MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 04, 2025 8:01 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: centralny zamek
Post: pt maja 23, 2003 1:37 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt maja 23, 2003 1:32 pm
Posty: 3
Witam,
Jest to mój pierwszy post na ty forum bo dopiero tydzień temu zakupiłem
MB123. Niestety mam częściowo zdemontowaną instalację centralnego tzn.
poodłączane przewody itp.
Do tej pory miałem styczność z elektrycznymi zamkami, pneumatyczny to dla mnie nowość. Czy ktoś może mi pomóc i po krótce opisać zasadę działania takiego zamka i zamieścić opis połączenia poszczególnych elementów.

Pozdrowienia
Marek


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 23, 2003 1:49 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Witam na forum.
Udanej jazdy nowym nabytkiem.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 23, 2003 2:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
witam!!
udanej jazdy na forum!!
a pneumatyka w MB to temat rzeka!
cisnienie z silnika zkumulowane w zbiorniczku "na jaja" pod polka z tylu porusza zamkami!
to tak troszke o centralnym zamku!
Pozdrawiam i milego forumowania, no i pomysl o zlocie w Trzebnicy!

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ
"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 23, 2003 3:03 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Moja rada jest taka od razu odpuść sobie central pneumatyczny jak ktos w nim grzebał to znaczy że coś już go bolało wczesniej i naprawa tego bedzie długotrwała i kosztowna jeden siłownik pneumatyczny to koszt 120 zł gdzie za tyle można śmiało kupić dobry zamek elektrycznu na 4 drzwi moja rada od razu załóż elektryczny.

Ja po prawie 3 mieszięcznej wlace z pneumnatem tak zrobiłem i zapomnialem o problemach z centralem.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 24, 2003 12:45 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
Podejrzewam, ze wystarczy uszczelnic wszystkie rozgalezienia na przewodach pneumatycznych... Jak jest silownik walniety to po prostu nie chodzi dynks, ale reszta powinna bzykac.. Chyba, ze zawor sterujacy w drzwiach kierowcy puszcza...
Najlepiej odpalic autko na minutke, zgasic i nasluchiwac gdzie ucieka powietrze.. I tak do skutku....
Milej zabawy
Gratuluje autka i w ogole to witam serdecznie

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 24, 2003 3:38 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Witam serdecznie!
Poszukaj tematu o centralnym na forum, byl dlugi i wszelki sposoby znajdowania i usowania niesprawnosci jakie do tej pory rozpracowalismy sa tam opisane. Walka trwa z nowymi, lepszymi sposobami, ale narazie jeszcze sza ;)

MacKuz pisze:
Moja rada jest taka od razu odpuść sobie central pneumatyczny jak ktos w nim grzebał to znaczy że coś już go bolało wczesniej i naprawa tego bedzie długotrwała i kosztowna jeden siłownik pneumatyczny to koszt 120 zł gdzie za tyle można śmiało kupić dobry zamek elektrycznu na 4 drzwi moja rada od razu załóż elektryczny.

Ja po prawie 3 mieszięcznej wlace z pneumnatem tak zrobiłem i zapomnialem o problemach z centralem.


Lusterka do 116 tez sa bardzo drogie dlatego mozna zamontowac od malucha, widac w nich tak samo dobrze, a tansze i nikt nie buchnie.
A jak chromy schodza i rdza wystaje, to wystarczy pociagnac srebrzynka i kolor jest taki jak z fabryki. Wycieraczki - w Mercedesie sa mechanizmy z jakiegos stopu i to niedziala. Nalezy przerobic na korbke, wtedy sie nie psuja. A zamiast szyby mozna rozciagnac celofan, to sie nie bedzie tluklo!
eeeech...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 24, 2003 9:34 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Witaj,

Oto kilka zdjec popatrz, co zostalo, a czego brakuje. Istalacja po zmianach w 1982 roku. Pewne roznice moga wystapic w okolicach zamka klapki wlewu paliwa, w nowszych sa 2 rurki do sterowania, a w starszych 1. Silowniki tez sa troche inne niz w starszych: 35 silownik sterujacy, 36 w drzwiach pasazera. Silowniki w drzwiach sa zamienne (stary typ z nowym). Jak reperowalem swoja istalacje centralnego to np silownik klapki wlewu paliwa nowego typu kosztowal 80 PLN, starego typu 350 :o

Obrazek
Obrazek

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 24, 2003 11:27 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Ocet pisze:
Lusterka do 116 tez sa bardzo drogie dlatego mozna zamontowac od malucha, widac w nich tak samo dobrze, a tansze i nikt nie buchnie.
A jak chromy schodza i rdza wystaje, to wystarczy pociagnac srebrzynka i kolor jest taki jak z fabryki. Wycieraczki - w Mercedesie sa mechanizmy z jakiegos stopu i to niedziala. Nalezy przerobic na korbke, wtedy sie nie psuja. A zamiast szyby mozna rozciagnac celofan, to sie nie bedzie tluklo!
eeeech...


Occiku ;) zgadzam sie z tobą w tych sprawach ale uważam. że chłopcy w MB nie mogli wymyslić czegoś gorszego niż to podciśnienie nie wiem czy wiesz, że wcześniej robili wsztystko hydrauliczne w W100 ale taż szybko od tego odeszli (o ile sie nie myle) jak kilku nadzianych gości oblało olejem.

Mercedesy to bardzo długowieczne auta ale to podciśnienie to chłopcy założyli chyba świadomie coby użytkownikowi sie nie nudziło, przecież po 20 latach nie ma prawa todziałać poprawnie.

Co do centrala będe sie upierał, że elektryczny jest o niebo lepszy i już [jezyk]

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 24, 2003 11:55 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Czyli ogfólnie mam sobie darowąc pomysł z zakupem oryginalnego (oczywiście używanego, a nie w ASO) centralnego zamka... ??? Kupa roboty przy montażu, a i problemów sporo ???

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 24, 2003 1:15 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
MacKuz pisze:
Co do centrala będe sie upierał, że elektryczny jest o niebo lepszy i już [jezyk]


Masz racje, ale nie ma tej radochy co z pneumatycznym, syk a nie brzek:)) U mnie mam istalacje 20 letina i wszystko dziala, wymienione 2 silowniki. Jakbybyl elektryczny bylby wymieniony komplet, wiec nie tak zle je robili. Poza tym 20 lat temu nie bylo elektrycznych silownikow:(, pneumatyczne centralne zamki montowal nie tylko MB, a nawet Audi w I serii 80 B3 chyba - stad ta scena Lindy z pileczka do tenisa w Psach:) Jak centralny dziala to jest super, a jak nie no coz. Remoncik jego tez zalezy od wersji jaka masz. Starsze silowniki, ponoc lepsze kosztuja :o , ale nowsze nie tak duzo.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 24, 2003 1:17 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Idzik pisze:
Czyli ogfólnie mam sobie darowąc pomysł z zakupem oryginalnego (oczywiście używanego, a nie w ASO) centralnego zamka... ??? Kupa roboty przy montażu, a i problemów sporo ???


A nie masz wogole instalacji? Jesli tak to spojrz na gorne rysunki [zlosnik] Troche jest zabawy z zalozeniem wszystkiego, bo trzeba mocno samochod rozgrzeba, a wiec lepiej elektryczny, choc orginalny centralny dziala na wszystkie drzwi, klape baagznika i klapke wlewu paliwa:))

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 24, 2003 1:50 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Centralnego w ogóle nie miałem, anie sądzę by pakowali samą, zaślepioną instalację...

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 24, 2003 1:54 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
MacKuz pisze:
przecież po 20 latach nie ma prawa todziałać poprawnie.

E tam u mnie po 30 działa poprawnie [zlosnik]

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 24, 2003 2:09 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Idzik pisze:
Centralnego w ogóle nie miałem, anie sądzę by pakowali samą, zaślepioną instalację...


Z tego co wiem to instalacji nie pakowali:( Widzialem takowa w warsztacie na Tapicerskiej i pewnie by sie pozbyli nawet za free.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 24, 2003 2:13 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
laudan pisze:
Z tego co wiem to instalacji nie pakowali:( Widzialem takowa w warsztacie na Tapicerskiej i pewnie by sie pozbyli nawet za free.


Trzeba się będzie tam przejechać... [cool]

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl