MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Jak przechowywać części? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=26498 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | THC [ sob cze 09, 2007 9:13 am ] |
Tytuł: | Jak przechowywać części? |
Mam zamiar kupić sobie na zapas pompkę paliwa i rozdzielacz do M-102 980. Jak wiadomo elementy te smaruje ,konserwuje benzyna. Jak je bezpiecznie składować,żeby za ileś tam lat po zamontowaniu do auta nie okazały się złomem. Może wezmę cały silnik ,jak wiadomo nie bede go odpalał ,ale jak go zabezpieczyć,żeby po kilku latach w garażu nadawał się do uzytku? trzymać pompkę i rozdzielacz w pojemniku z benzyną? A co z całym silnikiem? |
Autor: | MAD_ADAS [ sob cze 09, 2007 5:18 pm ] |
Tytuł: | |
Najlepiej zalac cylindry kilkoma cenymetrami^3 oleju reszta raczej nie zerdzewieje bo i tak jest w oleju. Mam jeden silnik od GAZa67 ktory ojciec kiedys wyjął z samochodu i postawil w suchym miejscu bez zadnej konserwacji i do dzis nie ma zadnej korozji. W lato przewaznie jezdze na gazie i zeby sie rozdzielacz za bardzo nie zuzywal to czasem dodaje do banzyny troszeczke oleju do dwusuwów. |
Autor: | leopold [ śr cze 13, 2007 11:29 pm ] |
Tytuł: | Re: Jak przechowywać części? |
THC pisze: A co z całym silnikiem?
Niektórzy cały silnik wkładali do beczki ze starym olejem - tak, żeby sie w nim "utopił". I finał. Pozdrawia starożytny Leopold |
Autor: | MAD_ADAS [ czw cze 14, 2007 7:35 pm ] |
Tytuł: | |
Ale stary przepracowany olej powoduje korozje, jesli silnik byl uzywany i odstawia sie go na "postój" wystarczy zalac troche gestego uleju do cylindrow i przekrecic walem. |
Autor: | leopold [ pt cze 15, 2007 7:39 am ] |
Tytuł: | |
MAD_ADAS pisze: Ale stary przepracowany olej powoduje korozje, jesli silnik byl uzywany i odstawia sie go na "postój" wystarczy zalac troche gestego uleju do cylindrow i przekrecic walem.
Racja. Zwiazki siarki itp. Ale nikt odstawiając silnik na dłużej nie wymienia w nim oleju.... czyli w misce i "bebechach" i tak jest stary. To co ponad poziomem oleju w misce powoli "obcieknie", film olejowy rozpylony po wnętrzu bardzo szybko ulegnie utlenieniu itd. i silnik pozostaje bez żadnej osłony. No to druga metoda: usuwamy olej i wszelkie płyny, silnik wstawiamy do wora z mocnego tworzywa, wrzucamy tam kilka woreczków inhibitora wody, odciągamy powietrze a potem napełniamy wór azotem pod niewielkim nadciśnieniem. Nie ma prawa nic się stać ![]() Pozdrawia pomysłowy Leopold |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |