MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Swop bebechów lusterek...
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=25847
Strona 1 z 1

Autor:  ZORTOX [ czw maja 10, 2007 10:23 pm ]
Tytuł:  Swop bebechów lusterek...

Drodzy Panowie,

Nigdy nie rozbierałem na części pierwsze lusterek w W123 i mam teraz pytanie:

Czy posiadając manualne prawe lustro da się do niego zainputować sam silniczek od lustra prawego elektrycznego (ew.inne elementy o których nie wiem) i będzie to grało...w sensie pracowało jak oryginalne elektr. lustro??


Problem polega na tym że, w lusterku el. stan chromu jest niezbytecznie mi odpowiadający a mam prześliczne lustro manualne z pięknym chromem i chciałbym to jakoś powiązać żeby wszyscy byli zadowoleni [zlosnik]
Czy to jest realne? Jeżeli tak proszę o wskazówki. Z góry Bóg zapłać :P


Pozdro Arti-Zortox

Autor:  mMm2 [ czw maja 10, 2007 11:35 pm ]
Tytuł: 

Nie powiem czy bebechy obu lusterek maja takie same mocowania. Moge tylko przypuszczac, ze tak, bo mercedes to kopalnia sprytnych i oszczednych rozwiazan.

Mam dwa lusterka elektryczne i oba rozbieralem a potem skladalem. Nic strasznego sie przy tym nie dzialo. Cala procedura w miare prosta. Mowie to po to zeby cie zachecic do wykonania proby.

A juz na sam koniec powiem, ze po wyjeciu szkla widac jak na dloni caly mechanizm, a wyjecie szkla to jest sekund pięć. [oczko]

Autor:  erio [ pt maja 11, 2007 1:01 pm ]
Tytuł: 

mMm2 pisze:
a wyjecie szkla to jest sekund pięć. [oczko]


niestety

Autor:  bary123ce [ pt maja 11, 2007 1:14 pm ]
Tytuł: 

mMm2 pisze:
a wyjecie szkla to jest sekund pięć.

a jak to się robi w elektrycznym? :oops:

Autor:  mMm2 [ pt maja 11, 2007 2:43 pm ]
Tytuł: 

Hm, zabiliscie mi klina... może faktycznie o czymś nie pamietam?

Szklo (lustro) w modelu elektrycznym jest mocowane w trzech punktach. Dwa punkty sa przymocowane do mechanizmu regulacji i sa odpowiedzialne za ustawianie pion/poziom. Trzeci punkt nie zmienia swojego polozenia, ale to jest mocowanie kulkowe, wiec pozwala nadążać całej tafli za reakcjami dwóch pierwszych punktow.
I teraz wydawało mi się, że to mocowanie kulkowe jest na wcisk.

A jesli nie jest to...
Lusterko sklada sie z:
1. metalowej czesci chromowanej
2. metalowej czesci czarnej, ktora na pierwszy rzut oka wyglada jak guma
3. czesci gumowej, ktora jest miedzy 1 a 2.

Wszystkie je widac z zewnatrz i latwo zidentyfikowac.
Czesc 2 to jest rusztowanie lusterka i na nim wisza mechanizmy wraz ze szklem.
Czesc 2 jest przykrecona do 1 za pomoca srub, gleboko w lusterku - widac lby po odchyleniu tafli lustra. W szczeliny dostawałem sie za pomoca dlugiego wkretaka. Narzedzie musi pasowac do srub, zeby ich nie zniszczyc i zeby operacja przeszla w miare bezstresowo. Srub jest co najmniej trzy sztuki, Do kazdej trzeba sie dobierac przez szczeliny i najlepiej przyswiecac sobie latarką.
To tyle - po wykreceniu srub wszystko sie rozlazi w rekach.
Wiecej detali nie pamietam, nie bylo to trudne...
Dodam, ze ja to wszystko robilem majac lusterka w dloniach a nie na samochodzie, ze zdejmowaniem kazdy sobie poradzi.

Autor:  ZORTOX [ sob maja 12, 2007 7:45 pm ]
Tytuł: 

Dzięki mMm2...
Czyli jest duża szansa przełożenia/przekręcenia samego chromu z manuala do elektryka??
Muszę to sprawdzić..ale dopiero po 27maja :cry: ...na pewno dam znać z obdukcji [zlosnik]
Pozdro Arti

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/