MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] 240D, kopcenie https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=2625 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Peter [ sob maja 17, 2003 4:49 pm ] |
Tytuł: | [W123] 240D, kopcenie |
No dobra, zaczęło się ![]() Czy, i jeśli tak, to co, da się w ogóle doprowadzić do stanu, w którym zimny silnik 240D rocznik 83 nie będzie kopcił lub będzie to robił w stopniu znikomym? Problem jest o tyle dokuczliwy, że przechowuję samochód w garażu pod domem, w którym mieszkam. Ma toto wjazd jeden dla wszystkich, i w takim zamykanym podziemiu są wrota do indywidualnych pomieszczeń. Problem polega na tym, że kiedy odpalę, to się robi gęstawo i tylko patrzeć, jak mnie sąsiedzi zlinczują, i w prawie będą. A propos: przy operacjach związanych z opuszczaniem garażu z przykrością zauważyłem, że silnik potrafi zgasnąć przy manewrach pt. trzy metry w tył, dwa do przodu w prawo, dwa w tył w lewo, i jedziemy do przodu. To wystąpiło przy zimnym silniku. Kiedy jest ciepły, problemu nie ma. Skrzynia dla przypomnienia awtomatyczna. O tyle jest to a propos kopcenia, że jeśli po odpaleniu zimnego reaktora poczekam do ogrzania, to się zaczadzę ![]() Pozdrawiam brać serdecznie ![]() |
Autor: | Piotr_K [ sob maja 17, 2003 9:31 pm ] |
Tytuł: | |
Hej: Przyczyny wg mnie są takie: 1. Swieca żarowa któraś padła i ci jeden gar nie odpala z powodu niepodgrzania na zimno. Ale wowczas powinno silnikiem rzucać jak jest zimny. Jesli silnik ma bardzo dobrą kompresję - to pad świecy nie musi powodowac jego rzucania. 2. Masz za późny zapłon - początek tłoczenia jest zbyt późny i objaw jest taki, że wóz na zimno dymi na niebiesko i też może troszkę motorem rzucać 3. To że gaśnie - na moje wynika w prostej linii z pkt albo 1 albo 2 - w automacie zwłaszcza ![]() 4. Może ewentualnie jakaś końcówka wtrysku ale i na ciepłym o sobie by znać dawała Zatem: Ad 1 - Electric samochodowy niechaj swiece posprawdza - jak wpadniesz kiedys do mnie na kaszuby pokaze Ci jak sie to b szybko robi Ad 2 - Dobrej klasy pompiarz do ustawienia początku tłoczenia (jesli db pamietam - 24 stopnie przed GMP, mam na to własny sposob - jak ustawic IDEALNIE ![]() ![]() ![]() - rurki wysokocisnieniowej uciętej (może byc od ciągnika ![]() - dużo czasu i cierpliwości ![]() ![]() ![]() - najlepiej drugiego kolesia ![]() ![]() Powodzenia ![]() |
Autor: | ixes [ sob wrz 02, 2006 4:43 pm ] |
Tytuł: | |
witam Temat trochę stary ale może ktoś jeszcze pamięta jak się rozwiązał ten temat? U mnie jest tak że na rano zimny silnik strasznie telepie i mam gigantyczną niebieską zasłonę ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Proszę o szybką pomoc bo w pon. chcę coś z tym zrobić. pozdrawiam |
Autor: | laudan [ sob wrz 02, 2006 6:18 pm ] |
Tytuł: | |
Uszczelniacze pomoga na zuzycie oleju, a to wplynie na niebieskie dymienie. W Twoim przypadku (niska kompresja w silniku) operacja ta moze dac krotko trwaly efekt, bo silniczek najechal juz swoje km. W takim przypadku trzeba bedzie wymienic trzonki zaworowe, a pewnie okaze sie, ze co najmniej zawory wydechowe (czyli remont glowicy). Poza tym duzy ubytek oleju moze odbywac sie na kiepskich pierscieniach zbierajacych. Twoje serducho ma dosc niska kompresje. Co do pkt wtrysku, pewnie masz prawidlowy, bo to diesle i sam z siebie sie nie przestawi. Chyba, ze dotykal pompy domorosly mechanik, ale po takiej interwencji moglaby sie nie podniesc ![]() Co do telepania, sprawdz przekaznik, czy daje na swieczki prad. Uzywaj gazu recznego, ew. wyreguluj obr. biegu jalowego. BTW. ustawienie pompy z wymiana uszczelki to w wawie cena okolo 100pln. A wiec samo ustawienie powinno Ciebie cos taniej kosztowac, ale nie sadze ze to cos pomoze z gasniciem, bo na zuzycie oleju itd na pewno nie. |
Autor: | Wojtyla [ pn wrz 04, 2006 9:32 am ] |
Tytuł: | |
Witam Panowie macie automaty ![]() Zostawcie chwilowo motorki i odłączcie od nich podciśnienia do skrzyni biegów ![]() ![]() Odłączyć , odpalić niech pochodzi i wywali pozostałość oliwki z komór i wtedy się zastanowić co klękło uszczelniacze czy skrzynia bo szkoda kasy na robotę która nie ptrzyniesie efektów A i przypominam grzecznie iż diesel nie lubi CIASNOTY na zaworach ![]() ![]() ![]() pozdro |
Autor: | ixes [ sob lis 04, 2006 11:48 am ] |
Tytuł: | |
Witam Ponawiam temat bo nadal jest mały problem ![]() Teraz to co już w nim sprawdziłem : 1) świeczki sprawdzone wszystkie są ok.(może przekaźnik poszedł i nie dostają odpowiedzniego napięcia??) 2)Z zapłonem pojechałem do speców od pomp. Pan powiedział że jeżeli dobrze pali na ciepłym to zapłon jest ok. Przy okazji odkryli że ręczna pompka paliwa jest nieszczelna i całą uszczelnili, wyczyścili dali nowy zawór w pompie wtryskowej i paliwa za 100 zł. 3)Końcówki wtrysków są nowe ( 4000 km) 4)Akumulator stary BOSCH 100ah 760A ale całą noc był podłączony do prostownika więc chociaż raz powinien dobrze kręcić. Naprawa pompki paliwa wpłynęła na poranną zasłonę dymną już jest ok rano zwykły bezbarwny/biały dym w normalej ilości a po przebutowaniu trochę czarnego jak to w dieslu ![]() ![]() Teraz moje pomysły na to co może mu dolegać. 1) niska kompresja - tyle że jeszcze nie ma mrozów aż takich , no i co z nią ma wspólnego dodawanie gazu przy starcie. 2)Padnięty akumulator - dzisiaj całą noc go ładowałem więc powinien dobrze kopać. 3)Rozrusznik - ![]() 4)Luz zaworowy - jeszcze go nie sprawdzałem, ale czy taki jest objaw że silnik się rozpędza?? 5)Układ paliwowy nadal ładpie gdzieś powietrze - tylko gdzie ?? Więcej pomysłów nie mam więc liczę na waszą pomoc. Dopiszę jeszcze że olej to Lotos diesel 15W40 wszystkie filtry nowe (4000km) Starałem się dokłądnie opisać problem i dlatego takie długie wyszło ![]() pozdrawiam Ixes |
Autor: | ixes [ ndz lis 05, 2006 1:26 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Mam pytanie odnośnie tej strony z instrukcji do silnika 300d http://mb.braingears.com/123_DISK2/prog ... 00-115.pdf compression pressure normal 22-24 (atm) for hot engine ; minimum 15 (atm) fot hot engine. Czy to są dobre dane a może to inna jednostka albo co?? I jeszcze wracając do mojego problemu samochód odpala idealnie jeżeli dwa razy go podgrzeje świeczkami tak z 35-45 sek. Co to może oznaczać ?? pozdrawiam Ixes |
Autor: | Wojtyla [ pn lis 06, 2006 8:39 am ] |
Tytuł: | |
Witam ixes pisze: Więcej pomysłów nie mam więc liczę na waszą pomoc.
I zaczynasz od du..y strony! Może zrób najpierw remont a później pomyślimy? ![]() Miałeś wyżej napisane że Diesel nie lubi ciasnoty, gdyby to był VW diesel i miał złe luzy zaworowe to ok. 10 min. wcześniej sygnalizowałby wzniesienie 1% niż byś do niego dojechał!!!a panowie z warsztatu skroili by Cię ok. 1kpln za remont pompy wtryskowej i wymianę końcówek! Sprawdź luz zaworów i komprę i wszystko będzie jasne ![]() jeżeli masz poniżej 20 barów to masz motor letni za drugim grzaniem odpali jak temperatura otoczenia nie spadnie poniżej -5 st. C jeżeli powyżej lub = 20 atm będziemy się martwić A czy panowie sprawdzili "szybki" zawór na p.wtryskowej?(przelewowy) może sprężynka klękła? pozdro |
Autor: | ixes [ pn lis 06, 2006 5:22 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Kompresja jest 20-22 atm jeden ma 18 atm. jeżeli "szybki" zawór to taki maly zaworek po prawej stronie pompy (patrząc z za kierownicy) to tak dali nowy bo byl jakis patent nie z MB luz kazalem sprawdzic mechanikowi ale powiedzial ze jest na granicy (tylko nie wiem której górniej czy dolnej) i lepiej tego nie ruszać ![]() pozdrawiam Ixes |
Autor: | Wojtyla [ wt lis 07, 2006 8:28 am ] |
Tytuł: | |
Witam ixes pisze: luz kazalem sprawdzic mechanikowi ale powiedzial ze jest na granicy (tylko nie wiem której górniej czy dolnej) i lepiej tego nie ruszać przed zimą ??
Czy go poje...ło? ![]() ![]() pewnie nie ma dwóch 14 powyginanych i nie ma jak się dostać do regulacji ![]() |
Autor: | ixes [ wt lis 07, 2006 9:52 am ] |
Tytuł: | |
Calkiem możliwe ![]() ![]() I sedno sprawy czy to może tak wpywać na odpalanie go? Bo na cieplo jest ok. |
Autor: | Wojtyla [ wt lis 07, 2006 12:00 pm ] |
Tytuł: | |
Zobacz jeszcze tak: Rano przed odpaleniem dygnij parę razy pompką ręczną czy podaje paliwo czy tylko przelewa przez filtr. Jeśli dolewa, to znaczy że paliwo schodzi i pompę wys. ciśnienia zostaw w spokoju ![]() ![]() będziem myśleć dalej pozdro |
Autor: | ixes [ wt lis 07, 2006 12:11 pm ] |
Tytuł: | |
Jeszcze go dzisiaj nie odpalalem wiec zobacze z ta pompka ale ręczna byla z 2 tyg. temu uszczelniania bo puszczala powietrze ![]() pozdrawiam Ixes |
Autor: | ixes [ śr lis 08, 2006 2:17 pm ] |
Tytuł: | |
Po wyprobowaniu pomyslu z bakiem i pompka spisuje moje obserwacje. Przy pompowaniu ręcznym olej napędowy wylatywal przez pompkę a w filterku bylo widać jak ropa jest wtlaczana do niego , jej poziom sie nie zmienial. Odpalil po 3-4 sek kręcenia i zgasl po ponowmy odpaleniu chodzil lepej ale trzeba bylo trzymac lekko wciśnięty gaz. Przy otwartym baku zapalil po 1-2 sek. i też trzeba bylo trzymać gaz żeby nie zgasl. pozdraiwam Ixes |
Autor: | Wojtyla [ śr lis 08, 2006 3:17 pm ] |
Tytuł: | |
ixes pisze: i też trzeba bylo trzymać gaz żeby nie zgasl. coś mi się bzdura że masz początek wtrysku do luftu ![]() Aby niepotrzebnie nie demontować pompy musiałbyś sprawdzić początek wtrysku na zegarkach jak to wychodzi ![]() pozdro <br>Dodano po 10 minutach.:<br> Wojtyla pisze: coś mi się bzdura że masz początek wtrysku do luftu
znaczy późny ![]() pozdro |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |