MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

zbyt wysoka tem...
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=2542
Strona 1 z 1

Autor:  380se [ czw maja 08, 2003 12:42 am ]
Tytuł:  zbyt wysoka tem...

Panowie

mojego meśka i mnie dręczy słoneczko bo sołoneczko grzeje i płyn w meśku kipi temp ~110'C oczywiście w korkach, w trasie trzyma ok 85'C.
- Umyłem chłodnice znaczy się insekty wypchnołem
- termostat sopawdziłem jest ok
tylko co to wiatraka pewności niemam bo przy zimnym silniku wiatrak po pchnięciu zrobi ćwierć obtotu, zaraz po odpaleniu da radę zatrzymać wiatrak natomiast po 10 min pracy gdy temp sięga 80'C zablokowanie jest niewtkonalne (przynajmniej gumowym przewodem). Ale zaraz po zatrzymaniu silnika siatrak stawia taki sam opór jak na zimnym silniku. Czy jest to prawidłowe zachowanie czy raczej przy ciepłym silniku powinien zablokować się na sztywno?

dzięki

a tak poza tym to może ktoś wie w jakiej pozycji spoczywa termostat bo ten w silniku 380 V8 ma taki fikuśny ząbek w którym jest śrucik i niewiem czty górą go czy dołem? A może bokiem?

Autor:  lysy2 [ czw maja 08, 2003 8:32 am ]
Tytuł: 

elektrozawor powinien blokowac wiatrak gdy temp. osiagnie wartosc o grubosc wskazowki ponad biala kreske miedzy 80, a 120stC (to nie jest wcale 100stC [zlosnik] )
Tobie pewnie tego nie robi...
mozna latwo sprawdzic-przy silniku masz czujnik (taki z 2 wtykami). jak zewrzesz te koncowki kabla, to powinienes uslyszec zalaczajacy sie el.mag.-takie "klik" (zaplon ma byc zalaczony, silnik niekoniecznie)
jak tego nie ma, to wiatrak nie zalacza sie...
wine za to ponosi:
-elektryka-przekazniczek(nie wiem gdzie on jest w Twoim aucie)
-sam el.mag.

mozna odwiedzic elektryka i on powie co i jak, lub tak jak ja [zlosnik] zablokowac wiatrak na stale... ;)

do tego nie trzeba specjalnej aparatury, wystarczy 1 lub 2 opaski zaciskowe srubokret i wiedza jak to zrobic [zlosnik]
nie mam cyfraka, wiec nie wysle Ci zdjecia...
pozdrawiam

Autor:  lysy2 [ pt maja 09, 2003 6:40 pm ]
Tytuł: 

zalaczam fotki tego patentu (zrobione przez Sebiego)
obejma slimakowa miedzy smiglem, a mocowaniem lozysta(tego smigla)
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/res_1 ... ksmig1.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/res_1 ... ksmig2.jpg

Autor:  Sebian [ sob maja 10, 2003 8:46 am ]
Tytuł: 

lysy2 pisze:
zalaczam fotki tego patentu (zrobione przez Sebiego)
obejma slimakowa miedzy smiglem, a mocowaniem lozysta(tego smigla)
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/res_1 ... ksmig1.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/res_1 ... ksmig2.jpg


No stary, mniejszych nie miałeś tych fotek? [zlosnik]

Nadmienię, że blokada zrobiona jest dlatego, że kolega po prostu ma zwalone sprzęgło Visco. Elektrozawór jest bardziej wytrzymały na bieg czasu [oczko] I pewnie to samo dzieje sie w Twojej 380.

Autor:  380se [ sob maja 10, 2003 5:17 pm ]
Tytuł: 

Panowie

zlokalizowalem problem a przynajmniej tak mi się wydaje,
winny jest wiatrak klimy. Podpiołem na krótko i temp ok 85'C na postoju przy włączonej klimie.
Może wiecie który czujnik odpowiedzialny jest za załączenie wiatraka no i gdzie on jest?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/