MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

OM617 vs OM617A
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=2558
Strona 1 z 3

Autor:  niedz [ ndz maja 11, 2003 1:56 am ]
Tytuł:  OM617 vs OM617A

Witam
Jestem szczesliwym posiadaczem Mercedesa W460 [zlosnik] z silnikiem OM617 (przebieg w okolicach 250.000). Interesuje mnie konwersja turbo. Wiem ze robila to firma w Szwecji -->STT i nawet maja jeszcze te kity ale chca astronomiczne pieniadze. Pytanie czy "kombinowac" modyfikacje posiadanego silnika czy szukac OM617A np od W126 300SD? Czy moze znacie kogos kto mogly sie fachowo wypowiedziec/wykonac taka konwersje?

z gory dzieki za wszelki info w temacie

pozdr.

Daniel
3miasto

Autor:  Idzik [ ndz maja 11, 2003 7:38 am ]
Tytuł: 

Witam na forum !!! Ostatnio była u nas pewna dyskusja na temat G - może mógłbyś podzielić się swoimi uwagami na temat ujeżdzania tego auta ???

PS Na Twoje pytanie niestety nie odpowiem gdyż moja wiedza nie jest aż tak zaawansowana... :(

Autor:  niedz [ ndz maja 11, 2003 10:01 am ]
Tytuł: 

napisz co Cie konkretnie interesuje, sam samochod jest jak czolg [oczko] wlasciwie jedynym mankamentem jest jego waga -->pusty wazy 2 tony <-- w terenie idzie jak przeciag, przydalby sie troche mocniejszy silnik bo 88km to troche malo zeby rozbujac taki kolos, choc to zalezy od sposobu jazdy, mam krotka wersja z 1987 i jestem z niego bardzo zadowlony

Autor:  Sebian [ ndz maja 11, 2003 12:50 pm ]
Tytuł: 

niedz pisze:
napisz co Cie konkretnie interesuje, sam samochod jest jak czolg [oczko] wlasciwie jedynym mankamentem jest jego waga -->pusty wazy 2 tony <-- w terenie idzie jak przeciag, przydalby sie troche mocniejszy silnik bo 88km to troche malo zeby rozbujac taki kolos, choc to zalezy od sposobu jazdy, mam krotka wersja z 1987 i jestem z niego bardzo zadowlony



Witaj w klubie [usmiech] . Fajną masz zabawkę [cool]

Autor:  mroziu [ ndz maja 11, 2003 4:01 pm ]
Tytuł: 

A nie chcesz sprzedac za rozsadna cene??? [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  Bukol [ ndz maja 11, 2003 4:57 pm ]
Tytuł: 

Witam na forum. Daj znać czy wybierasz się na zlot, jeżeli tak to może wezmę Defendera - poszukamy terenu i się pobawimy. Zamieść koniecznie fotki.

Autor:  niedz [ ndz maja 11, 2003 8:49 pm ]
Tytuł: 

kiedy i gdzie jest zlot?
co do sprzedazy -->NIGDY [zlosnik] , choc byc moze sytuacja zmusi mnie do tego we wrzesniu :cry:
fota mojej gelendy:
Obrazek

Autor:  Idzik [ ndz maja 11, 2003 11:08 pm ]
Tytuł: 

niedz pisze:
kiedy i gdzie jest zlot?


30-31/05 -01/06 w Trzebnicy k/Wrocławia - szczegóły na głównej stronie klubowej w dziale Zlot Trzebnica 2003

Autor:  Ocet [ ndz maja 11, 2003 11:45 pm ]
Tytuł: 

Witam!
Przerobka nie jest taka prosta. Inne sa tloki, korbowody glowica...
No i chyba latwiej Ci bedzie znalezc 300TDT niz SD.

Autor:  misiek [ pn maja 12, 2003 12:06 am ]
Tytuł: 

Czesc!

Hej, to my sie juz mielismy okazje poznac. Nie wiem czy pamietasz, na grunwaldzkiej, chyba w okolicach piastowskiej i pomorskiej jadac w kierunku sopotu, jakies dwa-trzy tygodnie temu, ja jechelem swoim dziadkiem:)

Witaj na forum!

Pozdrawiam

Autor:  niedz [ pn maja 12, 2003 7:12 am ]
Tytuł: 

kojarze ta 114 - chyba widzialem ja na stacji benzynowej, w sopocie, kiedyc kolo McDonalda na przymorzu i chyba ostanio na swietojanskiej z karta ze jest na sprzedaz - czy to Twoja fura?
Co do 300TDT tez mi sie wydaje ze latwieje bedzie zdobyc, tylko obawiam sie sie o stan tego silnika w koncu bedzie mial prawie 20lat :( i do konca nie bede wiedzial co kupuje, ile moze taki silnik koztowac? moze od razu szukac 3.0l 6cyl od W124?

Autor:  kuba [ pn maja 12, 2003 2:05 pm ]
Tytuł:  Re: OM617 vs OM617A

niedz pisze:
Witam
Jestem szczesliwym posiadaczem Mercedesa W460 [zlosnik] z silnikiem OM617 (przebieg w okolicach 250.000). Interesuje mnie konwersja turbo. Wiem ze robila to firma w Szwecji -->STT i nawet maja jeszcze te kity ale chca astronomiczne pieniadze. Pytanie czy "kombinowac" modyfikacje posiadanego silnika czy szukac OM617A np od W126 300SD? Czy moze znacie kogos kto mogly sie fachowo wypowiedziec/wykonac taka konwersje?

z gory dzieki za wszelki info w temacie

pozdr.

Daniel
3miasto

jesli interesuje Cię silnik OM617A to mam taki kompletny i mogę sprzedać, niestety bez papierów
pozdrawiam

Autor:  Bukol [ pn maja 12, 2003 2:39 pm ]
Tytuł: 

Proszę jak to miło spotkać off-roadową brać na tym forum. Czy naklejki z rajdów to Twoje czy poprzednika? Co do silnika: na Twoim miejscu bym nie zmieniał, pozostałbym przy oryginale, natomiast przydadzą Ci się terenowe opony (z tego co widzę masz AT a zmiana na MT przyniesie niesamowite efekty). Można też zamontować snorkel, najlepiej zrobić samemu z rynny (grzybek trzeba kupić - 200zł). Kolejnym etapem wyciągarka. Mój znajomy z W-wy jeździł 300GD na rajdach ze sporymi sukcesami.

Autor:  niedz [ pn maja 12, 2003 3:03 pm ]
Tytuł: 

hmm
naklejki to juz moja robota, poprzedni wlasciciel jezdzil nim tylko do pracy i z powrotem, praktycznie nie widzial terenu [zlosnik]
opony - to byl moj wybor, szukalem czegos pomiedzy AT i MT i udalo mi sie znalezc- BFG TracEdge rozm. 235/85/16 i jestem z nich bardzo zadowolony, w terenie ida prawie tak dobrze jak MT a na czarnym przyzwoicie no i zimy sie nie boje, snoorkel i wyciagara - napewno przyjdzie czas pozostaje tylko kwesita pieniazkow, poki co uzywam go na codzien i moim celem sa bardziej wyprawy turystyczne niz extremy, nie mam tendecji do katwania sprzetu w terenie - szkoda mi go troche no i ceny ewentualnych czesci sa.... [totalszok]
hmm zastanawiam sie nad silnikiem z jednej strony z regoly jak sie poprawia fabryke to sie na tym kiepsko wychodzi, a z drugiej strony 120km to nie to co 88km [zlosnik] [zlosnik] tylko wtedy pewnikiem musialbym skrzynie na 5tke wymienic,
co do silnika - bylbym potencjalnie zainteresowany, moze dalo by sie zrobic taka cwana konwersje - zeby zalozyc 617A do mojego merca i tylko blok z numerem zostawic? kolektor jest chyba tylko troche inny, no i trzeba by chyba zmodyfikowac dolot powietrza -silnik chyba potrzebuje go troche wiecej? jest to realne? albo raczej inaczej --> wszystko sie da zrobic tylko za ile [oczko] calosc nie powinna przyspozyc chyba wiekszych problemow? co o tym myslicie?

Autor:  Bukol [ pn maja 12, 2003 3:53 pm ]
Tytuł: 

niedz pisze:
hmm
naklejki to juz moja robota, poprzedni wlasciciel jezdzil nim tylko do pracy i z powrotem, praktycznie nie widzial terenu [zlosnik]
opony - to byl moj wybor, szukalem czegos pomiedzy AT i MT i udalo mi sie znalezc- BFG TracEdge rozm. 235/85/16 i jestem z nich bardzo zadowolony, w terenie ida prawie tak dobrze jak MT a na czarnym przyzwoicie no i zimy sie nie boje, snoorkel i wyciagara - napewno przyjdzie czas pozostaje tylko kwesita pieniazkow, poki co uzywam go na codzien i moim celem sa bardziej wyprawy turystyczne niz extremy, nie mam tendecji do katwania sprzetu w terenie - szkoda mi go troche no i ceny ewentualnych czesci sa.... [totalszok]


Opony: ja mam 285/75 R16 co daje 33 cale też BFG ale Mud Terrain, Defenderek jeździ u mnie na codzień zima i lato i oponki baaardzo sobie chwalę, a mając tyle powietrza pod mostami komfort wyraźnie się poprawił.
Snorkel: to nie musi być drogie, rynny z supermarketu za ok 50zł, rura elastyczna zbrojona gumowa za ok 40zł i grzybek metalowy za ok 150zł (lub 200zł). Snorkel polecam nie tylko do ekstremu ale do turystyki właśnie i to nie tylko do brodzenia - wysoko pobór powietrza to mniej pyłu i cząstek stałych w filtrze powietrza.
Winch: można nie mieć, ale zawsze jechać przynajmniej na 2 auta.

No i co z tym zlotem?
a to mój off-roadowy sprzęt:
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/10527 ... CF0068.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/10527 ... CF0075.jpg

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/