MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Przegub gumowy wału - pomocy
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=26017
Strona 1 z 1

Autor:  SKOWRON [ pt maja 18, 2007 8:28 pm ]
Tytuł:  Przegub gumowy wału - pomocy

witam Szanownych i proszę o pomoc

Sprawa wygląda tak:
Wymieniam kilka elementów wału (podporę, przeguby i tuleje centrujące). Problem jest tego typu, że:
dotychczas na wale, zaróno z przodu jak i z tyłu, miałem przeguby "elastyczne" nr. 123 411 03 15. Te się zużyły i kupiłem nowe.
Nowe są firmy Febi i na pudełku mają nr. 123 410 00 15, są "sztywne" czyli bez przestrzeni przy tulejach, człowiek w sklepie zapewniał mnie, że są takie same tylko poprostu sztywne.

I niby się zgdza: rozstaw otworów i średnica przegubu, ale nowe są cieńsze i mają krótsze tuleje.

podaje dokładne rozmiary różniących się punktów:
STARY przegub:
- grubość gumy- 24mm
- długość tuleji - 29mm i 38 mm (bo są trzy krótsze i trzy dłuższe)

NOWY przegub:
- grubość gumy- 20mm
- długość tuleji - 26mm (wszystkie sześć tuleji mają taki sam wymiar)


No i w końcu pytanie: czy te nowe mogę w jakiś sposób założyć? przy dwóch takich przegubach brakuje mi 24mm na długości wału!
Wał mam dwu częściowy, jeżeli to ważne.

Załączam rys. pomocniczy

Obrazek

Obrazek

z góry dziękuję za wszelka pomoc

Autor:  bary123ce [ pt maja 18, 2007 8:47 pm ]
Tytuł: 

przód się przesunie na frezie, a tył na podporze wału, bo też ma regulację tył/przód. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> i wydaje mi się, że kupiłeś od manuala, a miałeś od automatu. Ale to tylko z autopsji mowie i doświadczenia empirycznego ;)

Autor:  Debesciak [ pt maja 18, 2007 9:08 pm ]
Tytuł: 

problem polega na tym ze nie wiadomo czy stary jest orginalny czy nie ale chyba na tych Ruskich stronkach o czesciach mozna zobaczyc ktory byl orginał a jak nie to zostaje udac sie do ASO i tam powinni znalezc odpowiedni na podstawie numeru WIN

Autor:  SKOWRON [ pn maja 21, 2007 11:45 am ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
przód się przesunie na frezie, a tył na podporze wału, bo też ma regulację tył/przód. i wydaje mi się, że kupiłeś od manuala, a miałeś od automatu. Ale to tylko z autopsji mowie i doświadczenia empirycznego ;)
Bary, dzięki

czy ktoś ma jeszcze jakąś inną teorie na rozwiązanie tego?

z ruskich ston wynika, że powinienem mieć taki przegub jak był włożony

Autor:  Wojtyla [ pn maja 21, 2007 12:20 pm ]
Tytuł: 

Witam
SKOWRON pisze:
czy ktoś ma jeszcze jakąś inną teorie na rozwiązanie tego?

uważam, iż przegub z lewej (stary) jest lepszej konstrukcji z uwagi na "sprzęgiełka" przy tulejach (zasada ich pracy podobna jak w tarczy sprzęgła czyli zminimalizować siły ścinające :roll: ) prawy (nowy) ich nie posiada ale nie znaczy to że nie jest dobry będzie wcześniej sygnalizował ewentualne uszkodzenia poprzez delikatny stuk/buczenie
Co do montażu to wielowypust na wale ma tyle naddatku (na długości) że nie powinno być najmniejszego problemu z jego założeniem [szalone]
pozdro

Autor:  SKOWRON [ pn maja 21, 2007 12:25 pm ]
Tytuł: 

Wojtyla pisze:
Co do montażu to wielowypust na wale ma tyle naddatku (na długości) że nie powinno być najmniejszego problemu z jego założeniem [szalone]
pozdro
oto chodzi, że właśnie jest problem. Nie wątpie w umiejętności mojego mechanika, ale brakuje mi 24mm na całej długości wału

Autor:  Wojtyla [ pn maja 21, 2007 12:55 pm ]
Tytuł: 

Witam
myślę, że Twój magik wygospodaruje te 12 [mm] byś mógł cieszyć się z jazdy ;)
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1179744658_A.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1179744700_B.jpg
JEDNOCZEŚNIE INFORMUJĘ IŻ FOTKI SĄ ZAPOŻYCZONE Z NETA BEZ ZGODY WŁAŚCICIELA (no cóż - przyroda ale żeby było szybciej....)
pozdro

Autor:  Monter [ pn maja 21, 2007 10:12 pm ]
Tytuł: 

Witam Cię Rafale!

Moja teoria jest najbardziej skomplikowana- kupiłeś nie tą część
[zlosnik]

Ale nie to nic - ja kupiłem do "nowego dyfra" nówkę podporę wraz z uszczelniaczami i chyba ktoś mi to wyrzucił :-? - 430 zł poszłoooooooooo....... aż miło, szlag by to....

Co do EPC do mojego egzemplarza to według komp. ASO MB to trzeba wszystko sprawdzać organoleptycznie gdyż DATENKARTA "mówi" że może być niedokładna !!!!!

Autor:  adler1934 [ pn maja 21, 2007 10:42 pm ]
Tytuł: 

Monter pisze:
Moja teoria jest najbardziej skomplikowana- kupiłeś nie tą część

Chyba nie jest. ja jak zwykle jeszcze bardziej nakręcę. Otóż przegub który nazywacie "stary"występuje w 124 jako przegub przy skrzyni.
Nie widziałem go jeszcze w 123,ale może jeszcze nie wszystko widziałem. Przyjmę z pokorą jeśli ktoś wyprowadzi mnie z błędu bo nie chce mi sie grzebać w materiałach źródłowych.Przegub tzw "nowy" moim zdaniem jest znacznie trwalszy

Autor:  SKOWRON [ pn maja 21, 2007 10:54 pm ]
Tytuł: 

samochód stoi u mechaniora. Zostawiłem jeden przegub "sztywny" (pójdzie na tył) i dokupiłem jeden elastyczny (na przód) o innym numerze ale wymiarami dokładnie taki sam.
W sklepie spędziłem dobre pół godziny i koleś poczęstował mnie 10% rabatem za chęci tak dokładnego remontu :) <br>Dodano po 7 minutach.:<br>
adler1934 pisze:
Otóż przegub który nazywacie "stary" występuje w 124 jako przegub przy skrzyni.
to się zgadza, ale na 100% występował w 123 z V-biegową skrzynią. Tak było u mnie, tak potwierdza ruska strona z EPC i to samo wyskakuje w bazie ASO (cena w ASO - 540zl :) )

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/