MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Przegub gumowy wału - pomocy https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=26017 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | SKOWRON [ pt maja 18, 2007 8:28 pm ] |
Tytuł: | Przegub gumowy wału - pomocy |
witam Szanownych i proszę o pomoc Sprawa wygląda tak: Wymieniam kilka elementów wału (podporę, przeguby i tuleje centrujące). Problem jest tego typu, że: dotychczas na wale, zaróno z przodu jak i z tyłu, miałem przeguby "elastyczne" nr. 123 411 03 15. Te się zużyły i kupiłem nowe. Nowe są firmy Febi i na pudełku mają nr. 123 410 00 15, są "sztywne" czyli bez przestrzeni przy tulejach, człowiek w sklepie zapewniał mnie, że są takie same tylko poprostu sztywne. I niby się zgdza: rozstaw otworów i średnica przegubu, ale nowe są cieńsze i mają krótsze tuleje. podaje dokładne rozmiary różniących się punktów: STARY przegub: - grubość gumy- 24mm - długość tuleji - 29mm i 38 mm (bo są trzy krótsze i trzy dłuższe) NOWY przegub: - grubość gumy- 20mm - długość tuleji - 26mm (wszystkie sześć tuleji mają taki sam wymiar) No i w końcu pytanie: czy te nowe mogę w jakiś sposób założyć? przy dwóch takich przegubach brakuje mi 24mm na długości wału! Wał mam dwu częściowy, jeżeli to ważne. Załączam rys. pomocniczy ![]() ![]() z góry dziękuję za wszelka pomoc |
Autor: | bary123ce [ pt maja 18, 2007 8:47 pm ] |
Tytuł: | |
przód się przesunie na frezie, a tył na podporze wału, bo też ma regulację tył/przód. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> i wydaje mi się, że kupiłeś od manuala, a miałeś od automatu. Ale to tylko z autopsji mowie i doświadczenia empirycznego ![]() |
Autor: | Debesciak [ pt maja 18, 2007 9:08 pm ] |
Tytuł: | |
problem polega na tym ze nie wiadomo czy stary jest orginalny czy nie ale chyba na tych Ruskich stronkach o czesciach mozna zobaczyc ktory byl orginał a jak nie to zostaje udac sie do ASO i tam powinni znalezc odpowiedni na podstawie numeru WIN |
Autor: | SKOWRON [ pn maja 21, 2007 11:45 am ] |
Tytuł: | |
bary123ce pisze: przód się przesunie na frezie, a tył na podporze wału, bo też ma regulację tył/przód. i wydaje mi się, że kupiłeś od manuala, a miałeś od automatu. Ale to tylko z autopsji mowie i doświadczenia empirycznego ;) Bary, dzięki
czy ktoś ma jeszcze jakąś inną teorie na rozwiązanie tego? z ruskich ston wynika, że powinienem mieć taki przegub jak był włożony |
Autor: | Wojtyla [ pn maja 21, 2007 12:20 pm ] |
Tytuł: | |
Witam SKOWRON pisze: czy ktoś ma jeszcze jakąś inną teorie na rozwiązanie tego?
uważam, iż przegub z lewej (stary) jest lepszej konstrukcji z uwagi na "sprzęgiełka" przy tulejach (zasada ich pracy podobna jak w tarczy sprzęgła czyli zminimalizować siły ścinające ![]() Co do montażu to wielowypust na wale ma tyle naddatku (na długości) że nie powinno być najmniejszego problemu z jego założeniem ![]() pozdro |
Autor: | SKOWRON [ pn maja 21, 2007 12:25 pm ] |
Tytuł: | |
Wojtyla pisze: Co do montażu to wielowypust na wale ma tyle naddatku (na długości) że nie powinno być najmniejszego problemu z jego założeniem [szalone] oto chodzi, że właśnie jest problem. Nie wątpie w umiejętności mojego mechanika, ale brakuje mi 24mm na całej długości wału
pozdro |
Autor: | Wojtyla [ pn maja 21, 2007 12:55 pm ] |
Tytuł: | |
Witam myślę, że Twój magik wygospodaruje te 12 [mm] byś mógł cieszyć się z jazdy ![]() http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1179744658_A.jpg http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1179744700_B.jpg JEDNOCZEŚNIE INFORMUJĘ IŻ FOTKI SĄ ZAPOŻYCZONE Z NETA BEZ ZGODY WŁAŚCICIELA (no cóż - przyroda ale żeby było szybciej....) pozdro |
Autor: | Monter [ pn maja 21, 2007 10:12 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Cię Rafale! Moja teoria jest najbardziej skomplikowana- kupiłeś nie tą część ![]() Ale nie to nic - ja kupiłem do "nowego dyfra" nówkę podporę wraz z uszczelniaczami i chyba ktoś mi to wyrzucił ![]() Co do EPC do mojego egzemplarza to według komp. ASO MB to trzeba wszystko sprawdzać organoleptycznie gdyż DATENKARTA "mówi" że może być niedokładna !!!!! |
Autor: | adler1934 [ pn maja 21, 2007 10:42 pm ] |
Tytuł: | |
Monter pisze: Moja teoria jest najbardziej skomplikowana- kupiłeś nie tą część
Chyba nie jest. ja jak zwykle jeszcze bardziej nakręcę. Otóż przegub który nazywacie "stary"występuje w 124 jako przegub przy skrzyni. Nie widziałem go jeszcze w 123,ale może jeszcze nie wszystko widziałem. Przyjmę z pokorą jeśli ktoś wyprowadzi mnie z błędu bo nie chce mi sie grzebać w materiałach źródłowych.Przegub tzw "nowy" moim zdaniem jest znacznie trwalszy |
Autor: | SKOWRON [ pn maja 21, 2007 10:54 pm ] |
Tytuł: | |
samochód stoi u mechaniora. Zostawiłem jeden przegub "sztywny" (pójdzie na tył) i dokupiłem jeden elastyczny (na przód) o innym numerze ale wymiarami dokładnie taki sam. W sklepie spędziłem dobre pół godziny i koleś poczęstował mnie 10% rabatem za chęci tak dokładnego remontu :) <br>Dodano po 7 minutach.:<br> adler1934 pisze: Otóż przegub który nazywacie "stary" występuje w 124 jako przegub przy skrzyni. to się zgadza, ale na 100% występował w 123 z V-biegową skrzynią. Tak było u mnie, tak potwierdza ruska strona z EPC i to samo wyskakuje w bazie ASO (cena w ASO - 540zl :) )
|
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |