MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 23, 2025 9:22 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt mar 23, 2007 11:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
Witam

Ostatnio przy badaniu analizatorem spalin okazalo sie ze mieszanka w moim M110 jest dosc uboga, malo tlenu. Rzeczoznawca (bo to u niego to badanie bylo robione przy okazji ostatniego jak mniemam przegladu) powiedzial, ze nalezalo by wtrysk wyregulowac bo ta mieszanka zle wplywa na zawory i moze prowadzic do szybszego ich zuzycia.

Z kolei zadzwonilem do mechanika z Zabrza, ktory sie zna na starych Mercedesach (polecono mi go zreszta w Inter Car II), powiedzialem w czym rzecz, to on mi odpowiedzial ze taka mieszanke mogl ktos specjalnie kiedys ustawic, przez to silnik mniej pali, ale jest tez troszke slabszy, a co do zaworow to nie ma sie czym przejmowac, bo te silniki maja strasznie duzy zapas mocy i nie bedzie zadnego problemu.

Co Wy o tym myslicie ??

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 24, 2007 12:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
ja musle ze powinienes miec tak ustawiona mieszanlke jak fabryka nakazuje. ..

sprawdz czy masz zalepioną srube imbusową na górze ukłądu wtryskowego takim kitem , jest taka wystająca w górę "studzienka" jak jest sruba imbus na wierzcu tzn ze ktos juz mieszal z mieszanką, i mozesz doregulowac na alnalizatorze

Jeśli natomiast ta studzienka jest zalepiona kitem ... to nie ruszaj jej .. znaczy ze jest fabrycznie i szukaj przyczyny w lewych powietrzach gumach , podcisnieniach np. kolnierz i urki pod przepustnicą itd ...

GL .. ustaw tak jak powinno byc ...

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Post: sob mar 24, 2007 12:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 06, 2005 2:16 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Wrocław
Marv pisze:
Witam

Ostatnio przy badaniu analizatorem spalin okazalo sie ze mieszanka w moim M110 jest dosc uboga, malo tlenu. Rzeczoznawca (bo to u niego to badanie bylo robione przy okazji ostatniego jak mniemam przegladu) powiedzial, ze nalezalo by wtrysk wyregulowac bo ta mieszanka zle wplywa na zawory i moze prowadzic do szybszego ich zuzycia.

Z kolei zadzwonilem do mechanika z Zabrza, ktory sie zna na starych Mercedesach (polecono mi go zreszta w Inter Car II), powiedzialem w czym rzecz, to on mi odpowiedzial ze taka mieszanke mogl ktos specjalnie kiedys ustawic, przez to silnik mniej pali, ale jest tez troszke slabszy, a co do zaworow to nie ma sie czym przejmowac, bo te silniki maja strasznie duzy zapas mocy i nie bedzie zadnego problemu.

Co Wy o tym myslicie ??


Tak mi coś nie gra , może się mylę (jeśli tak to proszę o poprawę) ale zawsze wydawało mi się że jeśli jest za mało "tlenu" to PB jest w stosunku do niego za dużo to wtedy mieszanka jest za bogata a w przypadku gdy jest za dużo tlenu a za mało PB to wtedy jest ubogo. A co do samej istoty ubogo/bogato to za uboga mieszanka powoduje wzrost temperatury w komorze spalania co dla odmiany przy nie utwardzonych głowicach może się skończyć wypaleniem gniazd zaworowych. Fak faktem auto wtedy mniej pali ale za to jest też słabsze. M110 jeśli się dobrze orientuję takiej utwardzonej głowicy nie posiada. Za bogato to też nie dobrze bo czarno z rury i tłoki po kościach dostają.

_________________
Burn In Hell - muzyka 6 garów


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 24, 2007 1:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
Noon mozliwe ze z tlenem cos pokrecilem, ale mieszanka jest na pewno za uboga. Czyli radzicie wyregulowac ten wtrysk... moze ktos zna orientacyjna cene w ASO ?

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 24, 2007 7:19 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Marv pisze:
Noon mozliwe ze z tlenem cos pokrecilem, ale mieszanka jest na pewno za uboga. Czyli radzicie wyregulowac ten wtrysk... moze ktos zna orientacyjna cene w ASO ?


Z 50zł płaciłem max za SLa.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 24, 2007 7:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Noon pisze:
przy nie utwardzonych głowicach może się skończyć wypaleniem gniazd zaworowych


dokładnie, a mechanikowi, który powiedział że nie ma się czym przejmowac dziekujmy. [szalone]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 24, 2007 10:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
No to ja doprostuje do końca. Uboga mieszanka nie spala się przy wyższej temperaturze, bo jest właśnie uboga, czyli są warunki do spalenia jeszcze większej ilości paliwa, czyli podniesienia temp i ciśnienia. Uboga mieszanka pali się natomiast długo i ma za wysoką temperaturę opuszczając komorę spalania, czyli przegrzewa część "wylotową" komory i okolicy. Może się od niej nawet zapalić mieszanka w przewodzie dolotowym w fazie przekrycia zaworów kiedy jedno ma z drugim kontakt. Zewnętrznymi objawami będzie kichnięcie. Bardziej podatny na kichanie będzie raczej silnik gaźnikowy, gdyż ma palną mieszaninę w całych kolektorach.

_________________
komin


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl