MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

centralny zamek
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=2674
Strona 1 z 3

Autor:  md86 [ pt maja 23, 2003 1:37 pm ]
Tytuł:  centralny zamek

Witam,
Jest to mój pierwszy post na ty forum bo dopiero tydzień temu zakupiłem
MB123. Niestety mam częściowo zdemontowaną instalację centralnego tzn.
poodłączane przewody itp.
Do tej pory miałem styczność z elektrycznymi zamkami, pneumatyczny to dla mnie nowość. Czy ktoś może mi pomóc i po krótce opisać zasadę działania takiego zamka i zamieścić opis połączenia poszczególnych elementów.

Pozdrowienia
Marek

Autor:  Bukol [ pt maja 23, 2003 1:49 pm ]
Tytuł: 

Witam na forum.
Udanej jazdy nowym nabytkiem.

Autor:  klucha116 [ pt maja 23, 2003 2:27 pm ]
Tytuł: 

witam!!
udanej jazdy na forum!!
a pneumatyka w MB to temat rzeka!
cisnienie z silnika zkumulowane w zbiorniczku "na jaja" pod polka z tylu porusza zamkami!
to tak troszke o centralnym zamku!
Pozdrawiam i milego forumowania, no i pomysl o zlocie w Trzebnicy!

Autor:  MacKuz [ pt maja 23, 2003 3:03 pm ]
Tytuł: 

Moja rada jest taka od razu odpuść sobie central pneumatyczny jak ktos w nim grzebał to znaczy że coś już go bolało wczesniej i naprawa tego bedzie długotrwała i kosztowna jeden siłownik pneumatyczny to koszt 120 zł gdzie za tyle można śmiało kupić dobry zamek elektrycznu na 4 drzwi moja rada od razu załóż elektryczny.

Ja po prawie 3 mieszięcznej wlace z pneumnatem tak zrobiłem i zapomnialem o problemach z centralem.

Autor:  mroziu [ sob maja 24, 2003 12:45 am ]
Tytuł: 

Podejrzewam, ze wystarczy uszczelnic wszystkie rozgalezienia na przewodach pneumatycznych... Jak jest silownik walniety to po prostu nie chodzi dynks, ale reszta powinna bzykac.. Chyba, ze zawor sterujacy w drzwiach kierowcy puszcza...
Najlepiej odpalic autko na minutke, zgasic i nasluchiwac gdzie ucieka powietrze.. I tak do skutku....
Milej zabawy
Gratuluje autka i w ogole to witam serdecznie

Autor:  Ocet [ sob maja 24, 2003 3:38 am ]
Tytuł: 

Witam serdecznie!
Poszukaj tematu o centralnym na forum, byl dlugi i wszelki sposoby znajdowania i usowania niesprawnosci jakie do tej pory rozpracowalismy sa tam opisane. Walka trwa z nowymi, lepszymi sposobami, ale narazie jeszcze sza ;)

MacKuz pisze:
Moja rada jest taka od razu odpuść sobie central pneumatyczny jak ktos w nim grzebał to znaczy że coś już go bolało wczesniej i naprawa tego bedzie długotrwała i kosztowna jeden siłownik pneumatyczny to koszt 120 zł gdzie za tyle można śmiało kupić dobry zamek elektrycznu na 4 drzwi moja rada od razu załóż elektryczny.

Ja po prawie 3 mieszięcznej wlace z pneumnatem tak zrobiłem i zapomnialem o problemach z centralem.


Lusterka do 116 tez sa bardzo drogie dlatego mozna zamontowac od malucha, widac w nich tak samo dobrze, a tansze i nikt nie buchnie.
A jak chromy schodza i rdza wystaje, to wystarczy pociagnac srebrzynka i kolor jest taki jak z fabryki. Wycieraczki - w Mercedesie sa mechanizmy z jakiegos stopu i to niedziala. Nalezy przerobic na korbke, wtedy sie nie psuja. A zamiast szyby mozna rozciagnac celofan, to sie nie bedzie tluklo!
eeeech...

Autor:  laudan [ sob maja 24, 2003 9:34 am ]
Tytuł: 

Witaj,

Oto kilka zdjec popatrz, co zostalo, a czego brakuje. Istalacja po zmianach w 1982 roku. Pewne roznice moga wystapic w okolicach zamka klapki wlewu paliwa, w nowszych sa 2 rurki do sterowania, a w starszych 1. Silowniki tez sa troche inne niz w starszych: 35 silownik sterujacy, 36 w drzwiach pasazera. Silowniki w drzwiach sa zamienne (stary typ z nowym). Jak reperowalem swoja istalacje centralnego to np silownik klapki wlewu paliwa nowego typu kosztowal 80 PLN, starego typu 350 :o

Obrazek
Obrazek

Autor:  MacKuz [ sob maja 24, 2003 11:27 am ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
Lusterka do 116 tez sa bardzo drogie dlatego mozna zamontowac od malucha, widac w nich tak samo dobrze, a tansze i nikt nie buchnie.
A jak chromy schodza i rdza wystaje, to wystarczy pociagnac srebrzynka i kolor jest taki jak z fabryki. Wycieraczki - w Mercedesie sa mechanizmy z jakiegos stopu i to niedziala. Nalezy przerobic na korbke, wtedy sie nie psuja. A zamiast szyby mozna rozciagnac celofan, to sie nie bedzie tluklo!
eeeech...


Occiku ;) zgadzam sie z tobą w tych sprawach ale uważam. że chłopcy w MB nie mogli wymyslić czegoś gorszego niż to podciśnienie nie wiem czy wiesz, że wcześniej robili wsztystko hydrauliczne w W100 ale taż szybko od tego odeszli (o ile sie nie myle) jak kilku nadzianych gości oblało olejem.

Mercedesy to bardzo długowieczne auta ale to podciśnienie to chłopcy założyli chyba świadomie coby użytkownikowi sie nie nudziło, przecież po 20 latach nie ma prawa todziałać poprawnie.

Co do centrala będe sie upierał, że elektryczny jest o niebo lepszy i już [jezyk]

Autor:  Idzik [ sob maja 24, 2003 11:55 am ]
Tytuł: 

Czyli ogfólnie mam sobie darowąc pomysł z zakupem oryginalnego (oczywiście używanego, a nie w ASO) centralnego zamka... ??? Kupa roboty przy montażu, a i problemów sporo ???

Autor:  laudan [ sob maja 24, 2003 1:15 pm ]
Tytuł: 

MacKuz pisze:
Co do centrala będe sie upierał, że elektryczny jest o niebo lepszy i już [jezyk]


Masz racje, ale nie ma tej radochy co z pneumatycznym, syk a nie brzek:)) U mnie mam istalacje 20 letina i wszystko dziala, wymienione 2 silowniki. Jakbybyl elektryczny bylby wymieniony komplet, wiec nie tak zle je robili. Poza tym 20 lat temu nie bylo elektrycznych silownikow:(, pneumatyczne centralne zamki montowal nie tylko MB, a nawet Audi w I serii 80 B3 chyba - stad ta scena Lindy z pileczka do tenisa w Psach:) Jak centralny dziala to jest super, a jak nie no coz. Remoncik jego tez zalezy od wersji jaka masz. Starsze silowniki, ponoc lepsze kosztuja :o , ale nowsze nie tak duzo.

Autor:  laudan [ sob maja 24, 2003 1:17 pm ]
Tytuł: 

Idzik pisze:
Czyli ogfólnie mam sobie darowąc pomysł z zakupem oryginalnego (oczywiście używanego, a nie w ASO) centralnego zamka... ??? Kupa roboty przy montażu, a i problemów sporo ???


A nie masz wogole instalacji? Jesli tak to spojrz na gorne rysunki [zlosnik] Troche jest zabawy z zalozeniem wszystkiego, bo trzeba mocno samochod rozgrzeba, a wiec lepiej elektryczny, choc orginalny centralny dziala na wszystkie drzwi, klape baagznika i klapke wlewu paliwa:))

Autor:  Idzik [ sob maja 24, 2003 1:50 pm ]
Tytuł: 

Centralnego w ogóle nie miałem, anie sądzę by pakowali samą, zaślepioną instalację...

Autor:  marcin280e [ sob maja 24, 2003 1:54 pm ]
Tytuł: 

MacKuz pisze:
przecież po 20 latach nie ma prawa todziałać poprawnie.

E tam u mnie po 30 działa poprawnie [zlosnik]

Autor:  laudan [ sob maja 24, 2003 2:09 pm ]
Tytuł: 

Idzik pisze:
Centralnego w ogóle nie miałem, anie sądzę by pakowali samą, zaślepioną instalację...


Z tego co wiem to instalacji nie pakowali:( Widzialem takowa w warsztacie na Tapicerskiej i pewnie by sie pozbyli nawet za free.

Autor:  Idzik [ sob maja 24, 2003 2:13 pm ]
Tytuł: 

laudan pisze:
Z tego co wiem to instalacji nie pakowali:( Widzialem takowa w warsztacie na Tapicerskiej i pewnie by sie pozbyli nawet za free.


Trzeba się będzie tam przejechać... [cool]

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/