MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
1976 r Automatyczna skrzynia biegów - POMOCY [ASB] https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=25982 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Paula [ śr maja 16, 2007 11:22 pm ] |
Tytuł: | 1976 r Automatyczna skrzynia biegów - POMOCY [ASB] |
Kupiłam Mercusia 240D z automatyczną skrzynią, nie moge nigdzie znależć informacji ani fotek na temat orginalnego połączenia tej skrzyni z mechanizmem zmiany biegów,bo chyba tu czegos brakuje,ze skrzyni wystaje patrząc z przodu samochodu po lewej stronie jakaś dżwignia i nie jest ona z niczym połączona a chyba powinna być.Prosze o pomoc osoby posiadające taki samochód.Prosze o info lub fotki jak to powinno wyglądać w orginale,bo w książkach nie ma na ten temat informacji.Auto jeżdzi ale dziwnie tak jak by czegoś tam brakowało.Help ![]() |
Autor: | holyfido [ czw maja 17, 2007 9:10 am ] |
Tytuł: | |
Co to znaczy dziwnie? To Twoje pierwsze auto z ASB? No i najlepiej jak wrzucisz fote, z tym co Ci tam wystaje. |
Autor: | Paula [ czw maja 17, 2007 9:37 am ] |
Tytuł: | skrzynia |
Witam,tak to pierwsze auto w automacie,ogólnie jest super,ale zachowuje się tak jak by sprzęgło się slizgało w manualu,po ruszeniu wolno zmienia pierwszy bieg,P-działa,R-działa ok.,dopatrzylismy się tam że nie wszystko jest podłączone,i nie wiem jak to podłączyć,chodzi o tą dżwignie co wystajeze skrzyni po lewej stronie,czy ona nie steruje sprzęgłem ?fotki dodam jutro bo musze zrobić |
Autor: | Elwood BLUES MOBIL [ czw maja 17, 2007 9:47 am ] |
Tytuł: | Re: skrzynia |
Paula pisze: ze skrzyni wystaje patrząc z przodu samochodu po lewej Paula pisze: ,chodzi o tą dżwignie co wystajeze skrzyni po lewej stronie Witaj, a nie jest to bagnet od sprawdzania oleju w skrzyni? Tylko tyle przychodzi mi do głowy. Pozdrawiam
|
Autor: | Paula [ czw maja 17, 2007 9:56 am ] |
Tytuł: | |
Chodzi głównie o D-tu wolno zmienia biegi ![]() |
Autor: | _me: how_ [ czw maja 17, 2007 10:31 am ] |
Tytuł: | |
Dzień dobry. Wykluczając, że coś jest popierdzielone, najprawdopodobniej masz wczesny typ skrzyni automatycznej bez sterowania podciśnieniowego i jednak brakuje ci tam połączenia sztywnego. Brak sterowania, dzikie patenty lub nieprawidłowe podłączenie mogą dawać objawy w postaci przeciągania biegów - czyli to co nazywasz za wolnym ich przełączaniem. Żeby ustalić stan skrzyni, trzeba ją najpierw prawidłowo podłączyć i wyregulować, ale może okazać się, że nie będzie efektów, a zło siedzi gdzie indziej. Czy do skrzyni z pokrywy zaworów idzie czarny przewód? Czy ten wihajster jest z lewej strony, tzn. po stronie kierowcy? Spisz przy okazji numer skrzyni. Znajdziesz go z jej pasażerskiej strony. Należałoby też ustalić, czy po 31 latach skrzynia lub silnik nie zostały zamienione na inne typy. Myślę, że na początek powinnaś przeczytać ten temat, bo nieco usystematyzował on nasze pojęcie o typach sterowań i regulacji skrzyń bez vacuum: http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... =modulator |
Autor: | Paula [ czw maja 17, 2007 7:51 pm ] |
Tytuł: | |
Wklejam zdjęcie w załączniki tej dwigni http://mackuz.bolinko.org/is/img5/res_1 ... rzynia.jpg <br>Dodano po 17 minutach.:<br> tutaj są kolejne zdjęciahttp://mackuz.bolinko.org/is/img5/1179399031_skrzyn.jpg widać tą dwignie ona nie jest z niczym połączona,wystaje od strony pasażera,i bardziej na środku jest czarny gumowy przewód wygląda jak elektryczny tez nie jest z niczym połączony jwszcze jedno zdjęcie http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1179399409_skrzy.jpg tu dokładnie widać ten czarny kabel,a w cieniu jest dwignia,teraz ide szukać numerów na skrzynce,Pozdrawiam <br>Dodano po 6 godzinach. 41 minutach.:<br> Jeśli chodzi o pokrywe zaworów to jest w niej wlew oleju,i jeszcze jeden przewód czarny ale on nie idzie do skrzyni,jeśli chodzi o numery skrzyni to nie moge znależć,chyba z kanału będzie trzeba poszukać,jak tylko znajde to napisze,to jest Mercedes 123 240D automatik z 1976roku,nr karoserii Vin 12312310009697 <br>Dodano po 8 minutach.:<br> A może Pan posiada jakieś fotki jak to powinno być poprawnie połączone,i z czym to połączyć Pozdrawiam,a najwięcej dały by mi zdjęcia tego całego mechanizmu od pedała gazu do silnika i do skrzyni,wtedy może dało by się ustalić co tu jest dobre i orginalne a co pokminione Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc |
Autor: | MajsterGarage [ pt maja 18, 2007 6:47 am ] |
Tytuł: | |
Paula pisze: Mercedes 123 240D automatik z 1976roku,nr karoserii Vin 12312310009697
Z VIN'u jest to 240D z manualna skrzynia biegów i kierownicy po lewej stronie... |
Autor: | _me: how_ [ pt maja 18, 2007 8:46 am ] |
Tytuł: | |
MajsterGarage pisze: Paula pisze: Mercedes 123 240D automatik z 1976roku,nr karoserii Vin 12312310009697 Z VIN'u jest to 240D z manualna skrzynia biegów i kierownicy po lewej stronie... ![]() Paula pisze: A może Pan posiada jakieś fotki jak to powinno być poprawnie połączone,i z czym to połączyć Pozdrawiam,a najwięcej dały by mi zdjęcia tego całego mechanizmu od pedała gazu do silnika i do skrzyni,wtedy może dało by się ustalić co tu jest dobre i orginalne a co pokminione Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc
Może nie powiniennem pierwszy, jednak piszmy sobie na TY ![]() Powiem szczerze, że zdjęcia nie są najlepsze, bo robione spod maski. Żeby to dobrze obejrzeć, trzeba auto podnieść, ewentualnie zejść do kanału. Niestety nie mam żadnych materiałów dot. tego typu skrzyni. Jeszcze nie dawno były dosyć popularne, teraz pierwsze roczniki 123 to już rzadkość i większość skrzyń automatycznych ma sterowanie podciśnieniowe i tylko z takimi miałem styczność. Mam nadzieję, że zgłosi się ktoś z forum i udostępni zdjęcia swojej skrzyni tego typu. W każdym razie prosimy, kogoś kto ma diesla automata z pierwszych roczników. Możemy poprosić jeszcze kolegów o udostępnienie rysunków z programu EPC, ale te znowu pokazują każdą śrubkę i nie zawsze są pomocne w takich sutuacjach. A tu jest profil człowieka, który nie raz zaskoczył mnie swoją wiedzą i doświadczeniem z Beczką. Proponuje kontakt, być może wie więcej: http://w114-115.org.pl/forum/profile.ph ... ile&u=1664 |
Autor: | adler1934 [ pt maja 18, 2007 9:21 am ] |
Tytuł: | |
Paula pisze: widać tą dwignie ona nie jest z niczym połączona,wystaje od strony pasażera Powinna być podłączona z układem dźwigni,cięgieł od pedału gazu. Przy czym były różne kombinacje.Ponadto musi na niej być możliwość regulacji.Bez jej podłączenia skrzynia nie bedzie działać prawidłowo. Paula pisze: bardziej na środku jest czarny gumowy przewód wygląda jak elektryczny tez nie jest z niczym połączony
Tym się nie przejmuj,to tylko odpowietrzenie skrzyni. http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1179399409_skrzy.jpg Jak widać na załączonym obrazku ciegno(popychadło ![]() Zrób zdjęcie jak wygladają dźwigienki od gazu na głowicy to moze coś wymyślę. |
Autor: | melvis [ pt maja 18, 2007 11:22 pm ] |
Tytuł: | |
mam takie auto, skrzynia automat sterowana manualnie (W123, rocznik auta 77, 240 D), cięgła idą od pedału gazu (linka) - cięgłą do przepustnicy (czy cuś) potem w dół do ttyłu po stroni pasażera odchodzą cięgła do skrzyni. Postaram się jutro zapodać foto i może coś pokombinujesz. |
Autor: | Paula [ sob maja 19, 2007 10:08 am ] |
Tytuł: | skrzynia |
Ok.Dziękuje bardzo wszystkim kolegą z klubu za pomoc,dziś lub jutro postaram się dołączyć zdjęcia,tego mechanizmu od pedała do skrzyni jak to u mnie wygląda,i może uda mi się odczytać nr.skrzyni biegów,zajże też pod spud co tam się dzieje,jeśli możecie i macie mercusia z orginalnym połączeniem od pedału do skrzyni,a w szczegulności chodzi o te przy samej skrzyni to prosze prześlijcie fotki,może dzięki waszej pomocy mercuś będzie jeżdził jak na niego przystoi,teraz jestem w trakcie sprawdzania go kawałek po kawałku,czeka mnie jeszcze dużo pracy,ale mam nadzieje że dzięki waszej pomocy uda mi się doprowadzić go do stanu orginalnego i do całkowitej sprawnosci. ![]() ![]() ![]() |
Autor: | melvis [ sob maja 19, 2007 4:46 pm ] |
Tytuł: | |
Trzeba będzie zaczekać, zdjęcia raczej jutro. |
Autor: | Paula [ pn maja 21, 2007 12:17 pm ] |
Tytuł: | dodatek |
Witam wrzucam po koleji zdjęcia cięgieł od str.pedału gazu poprzez silnik na drugą strone aż do tego miejsca co nie jest podłączone po stronie pasażera na dole.Może ktoś się dopatrzy co tu i jak podłączyć i podpowie.Numerów nadal nie udało mi się odczytać.http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1179685102_s.jpg http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1179685178_sk.jpg http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1179685289_skr.jpg http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1179685384_skrz.jpg http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1179685466_skrzy.jpg http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1179685546_skrzyn.jpg http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11796 ... krzyni.jpg http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11796 ... rzynia.jpg http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11796 ... zyniaa.jpg http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11796 ... zyniab.jpg http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11796 ... zyniac.jpg http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11796 ... zyniad.jpg http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11796 ... zyniae.jpg <br>Dodano po 15 godzinach. 9 minutach.:<br> w pompie jest taki czerwony korek z napisem oel.Czy tam powinien być olej,jaki i ile? ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Xytras [ pn maja 21, 2007 12:27 pm ] |
Tytuł: | |
No zle nie wyglada, to sie nie dziwie ze ratowales ![]() ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |