MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 23, 2025 11:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00

Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
nowy
Awatar użytkownika

Witam!
Jestem totalnie początkujący w sprawach motoryzacji. Im jestem starszy, tym bardziej zaczynają mi się podobać samochodziki. Ostatnio zobaczyłem Mercedesa 123 Coupe i wprost się w nim zakochałem! Teraz wiem, jaką furą chcę się wozić, gdy sobie na nią zarobię .

Dość historii mojego życia, przejdźmy do konkretów.:) Jako żem totalnie zielony w tych klimatach, to chciałem się poradzić co po niektórych bardziej obeznanych na forum. Prosiłbym o odpowiedzi (najlepiej wyczerpujące temat ) na poniższe pytania (wszystkie odnoszą się do Merca 123 Coupe):

1. Na co powinno się zwracać uwagę przy zakupie auta?
2. Czy w taki samochód można wsadzić inny silnik? Z jakich modeli?
3. DIESEL'e i modele na benzynę... Czym to się różni od siebie?
4. Ile taki Mietek może palić?
5. Czy to dobra furka na pierwszy samochód?

A teraz coś z innej beczki ;) :

6. Powiedzmy, że chciałbym zmienić kolor nadwozia - ile taki zabieg kosztuje? Widziałem nieraz różne bajery w formie "mieniącego się" lakieru (np. 2 kolory - niebieski i fioletowy) - ile coś takiego kosztuje? W ogole na czym polega taki proces zmiany koloru (lakieru)?
7. Czy poszczególne części można na nowo pochromować (np. grill autka)?
8. Czy wnętrze można obić skórą? Ile coś takiego kosztuje?
9. Czy do takiego modelu stworzony jest jaki konkretny rodzaj/rozmiar felg? Można fantazjować w tym temacie?
10. Na czym polega renowacja silnika?
11. Czy inne części również podlegają konserwacji, czy po prostu się je wymienia na nowe?
12. Jak jest z dostępnościa części do tego modelu? Czy jest możliwe użycie części z innych modeli Mercedesa w razie niedostępności cześci z 123 Coupe?