (czy one miały Visco?? ) wiatrak generalnie kreci sie dosc wolno i w calym zakresie jego pracy mozna go zatrzymac doslownie palcem czy to moze byc przyczyna i jak to rozwiazac ? ewentualnie co jeszcze moze byc przyczyna nadmiernego nagrzewania sie silnika ?? |
Autor: | Jarzyn [ czw lip 05, 2007 3:06 pm ] |
Tytuł: | |
M102 na 99% mają elektromagnes. Zapewne szwankuje czujnik. |
Autor: | Nilovitz [ czw lip 05, 2007 3:06 pm ] |
Tytuł: | |
no i tez to mam, a chlodnica niby ok, wymienic termostat? czy kwestia chlodziwa? |
Autor: | SKOWRON [ czw lip 05, 2007 6:56 pm ] |
Tytuł: | |
Też tak miałem ze dwa tygodnie temu. Pomyślałem o kolejnych wydatkach - zrobiło mi się gorąco, a jemu przeszło ![]() Kilka kilometrów, ze 3 skrzyżowania i już miałem temperaturę 110 oC. Samo się naprawiło ![]() |
Autor: | harrier [ czw lip 05, 2007 8:03 pm ] |
Tytuł: | |
Ja nie jestem do końca przekonany o profesjonalności takiego podejścia. Jeśli chodzi o termostat, to sprawdzić go łatwo, bo wystarczy go wymontować, zataszczyć do domu, wrzucić do gara i zagotować, jak się otwiera na tyle, że się da wsadzić długopis, to można przyjąć, że termostat jest dobry. Poza tym z teorii wyczytanej na forum to termostaty są zazwyczaj przyczyną nie dogrzewania się silników, jak się zatną otwarte. Objaw o jakim piszesz, czyli przegrzewanie się w korkach i na postoju jest chyba charakterystyczny dla problemów z załączaniem wiatraka, czyli visco... czy co tam jest w W123. Tutaj masz coś o vico w dieslu, jeżeli masz takie coś to może Ci się to przyda; http://macmerc.eltrakon.pl/naprawa/napr013.html. Pozdrawiam, |
Autor: | Janfocus [ czw lip 05, 2007 8:22 pm ] |
Tytuł: | |
Nilovitz pisze: no i tez to mam, a chlodnica niby ok, wymienic termostat? czy kwestia chlodziwa?
ani jedno ani drugie, jak pisał Jarzyn to sprawa wentylatora za lub przed chłodnicą (w zależności jaki to silnik) i nie wchodząc w szczegóły czy to visco czy elektromagnetyczne sprzęgło -coś na tej linii + ewentualnie czujnik temp klękło... |
Autor: | autovidol [ pt lip 06, 2007 9:18 am ] |
Tytuł: | |
proponuje też sprawdzić pompę wody, zakamienienie układu lub zwyczaje przedmuchać chłodnicę z syfu nazbieranego podczas jazdy, mojej osiemdziesiątce pomogło... |
Autor: | Wojtyla [ pt lip 06, 2007 10:27 am ] |
Tytuł: | |
Witam skoro można go zatrzymać w każdym zakresie temperatur to już jest coś nie tak ![]() ![]() ![]() pozdro |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |