MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Nieprawidłowo działająca skrzynia automatyczna
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=24884
Strona 1 z 1

Autor:  greg [ czw mar 29, 2007 6:45 pm ]
Tytuł:  Nieprawidłowo działająca skrzynia automatyczna

Witam,

Proszę o poradę w sprawie skrzyni.

Objawy są takie:
1. Nie można wyciągnąć jej na wyższe obroty (bardzo szybko przełącza bieg), więc nie mogę się najeżdzić samochodem tak naprawdę
2. W trakcie przełączania biegów, jeśli nie ujmę gazu, to obroty (w tej chwili jakby silnik nie miał obciążenia) strzelają do góry jak rakieta
3. Nie ma Kick Down-u

Jeden fachowiec mówi że skrzynia jest wypalona i trzeba nowej.

Inny, że trzeba zrobić Kick Down bo ta usterka jest winna wszystkim objawom, ale ma to kosztować około 450 pod niemiecką granicą:(

Z moich siódmozmysłowych analiz wynika, że gdyby popychacz od dźwigni gazu był odrobinę przedłużony na regulacji to wszystko by było ok.

No i kto ma rację?

Pozdrawiam,
Greg

Autor:  ixes [ czw mar 29, 2007 6:55 pm ]
Tytuł: 

Trójnik na pokrywie zaworów na 90%. Brak kickdowna tam naprawiłem a wyższe obroty same sie pojawiły. Podłączaj na różne sposoby aż do uzyskania kickdowna i wtedy mieszaj już tylko dwoma przewodami aż bedzie najlepiej. Jeżeli nigdy nie uzyskasz kicka to masz plastik na pokrywie do d.... . Parę złotych na szrocie :) .

Jeżeli bedzie kick ale nadal za miękko bedzie przełączała to tam gdzie przewód podciśnienia wchodzi do skrzyni masz (diesel) biały plastik na który wchodzi ten przewód. Jak go zdejmiesz masz modulator (diesel ma czerwony) , jeżeli trochę wyjmiesz tą blaszkę i przekręcisz w prawo to bedzie bardziej sporty a jak w lewo to leniwie.

To chyba wsio. Spr. też czy masz całe podciśnienie w aucie sprawne. Jak coś jest nie tego to zaślep i tyle.


pozdrawiam

Autor:  Mike_THE_GR8 [ pt mar 30, 2007 9:52 am ]
Tytuł: 

ixes pisze:
To chyba wsio. Spr. też czy masz całe podciśnienie w aucie sprawne. Jak coś jest nie tego to zaślep i tyle.


Gdyby podciśnienie nie było sprawne, to skrzynia przestałaby zmieniać, a nie zmieniała za wcześnie :) Wiem, bo mam to właśnie u siebie.

Zgadzam się z przedmówcą, że winny jest plastikowy zaworek z 3 rurkami podciśnienia na pokrywie zaworów. Ja prawdopodobnie mam go uszkodzonego i zrobiłem podpięcie "na krótko" czyli z ominięciem tego zaworka, prosto z magistrali pociśnienia do ASB -> efekt jest taki, że skrzynia zmienia biegi w niskich obrotach, jeśli gaz jest głębiej wciśnięty skrzynia "ślizga" przy zmianie biegów i kick down zaprzestała działania - czyli dokładnie objawy opisane na początku wątku.

Polecam przyjrzeć się temu plastikowemu zaworkowi po przeczytaniu
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=9733&highlight=modulator oraz opcjonalnie mój problem ze skrzynią http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=23862

Autor:  _me: how_ [ pt mar 30, 2007 10:01 am ]
Tytuł: 

Ale kolega ma 250tkę... i pewnie sterowanie linką.

Autor:  ixes [ pt mar 30, 2007 10:19 am ]
Tytuł: 

hmm... ma linke :oops:


ja pisałem co to by bylo gdyby mial diesla :lol:


pozdrawiam

Autor:  drwalu [ pt mar 30, 2007 10:38 am ]
Tytuł: 

moje skromne zdanie:

jak sie nie wkreca:

250tka na gazniku solexa ?

na gornej czesci gaznika znajduje sie membranka odpowiadajaca za blokade drugiej przepustnicy. odepnij przewod podcisnienia i zasysaj ustami :lol: zobacz czy trzyma cisnienie, bo jesli nie to nigdy ci na wysokie odbroty nie wejdzie, zawsze bedzie zmienial biegi przy ok 3tys. chodzi o membranke na gornej czesci gaznika taka mala na rogu. jak masz ja zwalona to ciezko jest dostac, proponuje zdjac blokace ( jedna spinka ). to jest po to by na zimnym silniku nie dalo sie auta wkrecac na wysokie obroty.

kick down mozna sprawdzic impulsow/elektonicznie jakbyniebylo to jest instalacja elektryczna, zobacz na such na wylaczonym silnik u czy ci pedal dochodzi, czy klika itd.

ciegno od koncowego ramienia gaznika do przepustnic na gazniku mozna regulowac ( klucz plaski 8 o ile pamietam ). na cieplym silniku odepnij to ciegno i recznie pociagnij przepustnice w celu zobaczenia czy na jalowym sie wkreca - jak tak to oka, znaczy ze membrankaa nie jest wywalona o ktorej mowa powyzej.

sprawdz tez czy np nie ma sz gdzies uszkodzonego przewoidu podcisnienia do skrzyni biegow, czy np na koncowkach dobrze trzyma i czy nie popuszcza delikatnie cisnienia.

co do kick downa slyszalem tez teorie ze przez zwalony kickdown ( glupi czujnik pod plastikiem - pstryk i juz :D :P ) tez moze byc ze sie nie bedzie wkrecal i zle zmienial biegi, niby kicdown nie jest tylko od redukcji, ale to jest uslyszane od zenka spod delikatesow czy jurka spod biedronki ;)

zdrav

Autor:  greg [ sob mar 31, 2007 2:25 am ]
Tytuł: 

Witam,

Odwiedziłem dzisiaj kanał i sprawa przedstawia się następująco.

Ciękno on mechanizmu wychylenia pedału gazu idzie w dół, w górne rejony skrzyni i przymocowane jest ramiwniem do poprzecznego wałka wchodzącego w blok skrzyni.
dzisiejsze odkrycie jest takie, że bez względu na wychylenie pedału gazu, nic nie mogło się dziać, bo śruba mocująca ramię do wałka była zupełnie luźna. Wynikiem tego pedał do podłogi, cięgno wychylone, a wałek stał w miejscu.

Czym steruje ten wałek? Momentem przełączenia biegu?

Niestety nie miałem dzisiaj czasu żeby spróbować go wstępnie wychylić, bo po przykręceniu śruby w pozycji wyjściowej, nie ma zmiany w przełączaniu biegów. Wciąż przełączają się przy niskich obrotach i gaz ucieka w kosmos. Brak również Kick Downu.

Dodatkowo pod filtrem powietrza, przy pokrywie zaworów umieszczony jest rozgałęźnik przewodów podciśnienia. Gdzieś w okolice skrzyni wycelowane jest jedno wyjście, zaślepione niestety śrubą. W skrzyni nie znalazłem miejsca, w które przewód podciśnienia mógłby wchodzić.

Czy on napewno powinien mieć zastosowanie i gdzie szukać wejścia do skrzyni?

Membrana w gaźniku chyba jest ok, bo niedawno regenerowałem gaźnik (BTW: Solex).

Autor:  drwalu [ sob mar 31, 2007 9:59 am ]
Tytuł: 

greg pisze:
Membrana w gaźniku chyba jest ok, bo niedawno regenerowałem gaźnik (BTW: Solex).



sam czy ktos tobie ? bo jak ktos to nie liczylbym na to ze jak by byla zwalona ze ktos by ja naprawial bo strasznie ciezko je dorwac :roll:

baw sie dobrze.

Autor:  bary123ce [ sob mar 31, 2007 7:55 pm ]
Tytuł: 

http://www.automat.pl/infoserwis/index.html
można poczytac, a nóż się przyda ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/