MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

nie zbyt bustry 300D
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=261
Strona 1 z 1

Autor:  Jurgen_Stolz [ pn gru 17, 2001 8:28 pm ]
Tytuł: 

Moi drodzy,
Jestem dumnym posiadaczem W 123 300D '83.
Przeszedłem już przez wymianę półosi i tylnego łozyska, naprawę alternatora, naprawę linki od wolnych obrotów, zatykanie silikonek dwóch drobnych dziurek pod siedzeniem pasażera, wymianę wtryskiwanyczy (w WZM) wymianę piór wycieraczek. Przymierzam się teraz do wymiany szyby przedniej i klaksony (obecny mój klakson to puszka z przerdzewiałą dziurą w miejscu membrany).

Autko w pali nawet przy trzaskającym mrozie -17 st. Celsjusza. Dał jednak za wygraną przy -22st. ale miał prawo - moich dwóch sąsiadów (polonezowiec i cieniasowiec) z nadzieją w oczach liczyli że będzie ich miał kto pociągnąć - ale sorry - natura ma swoje prawa.

Tak więc przejdźmy do sedna - byłem na giełdzie i przejechałem się inną trzysetką - była cholernie żwawa w porównaniu z moją. ja musze walczyć o cześć Mesia z maluchami.
mam strasznie zmulony motor - co to jest?
1. Wtryski zmienione
2. most ma przełożenie 3,46
3. skrzynia czwórka
4. sprężanie - zajebiste
5. pobór oleju ok. 800gr/ 7000 km

CO JEST? HELP!!!

Autor:  szdowk [ pn gru 17, 2001 10:20 pm ]
Tytuł: 

Hello

A co z rozrzadem i pompa wtryskowa?

Autor:  MacKuz [ wt gru 18, 2001 9:02 am ]
Tytuł: 

A jak chodzi motor równo, nie za glośno, nic nie stuka podejżanie.
Jak wykręcasz 100/h silnik nie chce wyskoczyc spod maski???

Autor:  VALENTINE123 [ śr gru 19, 2001 10:08 pm ]
Tytuł: 

Zacznij od wymiany filtrów paliwa ,jeżeli to nic nie da to trzeba ustawić początek wtrysku na pompie .U mnie wymiana wtrysków i ta regulacja dała duze rezultaty.

Autor:  Jurgen_Stolz [ wt gru 25, 2001 8:44 am ]
Tytuł: 

Przed świętami pompiarze są zarobieni. spróbuje po nowym roku.
Rozrząd chyba jest OK - jak twierdzi pan Grzesiek - rozrządowiec - nie ciągało się auta nagminnie do odpalania.

Dam znac po robocie pomcy. Jakby co to bedziemy szukać dalej.

Wesołych świąt.

Autor:  Jurgen_Stolz [ wt gru 25, 2001 8:48 am ]
Tytuł: 

A co do zmęczenia - maksymalna prędkość mojej trzysetce jaką osiągnąłem to prawie 140 ale i wtedy wydawało mi się ża motor z ramy nie ma zamiaru wyskakiwać.

100/h do idealna dla mojego wozu prędkość przetokowa (jak mówią w kolejnictwie). Wtedy współczynnik hałasu ze skrzyni biegów (tradycyjne wycie) i prędkości jest akceptowalny - nawet radyjko morze sobie brzeczeć i wszystko gra.

Autor:  VALENTINE123 [ wt gru 25, 2001 11:20 pm ]
Tytuł: 

Te 140km/h ,to mało.Ja na mojej 300D osiągnąłem katalogowe 154km/h (skrzynia 4-biegowa),przy 3 pasażerach.

Autor:  JareG [ czw gru 27, 2001 10:43 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
On 2001-12-25 23:20, VALENTINE123 napisał:
Te 140km/h ,to mało.Ja na mojej 300D (...)

Ano. 240TD rozbujalem do 140tu i mozna bylo jeszcze (W-wa - Plonsk, 2 ludzi i pies).. ale nie lubie, jak temperatura idzie w gore ;-)

Autor:  Adaś [ czw gru 27, 2001 10:49 am ]
Tytuł: 

to faktycznie coś mało te 140. Normalna zdrowa 300D pojedzie dużo więcej, bez chwalenia się oczywiście moja leci na prostej 170, a rekord na autobanie do Krakowa to 180 (dwie osoby i lekka górka):o. oczywiście to głupota takim dziadkiem jechać non stop do dechy, na trasie nie przekraczam 130. Jeśli chodzi o twój przypadek, to prawdę mówiąc nie wiem co jest tego powodem.

Autor:  Mike_THE_GR8 [ pt gru 28, 2001 1:52 pm ]
Tytuł: 

Widzę, że ten temat pomalutku zamienia się w małą licytację "ile pojedzie mój samochód" [zlosnikz] ) to około 100 km/h - autko jedzie spokojnie, nie spala za dużo, a i temperatura jest w normie....a przede wszystkim w środku da się rozmawiać [palacz] Pozdrawiam wszystkich!

Autor:  matmol [ wt sty 01, 2002 2:18 pm ]
Tytuł: 

Ja się licytował nie będę [zlosnikz]. Co do "żwawości" to składa się na nią bardzo wiele, co już w większości przerabiałem. Jak powiedział Szymon. Najwiecej dał mi nowy rozrząd i regulacja pompy wtryskowej. A czyste filtry to w ogóle podstawa.

Autor:  Adaś [ wt sty 08, 2002 12:37 pm ]
Tytuł: 

moj kolega ma 116 280S, niestety przerobiony na gaz. jego problem był zbliżony- gdzie się podziało to ponad 150km? auto nie jechało więcej niż 120 nawet na benzynie. problemem okazały się być cięgła gazu, zapieczone i żle wyregulowane. po zrobieniu było dużo lepiej.

Autor:  Jurgen_Stolz [ pn sty 14, 2002 9:28 pm ]
Tytuł: 

UWAGA!!!
Chłopcy z WZM zdołali poprawić Mojego 300D. Wystarczyła rezulacja pompy wtryskowej za "stówkie" i normalnie auto idziejak przeciąg. Oczywiście zgadzam się, że w beczce nie chodzi o szaleństwo , ale o bezpieczeństwo. Mając lekki zapas pod pedałem czuje się zupełnie bardziej bezpiecznie.

Dziekuję wszystkim za pomoc a dla potomnych krótkie podsumowanie:
Dla poprawienia bystrości w moim 300D należało:
1. Wymienić filtry paliwa
2. wymienić końcówki wtryskiwaczy na nowe!!!
3. Przeregulować wyprzedzenie na pompie wtryskowej.
I to wszystko. !!!!!

Autor:  Mike_THE_GR8 [ wt sty 15, 2002 3:01 pm ]
Tytuł: 

No tak......w mojej "beczułce" wymieniłem już filtry paliwa (zresztą robię to przy każdej wymianie oleju) kilka dni wemu zmieniłem wtryski, ale pompy chyba nie będę ruszał, bo mechanik powiedział, że najprawdopodobniej nie ma takiej potrzeby. Zresztą jak na 240D i tak jest dość żwawa. Pozdrawiam!

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/