MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Coupe - Blokowanie foteli - układ pneumatyczny - porady https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=24314 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ux [ pn mar 05, 2007 4:16 pm ] |
Tytuł: | Coupe - Blokowanie foteli - układ pneumatyczny - porady |
Witam, Właśnie jestem po wymianie i uszczelnieniu tego układu. Niestety nie miałem aparatu, ![]() Poniżej kilka porad: Głównym powodem nieszczelności tego układu to dziurki i przetarcia w "pompkach" w fotelach, odpowiedzialnych za podciąganie zębów blokujących składanie się foteli. Cena nowej pompki to 121 pln w ASO. Pewnie wiecie, ale otwarte drzwi, to otwarty układ (należy do testów/zamknięcia układu) wcisnąć czarny bolec w ramie od drzwi (tak samo odpowiedzialny za wyłączenia światła w kokpicie). "Pompka" - na fotel przypadają po 2 pompki. Są one mocowane na 2 śruby od góry. Aby się do nich dostać należy zdjąć tapicerkę z foleta, poprzez wyciągnięcie jej z ramki na stelarzu (dobrze jest przycinąć fotel do ramy). Jeśli tapiceka jest przymocowana do stelarza trzeba z drugiej strony obciążyć fotel, natomiast od strony "badanej" pompki odsłonić śruby wyginając siedzenie. Jeśli tapicerka jest już "oderwana" od stelarza proponuję przebicie śrubokrętem deski/dykty, aby nie wyginać i tak już mocno zniszczonej dykty ( u mnie całej popękanej). Do wykonania tej czynności potrzeba niestety odkręcić fotel, ponieważ po wewnętrznej stronie fotela listwa od pasów bezpieczeństwa skutecznie przeszkadza w wyjęciu tapicerki. Do pompki przymocowany jest drut, pociągający ząb blokujący. Należy odłączyć drut od zęba - wyciągnięcie matalowego zatrzasku/blaszki - dostęp od tyłu fotela oraz od pompki, malutka blaszka w metalowym gnieździe pompki (trochę zabawy) Jeśli pompka jest już odłączona od wszystkiego wyciągamy ją od przodu. W Mieczysławie jedną pompkę wymieniłem na nową. Dwie inne łatałem klejem (wcześniej warto odtłuścić, ![]() Czas trwania operacji: 4 godziny, z czego 3 godziny pierwszy fotel, 1 godzina drugi. Bardzo dużo czasu zajęło mi przykręcenie foteli. Myślę, że teraz cała operacja to jakieś 2 godziny. We W-wiu, Oławie i Brzegu służę pomocą. |
Autor: | Noon [ pn mar 05, 2007 4:41 pm ] |
Tytuł: | Re: Coupe - Blokowanie foteli - układ pneumatyczny - porady |
Coś czuję że mnie też czeka ta operacja tyle że ja mam dodatkowo do wymiany te "guziki" w ramie co światło też gaszą w kabinie. Czy pod fotelem tam gdzie są te pompki/siłowniki są jeszcze jakieś sprężyny do odciągania zaczepów ? bo u mnie w jednym fotelu się blokuje i muszę ręką pomagać odblokować fotel. |
Autor: | ux [ pn mar 05, 2007 5:09 pm ] |
Tytuł: | |
Tak, są tam sprężynki, podłączone do druta odchodzącego od pompki. Niezłe zdanie, ![]() Jeśli chcesz proponuję spotkanie we WPB na Strzegomskiej (tutaj pracuję), w celu ocenienia strat. |
Autor: | Noon [ pn mar 05, 2007 9:06 pm ] |
Tytuł: | |
ux pisze: Tak, są tam sprężynki, podłączone do druta odchodzącego od pompki.
Niezłe zdanie, ![]() Jeśli chcesz proponuję spotkanie we WPB na Strzegomskiej (tutaj pracuję), w celu ocenienia strat. Dzięki za propozycje, w najbliższym czasie mam zdecydowane za mało czasu aby się spotkać ale w przyszłości napewno skorzystam, niedługo zrobi się ciepło i znajdzie się chwila na zrobienie tych uszkodzeń a wtedy napewno przyda mi się pomoc/porady osoby która przetarła szlaki w tym temacie ![]() |
Autor: | robson99 [ pn mar 05, 2007 11:58 pm ] |
Tytuł: | |
w celu uszczelnienie mozna wkleic w srodek pompki kawal gumy, u siebie wklejalem rekawiczke gumowa, trudno to sie robi ale poprawia to szczelnosc i wzmacnia i tak juz ndgryziona zebem czasu gume |
Autor: | Patro [ wt mar 06, 2007 12:40 am ] |
Tytuł: | |
ux pisze: W Mieczysławie jedną pompkę wymieniłem na nową. Dwie inne łatałem klejem (wcześniej warto odtłuścić, ). Co do klejenia oczekuję, że za około rok klej należy będzie wymienić, niestety nie znalazłem specyfiku, który będzie łączył się z tą gumą idealnie i trwale, a niestety ten element cały czas pracuje.
Jak to nie ma specyfiku? ![]() ![]() U siebie tak zreanimowałem jeden siłowniczek w fotelu. Polega to z grubsza na: 1. Wyjęciu siłowniczka spod fotela. 2. Wymontowaniu gumowego mieszka (wbrew pozorom jest to dość proste). 3. Odłuszczeniu i oczyszczeniu mieszka. 4. Oklejeniu mieszka z zewnątrz lateksem z zakupionego kondomka, tak aby jego końce znalazły się w wewnętrznej części mieszka. Podczas składania da to dodatkowe uszczelnienie. Można nakleić kilka warstw lateksu (ja kleiłem trzy na butapren. Zdecydowałem się na oklejenie z zewnątrz, ponieważ mieszek pracuje na podciśnieniu, które w trakcie pracy mieszka próbuje "zassać" przyklejony lateks przez zaklejone otwory w oryginalnej gumie. Powoduje to dociśnięcie lateksu do powierzchni mieszka, przez co jeszcze lepiej uszczelnia. 5. Na koniec składamy siłowniczek i zakłądamy do fotela. Powyższy sposób działa u mnie już drugi rok bez najmniejszych problemów. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |