MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

M110 wtrysk opinia/porada potrzebna
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=24766
Strona 1 z 1

Autor:  Marv [ pt mar 23, 2007 11:45 pm ]
Tytuł:  M110 wtrysk opinia/porada potrzebna

Witam

Ostatnio przy badaniu analizatorem spalin okazalo sie ze mieszanka w moim M110 jest dosc uboga, malo tlenu. Rzeczoznawca (bo to u niego to badanie bylo robione przy okazji ostatniego jak mniemam przegladu) powiedzial, ze nalezalo by wtrysk wyregulowac bo ta mieszanka zle wplywa na zawory i moze prowadzic do szybszego ich zuzycia.

Z kolei zadzwonilem do mechanika z Zabrza, ktory sie zna na starych Mercedesach (polecono mi go zreszta w Inter Car II), powiedzialem w czym rzecz, to on mi odpowiedzial ze taka mieszanke mogl ktos specjalnie kiedys ustawic, przez to silnik mniej pali, ale jest tez troszke slabszy, a co do zaworow to nie ma sie czym przejmowac, bo te silniki maja strasznie duzy zapas mocy i nie bedzie zadnego problemu.

Co Wy o tym myslicie ??

Autor:  erio [ sob mar 24, 2007 12:34 pm ]
Tytuł: 

ja musle ze powinienes miec tak ustawiona mieszanlke jak fabryka nakazuje. ..

sprawdz czy masz zalepioną srube imbusową na górze ukłądu wtryskowego takim kitem , jest taka wystająca w górę "studzienka" jak jest sruba imbus na wierzcu tzn ze ktos juz mieszal z mieszanką, i mozesz doregulowac na alnalizatorze

Jeśli natomiast ta studzienka jest zalepiona kitem ... to nie ruszaj jej .. znaczy ze jest fabrycznie i szukaj przyczyny w lewych powietrzach gumach , podcisnieniach np. kolnierz i urki pod przepustnicą itd ...

GL .. ustaw tak jak powinno byc ...

Autor:  Noon [ sob mar 24, 2007 12:41 pm ]
Tytuł:  Re: M110 wtrysk opinia/porada potrzebna

Marv pisze:
Witam

Ostatnio przy badaniu analizatorem spalin okazalo sie ze mieszanka w moim M110 jest dosc uboga, malo tlenu. Rzeczoznawca (bo to u niego to badanie bylo robione przy okazji ostatniego jak mniemam przegladu) powiedzial, ze nalezalo by wtrysk wyregulowac bo ta mieszanka zle wplywa na zawory i moze prowadzic do szybszego ich zuzycia.

Z kolei zadzwonilem do mechanika z Zabrza, ktory sie zna na starych Mercedesach (polecono mi go zreszta w Inter Car II), powiedzialem w czym rzecz, to on mi odpowiedzial ze taka mieszanke mogl ktos specjalnie kiedys ustawic, przez to silnik mniej pali, ale jest tez troszke slabszy, a co do zaworow to nie ma sie czym przejmowac, bo te silniki maja strasznie duzy zapas mocy i nie bedzie zadnego problemu.

Co Wy o tym myslicie ??


Tak mi coś nie gra , może się mylę (jeśli tak to proszę o poprawę) ale zawsze wydawało mi się że jeśli jest za mało "tlenu" to PB jest w stosunku do niego za dużo to wtedy mieszanka jest za bogata a w przypadku gdy jest za dużo tlenu a za mało PB to wtedy jest ubogo. A co do samej istoty ubogo/bogato to za uboga mieszanka powoduje wzrost temperatury w komorze spalania co dla odmiany przy nie utwardzonych głowicach może się skończyć wypaleniem gniazd zaworowych. Fak faktem auto wtedy mniej pali ale za to jest też słabsze. M110 jeśli się dobrze orientuję takiej utwardzonej głowicy nie posiada. Za bogato to też nie dobrze bo czarno z rury i tłoki po kościach dostają.

Autor:  Marv [ sob mar 24, 2007 1:46 pm ]
Tytuł: 

Noon mozliwe ze z tlenem cos pokrecilem, ale mieszanka jest na pewno za uboga. Czyli radzicie wyregulowac ten wtrysk... moze ktos zna orientacyjna cene w ASO ?

Autor:  georem [ sob mar 24, 2007 7:19 pm ]
Tytuł: 

Marv pisze:
Noon mozliwe ze z tlenem cos pokrecilem, ale mieszanka jest na pewno za uboga. Czyli radzicie wyregulowac ten wtrysk... moze ktos zna orientacyjna cene w ASO ?


Z 50zł płaciłem max za SLa.

Autor:  WeebShut [ sob mar 24, 2007 7:22 pm ]
Tytuł: 

Noon pisze:
przy nie utwardzonych głowicach może się skończyć wypaleniem gniazd zaworowych


dokładnie, a mechanikowi, który powiedział że nie ma się czym przejmowac dziekujmy. [szalone]

Autor:  airkomin [ sob mar 24, 2007 10:21 pm ]
Tytuł: 

No to ja doprostuje do końca. Uboga mieszanka nie spala się przy wyższej temperaturze, bo jest właśnie uboga, czyli są warunki do spalenia jeszcze większej ilości paliwa, czyli podniesienia temp i ciśnienia. Uboga mieszanka pali się natomiast długo i ma za wysoką temperaturę opuszczając komorę spalania, czyli przegrzewa część "wylotową" komory i okolicy. Może się od niej nawet zapalić mieszanka w przewodzie dolotowym w fazie przekrycia zaworów kiedy jedno ma z drugim kontakt. Zewnętrznymi objawami będzie kichnięcie. Bardziej podatny na kichanie będzie raczej silnik gaźnikowy, gdyż ma palną mieszaninę w całych kolektorach.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/