MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] Silnik nie żyje:( co dalej? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=26909 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | elektriko [ czw cze 28, 2007 12:33 am ] |
Tytuł: | [W123] Silnik nie żyje:( co dalej? |
sholowac. Dzisiejszego paskudnego dnia ,jadąc spokojnieć leśną drogą silnik(200D,1978 1mln przebieg) w mojej mercedes przestał dawać oznaki życia, objawiło to się mniej wiecej tak(w odpowiedniej kolejności): 1.utrata mocy 2.okrutny głośny klekot,silnik zgasł 3.przy próbie odpalenia cały czas głośny klekot w okolicach głowicy,przez sekunde słychac było odgłos podobny do tego gdy przyłożymy coś metalowego do kręcącej się zębatki 4.przy trzeciej próbie odpalenia czarny dym z rury,klekot nieco ucichł,silnik stawiał dużo większy opór dla rozrusznika,czsami jakby załapywał lecz bezskutecznie. 15 minut wcześniej tankowałem,godzine wcześniej byłem na myciu silnika,biorę pod uwage którąś z tych rzeczy jako przyczyne. Domyślam się ,czytając w archiwum podobne posty że jest bardzo źle. Jeżeli jednak ktoś z was domysla się co stało się pod pokrywą głowicy to proszę o odpowiedź. Jeżeli ktoś ze SZCZECINA ma do sprzedania silnik(200D lub 240D) proszę o kontakt:kamadu@o2.pl GG:1466384 Pozdrawiam serdecznie. _____________________________________________________________ ps.Nie wiem jakim cudem to się stało ,lecz po ok 10 minutach stania bezczynnie na leśnej drodze pojawiło się auto z gwiazdą na masce.mało tego ,było to firmowe auto warsztatu zajmującego się silnikami(speedy service), sholowaliśmy do nich moją gwiazde i póki co czekam aż znajdą chwilę by się nią zająć. Z tego miejsca pozdrawiam Panów ze Speedy service,mimo że urwali mi co nieco przy holowaniu,za pomoc chcieli tylkopare groszy za paliwo:) |
Autor: | Patro [ czw cze 28, 2007 12:56 am ] |
Tytuł: | |
Jakie było ciśnienie oleju przed tym zdarzeniem? Jaki był poziom oleju i kiedy była wymiana? Kiedy wymieniałeś łańcuszek rozrządu? elektriko pisze: w okolicach głowicy,przez sekunde słychac było odgłos podobny do tego gdy przyłożymy coś metalowego do kręcącej się zębatki
Przy takich objawach obstawiałbym zatarcie silnika, albo przeskoczenie łańcuszka rozrządu. Więcej można będzie stwierdzić po zdjęciu pokrywy zaworów i/lub głowicy. |
Autor: | markslav [ czw cze 28, 2007 1:08 am ] |
Tytuł: | |
Witaj, przykro, że od takiego postu zaczynasz swoją egzystencję na forum:( W sprawie silnika może się ktoś z naszych okolic odezwie ale mogę Cie pocieszyć, mój padł 3 miesiące temu a mojego kolegi tydzień temu. Czyżby nadchodziły czasy masowego padania silników z modelu W123? ![]() ![]() To jest nie do końca śmieszne bo po 1. ceny pójdą niebawem w górę a po 2. coraz trudniej będzie znaleźć silnik w dobrym stanie ( jak np. most już od jakiegoś czasu). Życzę wytrwałości w działaniu, jako że jestem ze Szczecina to w sprawie pomocy w czymkolwiek dawaj na priv, lub gg... |
Autor: | elektriko [ czw cze 28, 2007 1:23 am ] |
Tytuł: | |
Jakie było ciśnienie oleju przed tym zdarzeniem? Jaki był poziom oleju i kiedy była wymiana? Kiedy wymieniałeś łańcuszek rozrządu? ________________________________________________________ Dzięki wielkie za odpowiedzi,ciśnienie oleju było ok,wskazówka opadła w momencie gdy stracił moc.Olej wymieniany 3 mies. temu,łańcuch ma ok 2lat.Zapomniałem dodać jedną rzecz,wałek się kręci przy próbie rozruchu ,byc może ma to jakieś znaczenie. ~markslav,dzięki za miłe słowa,napewno odezwę się na gg:)(na forum byłem juz jakiś czas,lecz jakoś nie miałem odwagi sie udzielać;) |
Autor: | adler1934 [ czw cze 28, 2007 9:36 pm ] |
Tytuł: | |
Żyje tylko się trochę połamał: ![]() ![]() |
Autor: | roadrunner [ czw cze 28, 2007 9:42 pm ] |
Tytuł: | |
Jurek cos ty w lesie robil? ![]() ![]() ![]() |
Autor: | adler1934 [ czw cze 28, 2007 9:44 pm ] |
Tytuł: | |
Jak to co?Nocny patrol. A tak na serio to Monika znów oberwie. ![]() |
Autor: | roadrunner [ czw cze 28, 2007 9:48 pm ] |
Tytuł: | |
Ty na córę winy nie zwalaj, przeciez jasno chlopak pisze o panach za kierownica ![]() |
Autor: | elektriko [ czw cze 28, 2007 10:27 pm ] |
Tytuł: | |
Jurek,dzieki za fotki i pocieszenie ,chociaz w/g mnie wygląda to masakrycznie.Cóż zoabczymy co dalej z tego wyjdzie. errata:w pojeździe holującym były równiez panny;) |
Autor: | elektriko [ pn lip 02, 2007 11:20 pm ] |
Tytuł: | |
No więc los jednak nie jest tak hojny jak mołgoby sie wydawać.Kupiony nowy łańcuh,założony wałek silnik ruszył ale brak ciśnienia oleju:/ Jurek dzielnie dzis walczył ,ale złośliwośc rzeczy martwych( i w dodatku pogody) jest nieubłagana. Z tego wszystkiego ułożyłem sobie scenariusz jak to wszystko mogło się potoczyć... 1.Pompa oleju kaput,co za tym idzie brak smarowania 2.W wyniku oporów powstałych przy pracy na sucho wywaliło nieszczęsny wałek. Nie wiadomo co z pierścieniami ,ale coś czuje że z silnikiem trzeba sie pożegnać. Prawdopodobnie do odsprzedania będe miał łańcuch rozrządu kupiony dzisiaj za niebagatelną kwotę 200PLN. Pozdrawiam |
Autor: | elektriko [ sob lip 07, 2007 1:53 pm ] |
Tytuł: | |
Miarka sie przebrała,do tego dziś w nocy ktos przywłaszczył sobie radio,wzmacniacz i TV:/ http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?p=238441 |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |