MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Brak ładowania https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=24058 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | butek22 [ śr lut 21, 2007 9:26 pm ] |
Tytuł: | Brak ładowania |
W moim W 123 300D zaobserwowałem że przy włączonym silniku, i odłączonym akumulatorze, alternator wytwarza bardzo mało prądu gdy włączyłem światła to na wolnych obrotach światła przygasały, a gdy dołożyłem wentylator, radio i światła przeciwmgielne, to nic nie świeciło, nie wiem co może byc przyczyną, dodam że regulator napięcia był wymieniony w zeszłym roku. |
Autor: | kit [ czw lut 22, 2007 12:13 am ] |
Tytuł: | |
Nie powinno sie odłączać akumulatora przy pracującym silniku. Może to spowodować wzrost napięcia w instalacji i uszkodzenie urządzeń w aucie. Poza tym alternator po odpaleniu silnika potrzebuje napięcia wzbudzenia które bierze z akumulatora. Pozdrawiam. |
Autor: | mMm2 [ czw lut 22, 2007 6:41 am ] |
Tytuł: | |
Sluchaj kit'a. Alternatora (samochodu) nie wlaczamy bez akumulatora, ktory stanowi jakies tam obciazenie dla alternatora i jest wymagane. A to ze regulator byl wymieniany rok temu to nie znaczy ze zyje, ale to sie da sprawdzic. W wersji uproszczonej: Wez miernik i sprawdz jakie jest napiecie. W wersji dla lajkonikow: Wez miernik (multimetr). Przewody miernika wbij w dwa z trzech wykonanych w nim otworow: COM i jeden opisany m.in. "V". Wlacz miernik i ustaw zakres 20V*. Na pracujacym silniku z podpietym akumulatorem podpinasz sondy do klem akumulatora. Plusami i minusami na mierniku sie nie przejmuj, sondy podlaczasz jak ci sie widzi - na wyswietlaczu bedziesz mial zaznaczone czy to plus czy minus, a to i tak nic nie znaczy w tym badaniu, interesuje nas tylko wskazywana wartosc. Mozna jeszcze mierzyc napiecie w innym punkcie, jesli ktos jest wielkim pedantem albo wybitnie nie ufa polaczeniu masowemu albo kablom akumulatora. Jedna sonde podlaczamy gdzies do obudowy silnika, w jakims wygodnym miejscu. A druga podlaczymy w miejcu gdzie z alternatora wychodzi niezbyt gruby kabel i laczy sie z rozrusznikiem. Poznamy ze niezbyt gruby, bo w rozruszniku zaraz obok jest kabel grubosci kciukia ![]() Koledzy, ktorzy smieja sie z obszernosci i prostoty opisu niech zważą, że zawsze znajdzie sie ktos kto sie nie przyzna, ale skorzysta, bo np. jest dobry w gotowaniu a nie mierzeniu napiecia ![]() Wskazanie po dodaniu gazu (nie do dechy ale na troche wyzszych, co by olej krążył, a lampka ladowania zgasla) MUSI byc bliskie 14V, jakies 13,8-13,9. Inaczej poszukalbym na probe innego regulatora i dokonal ponownego pomiaru - to sa dwie sruby, i piec minut i wezcie do tego dobry wkretak!! UWAGA: nie kazdy regulator pasuje, wiec potrzeba porownac podczas wkladania. Moze byc jeszcze kwestia ze diody padly (zwlaszcza jak sie rzecz bez akumulatora probuje ![]() ![]() *) Jesli chcesz sie upewnic, ze tak przygotowany miernik mierzy ![]() ![]() PS Samochod da sie odpalic bez akumulatora na zaciag, jakby ktos mial watpliwosci co do pierwszej linijki mojego posta ![]() |
Autor: | Janfocus [ czw lut 22, 2007 9:45 am ] |
Tytuł: | |
mMm2 pisze: Samochod da sie odpalic bez akumulatora na zaciag
szczególnie że mowa jest o dieslu ![]() A tak przy okazji to Kit ma rację z tym prądem wzbudzenia ![]() |
Autor: | butek22 [ czw lut 22, 2007 9:48 am ] |
Tytuł: | |
Ok dziś sprawdze jeszcze raz, ładowanie |
Autor: | dobrzan [ czw lut 22, 2007 7:36 pm ] |
Tytuł: | |
moze to sie wyda Ci smieszne ale do tego zeby alternator wytwarzal prad potrzebny jest mu prad do........ tzw wzbudzenia..... |
Autor: | mycha [ czw lut 22, 2007 7:40 pm ] |
Tytuł: | |
zobacz czy ci szczotki sie nie zawiesiły albo wytarły, i czy dotykają pierścieni ślizgowych na wirniku |
Autor: | Wojtyla [ pn lut 26, 2007 2:55 pm ] |
Tytuł: | |
Witam dobrzan pisze: moze to sie wyda Ci smieszne ale do tego zeby alternator wytwarzal prad potrzebny jest mu prad do........ tzw wzbudzenia..... Chyba, że jest to alternator samowzbudny, to tylko obroty powyżej chyba 1400 obr*min-1 mMm2 pisze: Samochod da sie odpalic bez akumulatora na zaciag, jakby ktos mial watpliwosci
jak najbardziej bez względu na rodzaj paliwa Moim zdaniem klęknął regulator napięcia (a dokładniej kończą się w nim szczotki) mati124 coupepodjedź do elektryka, bo miernikiem będzie ciężko no chyba że masz na wypasie z możliwością sprawdzania prądów pow. 10 Amperów ![]() ![]() Możesz wymienić regulator lub przelutować szczotki pozdro |
Autor: | WSR [ pn lut 26, 2007 3:28 pm ] |
Tytuł: | |
No właśnie nie do końca kit ma rację z tym prądem wzbudzenia, ponieważ jeśli już się wzbudzi (rozruch z załączonym akumulatorem) to napięcie w instalacji (a dokładnie w alternatorze), które produkuje alternator będzie się utrzymywać i będzie sam się wzbudzał (nawet są specjalne diody połączone ze stojanem, z których idzie prąd na wzbudzenie, zwróćcie uwagę, że w większości, o ile nie we wszystkich altkach 3 fazowych nie mam 6 diód, a 8 (z tego co pamiętam)). Odłączanie aku jest niezdrowe, ponieważ moze doprowadzić do przeciążenia altka a to może się źle dla niego skończyć. Ja bym zaczął od sprawdzenia na włączonym silniku, z podłączonym akumuatorem spadków napięc i tak: 1 napięcie na akumulatorze bez włączonych odbiorników elektrycznych (powinno być około 14V) 2 j.w ale włączamy wszystko na prąd (napięcie nie powinno się zmienić znacznie) 3 spadek napięcia między masą alternatora, a minusem akumulatora (przy obciążeniu) 4 spadek napięcia między wyjściem dodatnim z altka, a plusem aku jeśli są znaczne różnice, przy obciążeniu i bez, to po prostu tam gdzie je znalazłeś należy wyczyścić wszystko po drodze, czyli np.: jeśli spadek od masy altka do minusa przy obciążeniu jest powiedzmy 0.5V to należy wyczyścić wszystkie punkty styku, czyli między innymi masę. Może być też w środku brak przejścia(w altku), generalnie autko starsze, to połączenia śniedzieją, ale wymontowanie alternatora zawsze traktuje się jako ostateczność(chociaż najczęściej wina jest w środku). Jesli okaże się, że musisz wymontować altek to napisz i pogadamy co trzeba zrobić ![]() P.S. pisałem to na podstawie mojej praktycznej wiedzy na temat różnych altków w samochodach, z mercedesa nigdy nie wyciągałem, ale domyślam się, że jest tam zwykły bosch czyli raczej taka sama konstrukcja co w innych samochodach <br>Dodano po 7 minutach.:<br> Jeszcze mi przyszło do głowy, że przyczyn może być na prawdę wiele. A co do kończących się szczotek to efektem najczęsciej jest migotanie kontrolki ładowania (szczotki(a) raz dotyka, a raz nie do komutatora i albo altek się wzbudza albo i nie). Regulatory w prostych starszych altkach działąją tak, że kontrolka gaśnie dopiero wtedy, kiedy przez uzwojenie wzbudzenia płynie prąd. pozdrawiam |
Autor: | maxtro [ pn lut 26, 2007 8:11 pm ] |
Tytuł: | |
Polecam artukuł w ostatnim AutoŚwiecie jest tam artykuł o akumulatorach. O spr oporności całego układu i tym podobne... Jeśli chcesz mogę umieścić skan. Pozdroffionka dla wszystkich |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |