MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

pompa podciśnienia
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=24245
Strona 1 z 1

Autor:  merolek [ czw mar 01, 2007 8:36 pm ]
Tytuł:  pompa podciśnienia

Panowie mam ciągle nie kończący sie problem z podciśnieniem w układzie hamulcowym. Badalem wszystko na stacji naprawczej wskażnikiem podciśnienia i wychodzi 0,8 (nie pamiętam jednostek) ale jak zaczne naciskac szybko pedał hamulca co sekunde to te podciśnienie spada az do 0,2 co daje efekt ze prawie brak podciśnienia no i co za tym idzie hamulcy zero. Nadmieniam ze wszystko jest szczelne od pompy do serwa i po drodze stacyjka. Nie posiadam w moim aucie regulacji lamp i centralnego zamka. I właśnie sie zastanawiam czy to normalne ze pompa jest jakby za słaba. Pozdrawiam

Autor:  Wojtyla [ pt mar 02, 2007 1:06 pm ]
Tytuł: 

Witam
merolek pisze:
wychodzi 0,8 (nie pamiętam jednostek)

MPa [oczko] jest kilka możliwości
słaby wydatek pompy podciśnienia (krzywki)/obroty biegu jałowego
przepuszczający zaworek na pompie
przepuszczający zaworek zwrotny na przewodzie podciśnienia
przynajmniej tak se bzduram [oczko]
pozdro

Autor:  Oliva [ pt mar 02, 2007 9:38 pm ]
Tytuł: 

Witam!
Jezeli pare razy nacisniesz hamulec i pedał "zrobi sie twardy" ale po chwili wróci do normy to jest wszystko w porzadku, poniewaz raczej nie hamuje sie pare razy w ciągu kilku sekund, nawet w miescie.
Jezdze 123 kilkanascie (prawie12) lat i odkad pamietam u mnie tak jest.

Autor:  merolek [ ndz mar 04, 2007 7:32 pm ]
Tytuł: 

Oliva pisze:
Witam!
Jezeli pare razy nacisniesz hamulec i pedał "zrobi sie twardy" ale po chwili wróci do normy to jest wszystko w porzadku, poniewaz raczej nie hamuje sie pare razy w ciągu kilku sekund, nawet w miescie.
Jezdze 123 kilkanascie (prawie12) lat i odkad pamietam u mnie tak jest.

Jak nacisne ze 3 razy robi sie twardy i po okolo 3-4 sekundach opada do normalnego polozenia(na biegu jałowym). Jak sa wysokie obroty silnika to nie wystepuje spadek podcisnienia. W poprzednim 123 tez dieslu to samo mialem i chyba tak juz musi byc. W benzynie w innym aucie nie mam twardego pedała hamulca i dlatego to mnie troche dziwi ze w mercedesie wystepuje. <br>Dodano po 8 minutach.:<br>
Oliva pisze:
Witam!
Jezeli pare razy nacisniesz hamulec i pedał "zrobi sie twardy" ale po chwili wróci do normy to jest wszystko w porzadku, poniewaz raczej nie hamuje sie pare razy w ciągu kilku sekund, nawet w miescie.
Jezdze 123 kilkanascie (prawie12) lat i odkad pamietam u mnie tak jest.

Jak nacisne ze 3 razy robi sie twardy i po okolo 3-4 sekundach opada do normalnego polozenia(na biegu jałowym). Jak sa wysokie obroty silnika to nie wystepuje spadek podcisnienia. W poprzednim 123 tez dieslu to samo mialem i chyba tak juz musi byc. W benzynie w innym aucie nie mam twardego pedała hamulca i dlatego to mnie troche dziwi ze w mercedesie wystepuje.

Autor:  el_diablo [ pn mar 05, 2007 4:13 pm ]
Tytuł: 

merolek pisze:
W benzynie w innym aucie nie mam twardego pedała hamulca i dlatego to mnie troche dziwi ze w mercedesie wystepuje.


W benzyniakach podciśnienie do serwa pochodzi zwykle z dolotu powietrza do silnika, a nie z pompy podciśnienia. Efekt twardego pedału wystąpi po kilkukrotnym naciśnięciu przy wyłączonym silniku.

Swoją drogą jak jest rozwiązane wspomaganie hamowania w benzynowych Mercach - z dolotu, czy z pompy podciśnienia?

Autor:  Wojtyla [ pn mar 05, 2007 4:29 pm ]
Tytuł: 

Witam
el_diablo pisze:
z dolotu, czy z pompy podciśnienia?

Z dolotu [oczko]
pozdro

Autor:  kondzik123 [ ndz mar 18, 2007 12:16 pm ]
Tytuł: 

zgadzam sie Oliva u mnie jest identycznie [zlosnikz] choc jezdze od niecalego roku... kilka razy normalnie ale pochwili wspomagania nie ma... ewentualnie sprawdz czy membrana nie jest dziurawa wtedy bedzie pompowac cisnienie bedzie ale kiepsko z wydajnoscia,,, 6 czy 8 srub i widac ja. powodzenia

Autor:  merolek [ ndz mar 18, 2007 5:08 pm ]
Tytuł: 

kondzik123 pisze:
zgadzam sie Oliva u mnie jest identycznie [zlosnikz] choc jezdze od niecalego roku... kilka razy normalnie ale pochwili wspomagania nie ma... ewentualnie sprawdz czy membrana nie jest dziurawa wtedy bedzie pompowac cisnienie bedzie ale kiepsko z wydajnoscia,,, 6 czy 8 srub i widac ja. powodzenia

Jak znajde czas to dobiore sie tam , narazie koncze sprawe z wałem napędowym :-)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/