MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
przekladka silnika ze 123 3.0 d do 116 4.5 benz ??? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=27040 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | wasiu w12 [ czw lip 05, 2007 12:18 am ] |
Tytuł: | przekladka silnika ze 123 3.0 d do 116 4.5 benz ??? |
Chciał bym kupić 116 450 automata w benz tylko że chce tam wrzucic motor 3.0 ze 123 dieselka, czy to jest realne ?? generalnie co do silników to jestem laikiem wiec mówcie co mnie czeka . Jeszcze jedno, skrzynię ze 116 chciałbym zostawic tam gdzie jej miejsce a dorzucic tylko motor. 116 jest z 1973 roku a 123 z 1978. Czyli generalnie skrzynia automat z benzyny a silnik diesel od manuala no i inna pojemność .Jeżeli ktoś z Was mógłby mnie oświecic to bede wdzięczny . pozdrawiam! |
Autor: | Waciak [ czw lip 05, 2007 3:14 am ] |
Tytuł: | |
Myślałem, że takie pomysły mieli ludzie za komuny kiedy to ropa była o połowę tańsza od benzyny i samochód był w miarę nowy (czyli odstępstwa od oryginału miały być może jakieś uzasadnienie). Skundlisz samochód i radości z jazdy raczej mieć nie będziesz. Jechałem 116 z 3.0 Dieslem ![]() Twoja decyzja, ale jak nie chcesz lać do 450, to może kup samochód z innym/mniejszym silnikem? |
Autor: | Kubitus [ czw lip 05, 2007 8:04 am ] |
Tytuł: | |
przedewszystkim, jak wsadzisz tam diesla, to moim zdaniem będziesz miał dynamike porównywalną z 200D ![]() Popatrz tylko na biegi w 450 SE: I. 2,31; II. 1,46; III. 1,0; R. 1,84 i dyfer: 3,07 podczas gdy 300D ma takie przelozenia: I. 3,98; II. 2,39; III. 1,46; IV. 1,0; R. 5,47 Dyfer: 3,46 Jak dla mnie, będzie efekt jak byś ruszał z 3 biegu takim 300D. To nie zda egzaminu. Tak jak napisał Waciak, Chcesz kundlić - skundl jakieś 280.... a namiar na 450SE podaj nam. ![]() |
Autor: | MacKuz [ czw lip 05, 2007 8:44 am ] |
Tytuł: | |
Kubitus pisze: przedewszystkim, jak wsadzisz tam diesla, to moim zdaniem będziesz miał dynamike porównywalną z 200D
Nie bedzie dynamiki Wymiana całego zestawu: silnik, skrzynia, most albo niczego ![]() |
Autor: | Waldi_L_N [ czw lip 05, 2007 9:04 am ] |
Tytuł: | |
http://www.mb.org.pl/forum/showthreaded ... o=&fpart=1 Facet ma za 550 cały zestaw do opchnięcia 3.0D + skrzynia + sprzęgło. Chciałem to wziąć dla siebie, bo mam prawie nagraną 123 z 2.4D ale temat się przeciąga, a mnie w tym czasie wyschło źródło dodatkowego dochodu i nie kupię tego. Ale tak z drugiej strony kupowanie auta z zamiarem przeszczepu dla wątpliwych oszczędności a nie dla sportowego tuningu (tylko kto tuninguje stare mesie sportowo) mija się z celem. Koszty operacji, ryzyko problemów z instalacją itd. To weź 2.8 i wyjdzie cię finansowo na to samo bez kłopotów, robocizny i ryzyka niewypału. A dlaczego finansowo na to samo? Bo 2.8 spali drożej ale będziesz miał go taniej niż przeszczep. |
Autor: | autovidol [ czw lip 05, 2007 6:22 pm ] |
Tytuł: | |
wg mnie taka wymiana to jak gdyby silnik z ursusa C360 wstawić do bizona, ale co nie jest zabronione jest dozwolone ale efekt będzie mocno niezadawalający, tak na marginesie to z mojej praktyki wynika ze lepiej silnik wymieniać na taki sam lub większy |
Autor: | MacKuz [ czw lip 05, 2007 10:05 pm ] |
Tytuł: | |
autovidol pisze: będzie mocno niezadawalający
dramatyzujesz sam mam w PUZONIE OM617 i nie narzekam ... widzę z podpisu że sam szukasz W126 w klekocie więc skąd te opinie ![]() ![]() |
Autor: | Nilovitz [ czw lip 05, 2007 10:36 pm ] |
Tytuł: | |
MacKuz pisze: autovidol pisze: będzie mocno niezadawalający dramatyzujesz sam mam w PUZONIE OM617 i nie narzekam ... widzę z podpisu że sam szukasz W126 w klekocie więc skąd te opinie ![]() ![]() Maciek zaznacz, ze masz most od 280SE, zdaje sie, a 300D z tym mostem daje rade i przyspieszenie jest ok, ino predkosc nie bedzie kosmiczna,zdaje sie w porywach 120 km / h, sam jezdzilem takim, asle chyba z mostem od 350SE lub 280, nie pamietam, do tego byla skrzynia biegow 4, manual i bylo ok, to skrzynia duzo dawala z dobry,m przelozeniem |
Autor: | MacKuz [ czw lip 05, 2007 11:08 pm ] |
Tytuł: | |
Nilovitz pisze: Maciek zaznacz, ze masz most od 280SE, zdaje sie, a 300D
A co ja napisałem .... wymiana całego zestawu silnik, skrzynia, most 450SE: Differential ratio 3,07 Gear transmission I. 2,31; II. 1,46; III. 1,0; R. 1,84 280 SE Gearbox 4-speed gear shift Synchromesh gears I - IV Gear transmission I. 3,90; II. 2,30; III. 1,41; IV. 1,0; R. 3,66 Differential ratio 3,69 Gearbox 5-speed gear shift Synchromesh gears I - V Gear transmission I. 3,96; II. 2,34; III. 1,44; IV. 1,0; V. 0,875; R. 3,72 Differential ratio 3,92 Gearbox 4-speed autom. gear shift Gear transmission I. 3,98; II. 2,39; III. 1,46; IV. 1,0; R. 5,47 Differential ratio 3,69 300SD Gearbox 4-speed autom. gear shift Synchromesh gears ========== Gear transmission I. 3,98; II. 2,39; III. 1,46; IV. 1,0; R. 5,47 Differential ratio 3,07 W123 300d Gearbox 4-speed gear shift Synchromesh gears I - IV Gear transmission I. 3,90; II. 2,30; III. 1,41; IV. 1,0; R. 3,66 Differential ratio 3,46 Gearbox 5-speed gear shift Synchromesh gears I - V Gear transmission I. 3,82; II. 2,20; III. 1,40; IV. 1,0; V. 0,81; R. 3,71 Differential ratio 3,46 Gearbox 4-speed autom. gear shift Gear transmission I. 3,98; II. 2,39; III. 1,46; IV. 1,0; R. 5,47 Differential ratio 3,46 tak z grubsza ... |
Autor: | Stomek [ czw lip 05, 2007 11:12 pm ] |
Tytuł: | |
Dobry swap nie jest zly ![]() Ostatnio wykonalem swap w 123 200d OM615 na 200d OM601(bodajze). Niby 3 KM wiecej od OM616, ale czy warto. Jada tak samo, a pracy tydzien mniej. |
Autor: | autovidol [ pt lip 06, 2007 9:06 am ] |
Tytuł: | |
MacKuz pisze: autovidol pisze: będzie mocno niezadawalający dramatyzujesz sam mam w PUZONIE OM617 i nie narzekam ... widzę z podpisu że sam szukasz W126 w klekocie więc skąd te opinie ![]() ![]() |
Autor: | Stomek [ pt lip 06, 2007 3:45 pm ] |
Tytuł: | |
Nilovitz pisze: Maciek zaznacz, ze masz most od 280SE, zdaje sie, a 300D
Z tego, co pamietam, to wetknelismy tam most od 230E (3,58)- z braku 3,46 najbardziej zblizony. |
Autor: | MarcinL [ pt lip 06, 2007 6:03 pm ] |
Tytuł: | |
Wasiu daj mi lepiej namiar na tą 450 a ja zaatwie Ci ladnego 123 - 300D, chyba że będziesz wymienia silnik i skrzynie to jestem pierwszy chętny i nie żartuje. Pozdrawiam |
Autor: | wasiu w12 [ pt lip 06, 2007 9:17 pm ] |
Tytuł: | |
chodzi o to drodzy koledzy ze 123 to ja juz sie tocze i to z niego mialby byc ten silnik.nie zalezy mi tez na paleniu opon a tankowanie 450 to chyba zajecie dla szejka albo kogos kto jezdzi po zakupy w niedziele takze wiem jak narazie że trzeba przełożyc komplet .zależy mi na automacie a mam manuala w tym 123 wiec oprócz skrzyni co jeszcze trzeba dokupic ?? |
Autor: | MarcinL [ sob lip 07, 2007 6:58 pm ] |
Tytuł: | |
jaki sens ma robienie ze 116tki i to 450 jakiegoś padalca (sorry) ale to nie przystoi, szkoda auta, lepiej kupić coś ekonomicznego i cieszyć się jazdą. Wiem że 116 ma coś w sobie ale w dizlu to już nie to samo. Tak samo jak ktoś do amerykańca (cadillac, chevy) wsadza dizla 2.4 bo taniej. dalej będe zainteresowany kupnem silnika 450 jak już zamienisz, Pozdrawiam |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |