MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

przekladka silnika ze 123 3.0 d do 116 4.5 benz ???
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=27040
Strona 1 z 2

Autor:  wasiu w12 [ czw lip 05, 2007 12:18 am ]
Tytuł:  przekladka silnika ze 123 3.0 d do 116 4.5 benz ???

Chciał bym kupić 116 450 automata w benz tylko że chce tam wrzucic motor 3.0 ze 123 dieselka, czy to jest realne ?? generalnie co do silników to jestem laikiem wiec mówcie co mnie czeka . Jeszcze jedno, skrzynię ze 116 chciałbym zostawic tam gdzie jej miejsce a dorzucic tylko motor. 116 jest z 1973 roku a 123 z 1978. Czyli generalnie skrzynia automat z benzyny a silnik diesel od manuala no i inna pojemność .Jeżeli ktoś z Was mógłby mnie oświecic to bede wdzięczny . pozdrawiam!

Autor:  Waciak [ czw lip 05, 2007 3:14 am ]
Tytuł: 

Myślałem, że takie pomysły mieli ludzie za komuny kiedy to ropa była o połowę tańsza od benzyny i samochód był w miarę nowy (czyli odstępstwa od oryginału miały być może jakieś uzasadnienie).
Skundlisz samochód i radości z jazdy raczej mieć nie będziesz.
Jechałem 116 z 3.0 Dieslem [szalone] . 88 KM to o 100 KM za mało nawet dla wersji 280 SE/185 KM (która też do rakiet się nie zalicza).
Twoja decyzja, ale jak nie chcesz lać do 450, to może kup samochód z innym/mniejszym silnikem?

Autor:  Kubitus [ czw lip 05, 2007 8:04 am ]
Tytuł: 

przedewszystkim, jak wsadzisz tam diesla, to moim zdaniem będziesz miał dynamike porównywalną z 200D :-?.

Popatrz tylko na biegi w 450 SE:

I. 2,31; II. 1,46; III. 1,0; R. 1,84
i dyfer: 3,07

podczas gdy 300D ma takie przelozenia:

I. 3,98; II. 2,39; III. 1,46; IV. 1,0; R. 5,47
Dyfer: 3,46

Jak dla mnie, będzie efekt jak byś ruszał z 3 biegu takim 300D. To nie zda egzaminu.
Tak jak napisał Waciak, Chcesz kundlić - skundl jakieś 280.... a namiar na 450SE podaj nam.

[zlosnik]

Autor:  MacKuz [ czw lip 05, 2007 8:44 am ]
Tytuł: 

Kubitus pisze:
przedewszystkim, jak wsadzisz tam diesla, to moim zdaniem będziesz miał dynamike porównywalną z 200D


Nie bedzie dynamiki :D bo silnik OM617 nie podejdzie do tej skrzyni :D

Wymiana całego zestawu: silnik, skrzynia, most albo niczego :)

Autor:  Waldi_L_N [ czw lip 05, 2007 9:04 am ]
Tytuł: 

http://www.mb.org.pl/forum/showthreaded ... o=&fpart=1
Facet ma za 550 cały zestaw do opchnięcia 3.0D + skrzynia + sprzęgło.
Chciałem to wziąć dla siebie, bo mam prawie nagraną 123 z 2.4D ale temat się przeciąga, a mnie w tym czasie wyschło źródło dodatkowego dochodu i nie kupię tego.
Ale tak z drugiej strony kupowanie auta z zamiarem przeszczepu dla wątpliwych oszczędności a nie dla sportowego tuningu (tylko kto tuninguje stare mesie sportowo) mija się z celem. Koszty operacji, ryzyko problemów z instalacją itd. To weź 2.8 i wyjdzie cię finansowo na to samo bez kłopotów, robocizny i ryzyka niewypału. A dlaczego finansowo na to samo? Bo 2.8 spali drożej ale będziesz miał go taniej niż przeszczep.

Autor:  autovidol [ czw lip 05, 2007 6:22 pm ]
Tytuł: 

wg mnie taka wymiana to jak gdyby silnik z ursusa C360 wstawić do bizona, ale co nie jest zabronione jest dozwolone ale efekt będzie mocno niezadawalający, tak na marginesie to z mojej praktyki wynika ze lepiej silnik wymieniać na taki sam lub większy

Autor:  MacKuz [ czw lip 05, 2007 10:05 pm ]
Tytuł: 

autovidol pisze:
będzie mocno niezadawalający


dramatyzujesz sam mam w PUZONIE OM617 i nie narzekam ...

widzę z podpisu że sam szukasz W126 w klekocie więc skąd te opinie :roll: :roll:

Autor:  Nilovitz [ czw lip 05, 2007 10:36 pm ]
Tytuł: 

MacKuz pisze:
autovidol pisze:
będzie mocno niezadawalający


dramatyzujesz sam mam w PUZONIE OM617 i nie narzekam ...

widzę z podpisu że sam szukasz W126 w klekocie więc skąd te opinie :roll: :roll:


Maciek zaznacz, ze masz most od 280SE, zdaje sie, a 300D z tym mostem daje rade i przyspieszenie jest ok, ino predkosc nie bedzie kosmiczna,zdaje sie w porywach 120 km / h, sam jezdzilem takim, asle chyba z mostem od 350SE lub 280, nie pamietam, do tego byla skrzynia biegow 4, manual i bylo ok, to skrzynia duzo dawala z dobry,m przelozeniem

Autor:  MacKuz [ czw lip 05, 2007 11:08 pm ]
Tytuł: 

Nilovitz pisze:
Maciek zaznacz, ze masz most od 280SE, zdaje sie, a 300D


A co ja napisałem ....
wymiana całego zestawu silnik, skrzynia, most

450SE:
Differential ratio 3,07
Gear transmission I. 2,31; II. 1,46; III. 1,0; R. 1,84

280 SE
Gearbox 4-speed gear shift
Synchromesh gears I - IV
Gear transmission I. 3,90; II. 2,30; III. 1,41; IV. 1,0; R. 3,66
Differential ratio 3,69

Gearbox 5-speed gear shift
Synchromesh gears I - V
Gear transmission I. 3,96; II. 2,34; III. 1,44; IV. 1,0; V. 0,875; R. 3,72
Differential ratio 3,92

Gearbox 4-speed autom. gear shift
Gear transmission I. 3,98; II. 2,39; III. 1,46; IV. 1,0; R. 5,47
Differential ratio 3,69

300SD
Gearbox 4-speed autom. gear shift
Synchromesh gears ==========
Gear transmission I. 3,98; II. 2,39; III. 1,46; IV. 1,0; R. 5,47
Differential ratio 3,07

W123 300d
Gearbox 4-speed gear shift
Synchromesh gears I - IV
Gear transmission I. 3,90; II. 2,30; III. 1,41; IV. 1,0; R. 3,66
Differential ratio 3,46

Gearbox 5-speed gear shift
Synchromesh gears I - V
Gear transmission I. 3,82; II. 2,20; III. 1,40; IV. 1,0; V. 0,81; R. 3,71
Differential ratio 3,46

Gearbox 4-speed autom. gear shift
Gear transmission I. 3,98; II. 2,39; III. 1,46; IV. 1,0; R. 5,47
Differential ratio 3,46

tak z grubsza ...

Autor:  Stomek [ czw lip 05, 2007 11:12 pm ]
Tytuł: 

Dobry swap nie jest zly [zlosnikz] , pod warunkiem ze nie bedzie to agregat z ursusa i ze ktos lubi sie w to bawic. Trzeba pamietac jednak, ze takie zabawy sa czasochlonne/drogie, a efekt koncowy nie zawsze zgodny z oczekiwaniami. Nalezy wziac pod uwage wpadke przy kupnie czesci uzywanych.
Ostatnio wykonalem swap w 123 200d OM615 na 200d OM601(bodajze).
Niby 3 KM wiecej od OM616, ale czy warto. Jada tak samo, a pracy tydzien mniej.

Autor:  autovidol [ pt lip 06, 2007 9:06 am ]
Tytuł: 

MacKuz pisze:
autovidol pisze:
będzie mocno niezadawalający


dramatyzujesz sam mam w PUZONIE OM617 i nie narzekam ...

widzę z podpisu że sam szukasz W126 w klekocie więc skąd te opinie :roll: :roll:
ano stąd że temat dotyczy silnika 300D a reszta podzespołów 450SE, a tak na marginesie to szukam W126 300SD w całości (a nie silnika 300SD wstawionego do 450SE)

Autor:  Stomek [ pt lip 06, 2007 3:45 pm ]
Tytuł: 

Nilovitz pisze:
Maciek zaznacz, ze masz most od 280SE, zdaje sie, a 300D

Z tego, co pamietam, to wetknelismy tam most od 230E (3,58)- z braku 3,46 najbardziej zblizony.

Autor:  MarcinL [ pt lip 06, 2007 6:03 pm ]
Tytuł: 

Wasiu daj mi lepiej namiar na tą 450 a ja zaatwie Ci ladnego 123 - 300D, chyba że będziesz wymienia silnik i skrzynie to jestem pierwszy chętny i nie żartuje.
Pozdrawiam

Autor:  wasiu w12 [ pt lip 06, 2007 9:17 pm ]
Tytuł: 

chodzi o to drodzy koledzy ze 123 to ja juz sie tocze i to z niego mialby byc ten silnik.nie zalezy mi tez na paleniu opon a tankowanie 450 to chyba zajecie dla szejka albo kogos kto jezdzi po zakupy w niedziele takze wiem jak narazie że trzeba przełożyc komplet .zależy mi na automacie a mam manuala w tym 123 wiec oprócz skrzyni co jeszcze trzeba dokupic ??

Autor:  MarcinL [ sob lip 07, 2007 6:58 pm ]
Tytuł: 

jaki sens ma robienie ze 116tki i to 450 jakiegoś padalca (sorry) ale to nie przystoi, szkoda auta, lepiej kupić coś ekonomicznego i cieszyć się jazdą. Wiem że 116 ma coś w sobie ale w dizlu to już nie to samo.

Tak samo jak ktoś do amerykańca (cadillac, chevy) wsadza dizla 2.4 bo taniej.

dalej będe zainteresowany kupnem silnika 450 jak już zamienisz,
Pozdrawiam

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/