MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

problem z pompą - hamulcową?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=26652
Strona 1 z 1

Autor:  Maniek [ sob cze 16, 2007 1:51 pm ]
Tytuł:  problem z pompą - hamulcową?

Witam!
Zauważyłem że przy hamowaniu dość łatwo mi blokuje lewe przednie koło. Myślełem że prawy zacisk stoi i cała siła idzie na lewą stronę ale 3 miesiące temu zmieniałem klocki więc było by coś widać jak by się coś działo z zaciskiem niedobrego. poza tym zacisk kiedyśtam regenerowałem na orginałach. Sytuacja się powoli wyjaśnia gdy uświadamiam sobie że słabo pracują tylne zciski, tzn często się blokują, i zacierają. Może wina cąła leży po stronie pompy hamulcowej która się przycina i nie rozdziela siły hamowania tylko wali wszystko na 1 sekcje. Jest taka możliwość????
PS jak depne mocno to hamuje wszystko równo i samochód zatrzymuje się jak należy.
Z góry dziekuje za sugestie

Autor:  MacKuz [ sob cze 16, 2007 2:13 pm ]
Tytuł: 

Maniek pisze:
Jest taka możliwość


wg mnie nie ma takiej opcji, jeden tłok obsługuje oba układy jeżeli pedał hamulca zapada sie tak jak powinien to chyba z pompą jest wsio OK.

Ja szukałbym przyczyny w zaciskach ewentualnie wymieniłbym płyn hamulcowy może masz gdzieś w przewodzie jakiś syfek i robi ci sie 'zaworek zwrotny' stąd to zapiekanie sie tylnych zacisków - nie odpuszcza ich od tarcz bo płyn nie cofa sie swobodnie.

Co do przodu sprawdź lewy zacisk pewnie przy wymianie klocków mechanior musiał go wepchnąć do środka i teraz może sie zapieka i nie odpuszcza od tarczy i stąd to ściąganie przy delikatnym hamowaniu.

Takie mam przemyślenia.

Autor:  dobrzan [ sob cze 16, 2007 2:26 pm ]
Tytuł: 

jest tez opcja ze w ktoryms z przewodow elastycznych ze starosci nastapilo wewnatrz rozwarstwienie i zrobilo sie cos w stylu zastawki co puszcza plyn tylko to zacisku a z powrotem nie lub baaaaaardzo powoli... Kiedys w Kruszynowej 115-ce mielismy taki przypadek to kruszyn o malo nie stopil baroka jak wracalismy z remontu silnika:))

Autor:  Maniek [ sob cze 16, 2007 10:06 pm ]
Tytuł: 

Hej dzieki za sugestie. Przyjrzałem się i faktycznie pompa nie ma podziału na sekcje do lewego i prawego przedniego zacisku tylko obsługuje to jedną sekcją. Więc nie ma możliwości żeby to coś w pompie było nie tak. Wymiana płynu hamulcowego w planie, klocki i zestaw naprawczy zacisków na przód profilaktycznie kupione (to się zawsze kiedyś przyda) i myśle że problem zniknie.
[quote] w ktoryms z przewodow elastycznych ze starosci nastapilo wewnatrz rozwarstwienie i zrobilo sie cos w stylu zastawk[/quote] nie no bez przesady w 2 letnich ATE to chyba mnie nie dotyczy ;) [zlosnik]



[quote] poza tym zacisk kiedyśtam regenerowałem na orginałach. [/quote] te kiedyśtam to 7 lat temu :oops: fajnie mieć taką książeczkę gdzie jest wszystko zapisane co i jak było robione ;)

Autor:  Maniek [ ndz sie 26, 2007 6:39 pm ]
Tytuł: 

Po wizycie u Leszka Borowskiego okazało się że zaciski są w porządku, nic nie blokuje, wszystko chodzi ładnie. Dopiero przejechanie 2 tys km pokazało co jest przyczyną:
Obrazek
Opony i tak już były do wymiany ale martwi mnie że to coś w zawieszeniu które całe było na przestrzeni ostatnich 5 lat wymienione. Czuje że znów nadszedł czas na weryfikacje producentów zastosowanych części :roll:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/