MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Swop bebechów lusterek... https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=25847 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ZORTOX [ czw maja 10, 2007 10:23 pm ] |
Tytuł: | Swop bebechów lusterek... |
Drodzy Panowie, Nigdy nie rozbierałem na części pierwsze lusterek w W123 i mam teraz pytanie: Czy posiadając manualne prawe lustro da się do niego zainputować sam silniczek od lustra prawego elektrycznego (ew.inne elementy o których nie wiem) i będzie to grało...w sensie pracowało jak oryginalne elektr. lustro?? Problem polega na tym że, w lusterku el. stan chromu jest niezbytecznie mi odpowiadający a mam prześliczne lustro manualne z pięknym chromem i chciałbym to jakoś powiązać żeby wszyscy byli zadowoleni ![]() Czy to jest realne? Jeżeli tak proszę o wskazówki. Z góry Bóg zapłać ![]() Pozdro Arti-Zortox |
Autor: | mMm2 [ czw maja 10, 2007 11:35 pm ] |
Tytuł: | |
Nie powiem czy bebechy obu lusterek maja takie same mocowania. Moge tylko przypuszczac, ze tak, bo mercedes to kopalnia sprytnych i oszczednych rozwiazan. Mam dwa lusterka elektryczne i oba rozbieralem a potem skladalem. Nic strasznego sie przy tym nie dzialo. Cala procedura w miare prosta. Mowie to po to zeby cie zachecic do wykonania proby. A juz na sam koniec powiem, ze po wyjeciu szkla widac jak na dloni caly mechanizm, a wyjecie szkla to jest sekund pięć. ![]() |
Autor: | erio [ pt maja 11, 2007 1:01 pm ] |
Tytuł: | |
mMm2 pisze: a wyjecie szkla to jest sekund pięć.
![]() niestety |
Autor: | bary123ce [ pt maja 11, 2007 1:14 pm ] |
Tytuł: | |
mMm2 pisze: a wyjecie szkla to jest sekund pięć.
a jak to się robi w elektrycznym? ![]() |
Autor: | mMm2 [ pt maja 11, 2007 2:43 pm ] |
Tytuł: | |
Hm, zabiliscie mi klina... może faktycznie o czymś nie pamietam? Szklo (lustro) w modelu elektrycznym jest mocowane w trzech punktach. Dwa punkty sa przymocowane do mechanizmu regulacji i sa odpowiedzialne za ustawianie pion/poziom. Trzeci punkt nie zmienia swojego polozenia, ale to jest mocowanie kulkowe, wiec pozwala nadążać całej tafli za reakcjami dwóch pierwszych punktow. I teraz wydawało mi się, że to mocowanie kulkowe jest na wcisk. A jesli nie jest to... Lusterko sklada sie z: 1. metalowej czesci chromowanej 2. metalowej czesci czarnej, ktora na pierwszy rzut oka wyglada jak guma 3. czesci gumowej, ktora jest miedzy 1 a 2. Wszystkie je widac z zewnatrz i latwo zidentyfikowac. Czesc 2 to jest rusztowanie lusterka i na nim wisza mechanizmy wraz ze szklem. Czesc 2 jest przykrecona do 1 za pomoca srub, gleboko w lusterku - widac lby po odchyleniu tafli lustra. W szczeliny dostawałem sie za pomoca dlugiego wkretaka. Narzedzie musi pasowac do srub, zeby ich nie zniszczyc i zeby operacja przeszla w miare bezstresowo. Srub jest co najmniej trzy sztuki, Do kazdej trzeba sie dobierac przez szczeliny i najlepiej przyswiecac sobie latarką. To tyle - po wykreceniu srub wszystko sie rozlazi w rekach. Wiecej detali nie pamietam, nie bylo to trudne... Dodam, ze ja to wszystko robilem majac lusterka w dloniach a nie na samochodzie, ze zdejmowaniem kazdy sobie poradzi. |
Autor: | ZORTOX [ sob maja 12, 2007 7:45 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki mMm2... Czyli jest duża szansa przełożenia/przekręcenia samego chromu z manuala do elektryka?? Muszę to sprawdzić..ale dopiero po 27maja ![]() ![]() Pozdro Arti |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |