MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Chlodnica oleju silnikowego w 240D
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=26086
Strona 1 z 1

Autor:  pavco82 [ wt maja 22, 2007 3:52 pm ]
Tytuł:  Chlodnica oleju silnikowego w 240D

Witam wszystkich uzytkownikow forum,
Mam pytanie dotyczace silnika OM616.912 (W123), a konkretnie montazu obudowy filtra oleju wspolpracujacego z chlodnica oleju, do silnika, ktory takowej chlodnicy nie posiadal. Czy kanaly olejowe beda "wspolgraly" z inna obudowa filtra?
Gdzie znajduje sie i jak sprawdzic termostat sterujacy przeplywem oleju przez chlodnice?
Pozdrawiam!

Autor:  dobrzan [ czw maja 24, 2007 1:34 pm ]
Tytuł: 

kanaly sa takie same neizaleznie od obudow, jedynie masz porobione wejscie i wyjscie. Termostatu tam nie ma.

Autor:  pavco82 [ śr maja 30, 2007 8:04 am ]
Tytuł: 

Dzieki za pomoc. Z montazem faktycznie nie bylo zadnych problemow i caly komplet z chlodnica oleju juz dziala :)

Autor:  Thomas [ czw paź 11, 2007 7:03 pm ]
Tytuł: 

Witam. Przeszukuje forum w poszukiwaniu wiedzy na temat ukladu chlodzenia oleju. Mianowicie zamontowalem dzis chlodnice oleju do swojego 300D. Po kilku szczegolach wywnioskowalem ze ten egzamplarz mial w przeszlosci takowa chlodnice. Problem w tym ze po zainstalownaiu tej chlodnicy silnik dalej mi sie grzeje a chlodnica jest zimna :o . Gdzie tkwi problem, w ksiazce Etzholtza wsponiany jest termostat..gdzie on sie znajduje, jak go wymontowac?? Pozniej podesle fotki koreczkow ktore zamykaly otwory po przewodach olejowych.....ze smiechu turlalem sie po parkingu...

Autor:  Xytras [ czw paź 11, 2007 7:09 pm ]
Tytuł: 

Inne pytanie, co daje taka chlodnica?

Autor:  Thomas [ czw paź 11, 2007 7:13 pm ]
Tytuł: 

No z samej nazwy wynika ze chlodzi olej. W ksiazce pisze ze model 300D posiadal takowa. Moj nie mial i sie grzal, dorwalem chlodnice, podlaczylem do obudowy filtra...i nic.....dlaczego??

Autor:  Xytras [ czw paź 11, 2007 7:21 pm ]
Tytuł: 

No to jest logiczne ;)

Pytam czy sa z tego jakies korzysci, mam 240D ktory w lecie dostaje po tylku ostro jak ciagnie ladunki, dlatego zastanawiam sie czy daloby mi to cos( a dokladniej silnikowi) gdybym mu takowe cos zasponsorowal ;) Problemow z temperatura nie mam, a wrecz mam wrazenie ze jest za niska ;)

Co do Twojego przypadku to te grzanie moze pochodzi od ukladu chlodzenia, a nie od oliwy, kamien w bloku, zasyfiona chlodnica, moze slaby termostat?

EDIT

teraz czytam, no to wyglada na to ze masz niedrozny uklad, moze dobrze byloby wyjac filtr i zobaczyc czy dziury sa napewno drozne, tak samo przewody?

Autor:  autovidol [ czw paź 11, 2007 7:37 pm ]
Tytuł: 

ja też mam 240D bez tej śmiesznej chłodnicy oleju bo i po co ona ? ważna jest temperatura płynu chłodzącego (dla diesla 70-80 st Celcjusza)

Autor:  Thomas [ czw paź 11, 2007 7:48 pm ]
Tytuł: 

Swego czasu robilem plukanie ukladu chlodzenia ale jakos nie bylem do niego do konca przekonany. Myslalem ze ta chlodnica rozwiaze problem...mialem wczesniej 240D bez chlodnicy i jak zlapal ok 83 deg to z anic nie chcial ich puscic:P moznabylo z silnikiem robic wszytko a temp i tak byla stala....w 300D mecze sie z przegrzewajacym sie silnikiem.....szukam jakiegos dobrego rozwiazania, jutro zajrze to tych przewodow...

Autor:  Xytras [ czw paź 11, 2007 7:52 pm ]
Tytuł: 

Mialem dokladnie to samo w 200D, wymienilem chlodnice i dalej to samo, w lecie jak go pocislem do 120 albo wolniej z przyczepa to sie ostro grzal, wymiana termostatow i tez to samo. Tyle ze u mnie byla prawdopodobnie wydmuchana uszczelka, albo i pekniecie glowicy bo mi sie straszne cisnienie robilo w ukladzie chlodzenia.

Teraz w 616 tak jak mowisz, czego bym nie robil to temp. jest w normie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/