MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 23, 2025 9:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn mar 05, 2007 4:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 13, 2005 11:47 am
Posty: 54
Numer GG: 244842
Lokalizacja: Brzeg-Wrocław
Witam,

Właśnie jestem po wymianie i uszczelnieniu tego układu.

Niestety nie miałem aparatu, :).

Poniżej kilka porad:

Głównym powodem nieszczelności tego układu to dziurki i przetarcia w "pompkach" w fotelach, odpowiedzialnych za podciąganie zębów blokujących składanie się foteli. Cena nowej pompki to 121 pln w ASO.

Pewnie wiecie, ale otwarte drzwi, to otwarty układ (należy do testów/zamknięcia układu) wcisnąć czarny bolec w ramie od drzwi (tak samo odpowiedzialny za wyłączenia światła w kokpicie).

"Pompka" - na fotel przypadają po 2 pompki. Są one mocowane na 2 śruby od góry. Aby się do nich dostać należy zdjąć tapicerkę z foleta, poprzez wyciągnięcie jej z ramki na stelarzu (dobrze jest przycinąć fotel do ramy). Jeśli tapiceka jest przymocowana do stelarza trzeba z drugiej strony obciążyć fotel, natomiast od strony "badanej" pompki odsłonić śruby wyginając siedzenie. Jeśli tapicerka jest już "oderwana" od stelarza proponuję przebicie śrubokrętem deski/dykty, aby nie wyginać i tak już mocno zniszczonej dykty ( u mnie całej popękanej).

Do wykonania tej czynności potrzeba niestety odkręcić fotel, ponieważ po wewnętrznej stronie fotela listwa od pasów bezpieczeństwa skutecznie przeszkadza w wyjęciu tapicerki.

Do pompki przymocowany jest drut, pociągający ząb blokujący. Należy odłączyć drut od zęba - wyciągnięcie matalowego zatrzasku/blaszki - dostęp od tyłu fotela oraz od pompki, malutka blaszka w metalowym gnieździe pompki (trochę zabawy)

Jeśli pompka jest już odłączona od wszystkiego wyciągamy ją od przodu.

W Mieczysławie jedną pompkę wymieniłem na nową. Dwie inne łatałem klejem (wcześniej warto odtłuścić, :) ). Co do klejenia oczekuję, że za około rok klej należy będzie wymienić, niestety nie znalazłem specyfiku, który będzie łączył się z tą gumą idealnie i trwale, a niestety ten element cały czas pracuje.

Czas trwania operacji: 4 godziny, z czego 3 godziny pierwszy fotel, 1 godzina drugi. Bardzo dużo czasu zajęło mi przykręcenie foteli. Myślę, że teraz cała operacja to jakieś 2 godziny.

We W-wiu, Oławie i Brzegu służę pomocą.

_________________
Pozdrawiam
ux
-------------------------------------------
W126 560 SEC, '90, "B13" (od wpk)
W220 320, '00
ex - W123 230 CE,automat,'81 "Mieczysława" (od Krissa) - ex
ex - Ford Focus 2.0 "Czort" (żony)


Na górę
Post: pn mar 05, 2007 4:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 06, 2005 2:16 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Wrocław
Coś czuję że mnie też czeka ta operacja tyle że ja mam dodatkowo do wymiany te "guziki" w ramie co światło też gaszą w kabinie.
Czy pod fotelem tam gdzie są te pompki/siłowniki są jeszcze jakieś sprężyny do odciągania zaczepów ? bo u mnie w jednym fotelu się blokuje i muszę ręką pomagać odblokować fotel.

_________________
Burn In Hell - muzyka 6 garów


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 05, 2007 5:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 13, 2005 11:47 am
Posty: 54
Numer GG: 244842
Lokalizacja: Brzeg-Wrocław
Tak, są tam sprężynki, podłączone do druta odchodzącego od pompki.
Niezłe zdanie, :). <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Widzę, że Noon z Wrocławia.
Jeśli chcesz proponuję spotkanie we WPB na Strzegomskiej (tutaj pracuję), w celu ocenienia strat.

_________________
Pozdrawiam
ux
-------------------------------------------
W126 560 SEC, '90, "B13" (od wpk)
W220 320, '00
ex - W123 230 CE,automat,'81 "Mieczysława" (od Krissa) - ex
ex - Ford Focus 2.0 "Czort" (żony)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 05, 2007 9:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 06, 2005 2:16 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Wrocław
ux pisze:
Tak, są tam sprężynki, podłączone do druta odchodzącego od pompki.
Niezłe zdanie, :). <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Widzę, że Noon z Wrocławia.
Jeśli chcesz proponuję spotkanie we WPB na Strzegomskiej (tutaj pracuję), w celu ocenienia strat.


Dzięki za propozycje, w najbliższym czasie mam zdecydowane za mało czasu aby się spotkać ale w przyszłości napewno skorzystam, niedługo zrobi się ciepło i znajdzie się chwila na zrobienie tych uszkodzeń a wtedy napewno przyda mi się pomoc/porady osoby która przetarła szlaki w tym temacie :)

_________________
Burn In Hell - muzyka 6 garów


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 05, 2007 11:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 15, 2002 11:17 pm
Posty: 129
Lokalizacja: Koszalin
w celu uszczelnienie mozna wkleic w srodek pompki kawal gumy, u siebie wklejalem rekawiczke gumowa, trudno to sie robi ale poprawia to szczelnosc i wzmacnia i tak juz ndgryziona zebem czasu gume

_________________
c123 + m104 c36 AMG, w124 280t


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 06, 2007 12:40 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
ux pisze:
W Mieczysławie jedną pompkę wymieniłem na nową. Dwie inne łatałem klejem (wcześniej warto odtłuścić, ). Co do klejenia oczekuję, że za około rok klej należy będzie wymienić, niestety nie znalazłem specyfiku, który będzie łączył się z tą gumą idealnie i trwale, a niestety ten element cały czas pracuje.


Jak to nie ma specyfiku? [totalszok] Aptek, bądź pobliski kiosk, paczka prezerwatyw załatwi sprawę. [oczko]

U siebie tak zreanimowałem jeden siłowniczek w fotelu. Polega to z grubsza na:

1. Wyjęciu siłowniczka spod fotela.
2. Wymontowaniu gumowego mieszka (wbrew pozorom jest to dość proste).
3. Odłuszczeniu i oczyszczeniu mieszka.
4. Oklejeniu mieszka z zewnątrz lateksem z zakupionego kondomka, tak aby jego końce znalazły się w wewnętrznej części mieszka. Podczas składania da to dodatkowe uszczelnienie. Można nakleić kilka warstw lateksu (ja kleiłem trzy na butapren. Zdecydowałem się na oklejenie z zewnątrz, ponieważ mieszek pracuje na podciśnieniu, które w trakcie pracy mieszka próbuje "zassać" przyklejony lateks przez zaklejone otwory w oryginalnej gumie. Powoduje to dociśnięcie lateksu do powierzchni mieszka, przez co jeszcze lepiej uszczelnia.
5. Na koniec składamy siłowniczek i zakłądamy do fotela.

Powyższy sposób działa u mnie już drugi rok bez najmniejszych problemów.

_________________
C123 230C '77 - Puchata
W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl