MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Problem Z Chłodzeniem !!!!!
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=27046
Strona 1 z 1

Autor:  Conver77 [ czw lip 05, 2007 2:42 pm ]
Tytuł:  Problem Z Chłodzeniem !!!!!

jak w temacie mam problem z chlodzeniem a mianowicie silnik dosc szybko wchodzi pod czerwone pole w korkach i w czasie postoju w czasie normalnej plynnej jazdy zachopwuje sie raczej noermalnie tzn temp wacha sie w przedziale 80-100 stopni nie bardzo wiem co moze byc tego przyczyna
:silnik 230E 82r (czy one miały Visco?? )
wiatrak generalnie kreci sie dosc wolno i w calym zakresie jego pracy mozna go zatrzymac doslownie palcem czy to moze byc przyczyna i jak to rozwiazac ?
ewentualnie co jeszcze moze byc przyczyna nadmiernego nagrzewania sie silnika ??

Autor:  Jarzyn [ czw lip 05, 2007 3:06 pm ]
Tytuł: 

M102 na 99% mają elektromagnes. Zapewne szwankuje czujnik.

Autor:  Nilovitz [ czw lip 05, 2007 3:06 pm ]
Tytuł: 

no i tez to mam, a chlodnica niby ok, wymienic termostat? czy kwestia chlodziwa?

Autor:  SKOWRON [ czw lip 05, 2007 6:56 pm ]
Tytuł: 

Też tak miałem ze dwa tygodnie temu. Pomyślałem o kolejnych wydatkach - zrobiło mi się gorąco, a jemu przeszło :)

Kilka kilometrów, ze 3 skrzyżowania i już miałem temperaturę 110 oC. Samo się naprawiło ;)

Autor:  harrier [ czw lip 05, 2007 8:03 pm ]
Tytuł: 

Ja nie jestem do końca przekonany o profesjonalności takiego podejścia. Jeśli chodzi o termostat, to sprawdzić go łatwo, bo wystarczy go wymontować, zataszczyć do domu, wrzucić do gara i zagotować, jak się otwiera na tyle, że się da wsadzić długopis, to można przyjąć, że termostat jest dobry. Poza tym z teorii wyczytanej na forum to termostaty są zazwyczaj przyczyną nie dogrzewania się silników, jak się zatną otwarte. Objaw o jakim piszesz, czyli przegrzewanie się w korkach i na postoju jest chyba charakterystyczny dla problemów z załączaniem wiatraka, czyli visco... czy co tam jest w W123. Tutaj masz coś o vico w dieslu, jeżeli masz takie coś to może Ci się to przyda; http://macmerc.eltrakon.pl/naprawa/napr013.html.

Pozdrawiam,

Autor:  Janfocus [ czw lip 05, 2007 8:22 pm ]
Tytuł: 

Nilovitz pisze:
no i tez to mam, a chlodnica niby ok, wymienic termostat? czy kwestia chlodziwa?

ani jedno ani drugie, jak pisał Jarzyn to sprawa wentylatora za lub przed chłodnicą (w zależności jaki to silnik) i nie wchodząc w szczegóły czy to visco czy elektromagnetyczne sprzęgło -coś na tej linii + ewentualnie czujnik temp klękło...

Autor:  autovidol [ pt lip 06, 2007 9:18 am ]
Tytuł: 

proponuje też sprawdzić pompę wody, zakamienienie układu lub zwyczaje przedmuchać chłodnicę z syfu nazbieranego podczas jazdy, mojej osiemdziesiątce pomogło...

Autor:  Wojtyla [ pt lip 06, 2007 10:27 am ]
Tytuł: 

Witam
skoro można go zatrzymać w każdym zakresie temperatur to już jest coś nie tak [szalone] . Zobacz jaki masz czujnik temperatury na głowicy i w zależności od modelu albo dwa kabelki zewrzyj do siebie albo jak jest jeden dotknij do masy wtedy na włączonym zapłonie elektromagnes powinien zasprzęglić wiatrak na "sztywno" (wyraxnie słyszalny stuk) jeśli tak nie jest, to może być po drodze elektrycznej jakiś myk wykonany przez "sprawnego" magika i kabelki ufajdane na trasie do elektromagnesu wtedy należ zacząć od d..y strony czyli od elektromagnesu i po kabelkach szukać gdzie jest błąd no chyba, że jest tak jak było u mnie (poprzedni właściciel) że magik podczas wymiany/naprawy pompy wypierwszego razu kable od elektromagnesu [szalone] bo i bez nich motor pracował [szalone]
pozdro

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/