Witam!
Zdjąłem dzisiaj kombiinstrument czyli tą całą szafe w celu ustalenia przyczyny nie działania tachometru. W środku były podłaczone dwa kabelki w przezroczystej izolacji(głosnikowe). Jeden znika pod osłoną obok lewarka biegów (przypuszczam że to plus postacyjce, tylko nie wiem dla czego tam) a drugi i dzie pod maskę i tam się urywa okręcony gdzieś koło cewki zapłonowej. Oryginalnej wiązki z dwoma przewodami brak. Jest pod maską moduł o nazwie Tacho M, podana liczba cyl. oraz prędkość - w moim przypadku 6 tys. a obrotomierz mam do 7. Jakiś mocarz gazownik założył tam jakieś odcięcie. Nie mam schematu, brak oryginalnej wiązki do tachometru. Interesuje mnie: czy: obrotomierz jest sterowany napięciem czy impulsem z modułu np.Tacho lub czy jest on z alternatora czy z cewki? Proszę o pomoc.
Szymon Zając
|