MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Problem z pompą https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=26644 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | adler1934 [ pt cze 15, 2007 10:23 pm ] |
Tytuł: | Problem z pompą |
Problem jest taki: w silniku 617 po nagrzaniu występuje bardzo nieregularna praca silnika w zakresie wolnych obrotów.Wtryski nowe,pompa po regulacji.Zdołałem ustalić odkręcając przewody wtryskowe od wtryskiwaczy,że na pierwszym i trzecim cylindrze nie wystepuje spadek obrotów.Natomiast jakiś czas temu objawy te występowały na czwartym i piątym cylindrze.Skąd ta nieregularność? Gdy silnik jest zimny oraz w zakresie średnich i wyższych obrotów- pracuje prawidłowo |
Autor: | airkomin [ sob cze 16, 2007 8:01 am ] |
Tytuł: | |
Tak sobie przewijam rozmaite scenariusze i nijak żadnej dobrej teorii przypasować nie mogę. Niby zachowanie prawidłowe, znaczy ze wzrostem prędkości maleją przecieki, więc chodzi równo, ale być nie może żeby aż takie przecieki, że zaczyna go trząchać na wolnych. Poza tym czemu na zimno nie, więc bez sensu. Zapowietrza się jakoś magicznie (bo przeca nie korki parwe paliw, bo skąd), bo jak się nagrzeje to coś się gdzieś rozszerza? Tylko co i gdzie? W każdym razie na pewno ciśnienie spada poniżej ciśnienia otwarcia, bo na wtyskach to nie ma jak pływać, z resztą wariowało by też na wyżyszych. Czyli zawory odciążające w pompie? Nie trzyma tego resztkowego ciśnienia. Tylko że wtedy powinno wyraźnie dymić, bo nie ma też ścięcia przy zamykaniu wtrysku. Dymi wyraźnie? Może spróbuj przerzuć te wtryski, na których równo chodzi w inne dziury i powtórz operacje odkręcania przewodów, żeby stwierdzić 100% czy to wtryski czy sekcje w pompie. Chociaż to też raczej bez sensu, bo co może się dziać we wtryskach. Chyba że tracą szczelność na gorąco i to one kasują to resztkowe ciśnienie. Tylko że to kompletnie bez sensu, bo wtedy to byłby mega dym i chodziłby jak rozklapiszcze ostatnie, bo na każdym garze byłby inny poczatek tłoczenia. Jak widać tyle wiem ile zjem, a że jestem przed śniadaniem to taka lipa. Jak dojdziesz do ładu to edukacyjnie zapodaj co tam nie kolaborowało, a ja postawie temat na najbliższym konsylium i po każdym żarciu będe dumał na zadany temat. |
Autor: | MacKuz [ sob cze 16, 2007 10:45 am ] |
Tytuł: | |
adler1934 pisze: pompa po regulacji
to znaczy co w niej było robione i gdzie ? Jakby co mam wolną taką pompę możesz ją testowo założyć i stwierdzić czy sie polepszy. |
Autor: | adler1934 [ sob cze 16, 2007 11:30 am ] |
Tytuł: | |
MacKuz pisze: to znaczy co w niej było robione i gdzie ? Gość na Tamie wrzucał ją na stół ,ustawiał dawkę i sprawdzał. Jako, że w silnik poszła gruba kasa chciałem też wymienić sekcje na nowe ale tego nikt nie chciał zrobić. MacKuz pisze: mam wolną taką pompę możesz ją testowo założyć Dzięki,chyba skorzystam niebawem. airkomin pisze: Tak sobie przewijam rozmaite scenariusze i nijak żadnej dobrej teorii przypasować nie mogę To tak jak ja. Przez moment myślałem nawet o pompce zasilającej. airkomin pisze: na pewno ciśnienie spada poniżej ciśnienia otwarcia
Spada tak drastycznie,że z przewodu wypływają śladowe ilości paliwa |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |