MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 1:33 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 12, 2007 11:09 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 17, 2006 11:57 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Pruszków
Witam wszystkich - biorę się za remont hamulców (przód ) mam już materiały tarcze ,klocki,przewody elastyczne ,reperaturki zacisków .Szukałem na forum podpowiedzi odnośnie demontażu starych tarcz ale znalazłem tylko wskazówki odnośnie (tyłu)czyżby przody były tak banalnie proste że nikt o nich nie wspominał :-? .Jak by ktoś miał ochotę coś podpowiedzieć to chętnie skorzystam.Postaram się popstrykać trochę zjęć - może komuś dzięki nim będzie łatwiej .Pozdrawiam. [zlosnik]

_________________
124 95r.250 śliczności
123T 85r.200 śliczności(SPRZEDANY-szkoda:-(


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 12, 2007 11:20 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Nie ten dział.
Zdejmiesz koło ,odkręcasz zacisk i tarcza spada.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 12, 2007 1:07 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
he, he, tarcza spada.... Po paru młotach w innych pojazdach [zlosnik]

Zdejmujesz zacisk, sciągasz dekielek na środku pisty. Uważasz, by nie zgubić sprężynki między nim a osią piasty, taka blaszka. Następnie małum ampolem odkręcasz blokadę nakrętki naciągającej łożyska piasty, odkręcasz ww nakrętkę i ściągasz piastę uważając by nie wrzucić łożysk w piach. Zabezpieczasz środek szmatami, wkręcasz dwie śruby od kół co by nie zasyfić bieżni i idziesz do stołu z imadłem warsztatowym. Stół powinien być w miarę stabilny. Wsadza piastę w imadło tak aby tarcza była równolegle do stołu, a śruby koła zapobiegały jej obrotowi. Następnie bierzesz ampol 10, ten taki droższy, zakładasz przedłużkę min 0,5m i starasz się odkręcić pięć śrub jakie od wewnątrz trzymają tarczę do piasty. Następnie młoteczek i powoli , nie zamocno co by nie przekośić ściągasz tarczę. Tak ja to robiłem.
A dleczego to jest na giełdzie?

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 12, 2007 3:41 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 17, 2006 11:57 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Pruszków
Dzięki ocet - no to to jest opis , dzięki na pierwszy rzut oka to jest to trochę porypane ale jeśli po odkręceniu tych pięciu śrób tarcza (odejdzie )
a nie tak jak w przypadku innych rozwiązań gdzie trzeba napierniczać aż odpuści (raz musiałem przecinać tarczę ).Jeszcze tylko nurtuje mnie pytanie na czym tak właściwie trzyma się piasta?,tylko na tym ampulu 10"?
A - napisałem to na Giełdzie , bo się zagapiłem (gapiąc się na to co jest ciekawego do łyknięcia na giełdzie) .

_________________
124 95r.250 śliczności

123T 85r.200 śliczności(SPRZEDANY-szkoda:-(


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 12, 2007 5:01 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
z tym odejściem to młotek jest przydatny, niepowiem, ale ważne co by nie przekocić. Pomocny jest też jakiś mesel. Trzyma się na 5 srubach z łbem ampolowym pod klucz 10. To nie są małe śrubki.

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 12, 2007 5:10 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
konio1231 pisze:
A - napisałem to na Giełdzie , bo się zagapiłem (gapiąc się na to co jest ciekawego do łyknięcia na giełdzie) .


No to przewaliłem to do odpowiedniego działu

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 12, 2007 6:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Ocet pisze:
ważasz, by nie zgubić sprężynki między nim a osią piasty, taka blaszka.


No właśnie a po co to? Do czego sluzy?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 12, 2007 7:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
bary123ce pisze:
No właśnie a po co to? Do czego sluzy?


Przejście masy, dla czujników zużycia klocków hamulcowych.


Ocet pisze:
małum ampolem odkręcasz blokadę nakrętki naciągającej łożyska piasty, odkręcasz ww nakrętkę i ściągasz piastę uważając by nie wrzucić łożysk w piach


A to wszystko wygląda mniej więcej tak:

Obrazek

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 9:48 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 17, 2006 11:57 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Pruszków
Dzięki Panowie - w sobotę biore się za robotę - napiszę co udało mi się zepsuć .Pozdrawiam.

_________________
124 95r.250 śliczności

123T 85r.200 śliczności(SPRZEDANY-szkoda:-(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 12:33 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
tylko złóż potem dobrze, żebyś za nastepny tydzień nie wymieniał łożysk:P

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 25, 2007 9:50 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 17, 2006 11:57 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Pruszków
Wielkie dzięki Ocet zrobiłem wszysto w/g Twego opisu i BINGO ,hamulczyki są perfekyjne .Wymieniłem tarcze klocki,reperaturki zacisków ,jedenz przewodów hamulcowych był w nie najlepszej fofmie więc też wyleciał .Prawa strona była bardziej zmęczona ,musiałem wymienić tłoczki (były podrdzewiałe ).Tak w ogóle to zrobiłem kilka fotek (tak jak obiecałem)mam tylko problem z zaaplikowaniem ich na forum może ktoś pomoże ?.
mam ich 28 szt...
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/res_1 ... 123_27.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/res_1 ... 123_26.jpg
.
.
.
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/res_1 ... _123_1.jpg
MA KTOŚ JAKĄŚ SZYBSZĄ METODĘ WKLEJANIA ZDJĘĆ ??

_________________
124 95r.250 śliczności

123T 85r.200 śliczności(SPRZEDANY-szkoda:-(


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 26, 2007 10:21 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
konio1231 pisze:
MA KTOŚ JAKĄŚ SZYBSZĄ METODĘ WKLEJANIA ZDJĘĆ ??

Jak dasz na "odpowiedz" to pozniej mozna dać "załącznik"- tam załadujesz fotke na serwer i wklejasz link tutaj w odpowiedzi, mozesz dać ją pomiędzy znaki: [img]fotka[/img] to bedzie od razu widoczna, bez klikania w miniaturę itd ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl