MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 23, 2025 11:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sty 09, 2007 2:21 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 07, 2007 1:46 pm
Posty: 1
Lokalizacja: Wilno/Wroclaw
Witam!
Jestem totalnie początkujący w sprawach motoryzacji. Im jestem starszy, tym bardziej zaczynają mi się podobać samochodziki. Ostatnio zobaczyłem Mercedesa 123 Coupe i wprost się w nim zakochałem! Teraz wiem, jaką furą chcę się wozić, gdy sobie na nią zarobię .

Dość historii mojego życia, przejdźmy do konkretów.:) Jako żem totalnie zielony w tych klimatach, to chciałem się poradzić co po niektórych bardziej obeznanych na forum. Prosiłbym o odpowiedzi (najlepiej wyczerpujące temat ) na poniższe pytania (wszystkie odnoszą się do Merca 123 Coupe):

1. Na co powinno się zwracać uwagę przy zakupie auta?
2. Czy w taki samochód można wsadzić inny silnik? Z jakich modeli?
3. DIESEL'e i modele na benzynę... Czym to się różni od siebie?
4. Ile taki Mietek może palić?
5. Czy to dobra furka na pierwszy samochód?

A teraz coś z innej beczki ;) :

6. Powiedzmy, że chciałbym zmienić kolor nadwozia - ile taki zabieg kosztuje? Widziałem nieraz różne bajery w formie "mieniącego się" lakieru (np. 2 kolory - niebieski i fioletowy) - ile coś takiego kosztuje? W ogole na czym polega taki proces zmiany koloru (lakieru)?
7. Czy poszczególne części można na nowo pochromować (np. grill autka)?
8. Czy wnętrze można obić skórą? Ile coś takiego kosztuje?
9. Czy do takiego modelu stworzony jest jaki konkretny rodzaj/rozmiar felg? Można fantazjować w tym temacie?
10. Na czym polega renowacja silnika?
11. Czy inne części również podlegają konserwacji, czy po prostu się je wymienia na nowe?
12. Jak jest z dostępnościa części do tego modelu? Czy jest możliwe użycie części z innych modeli Mercedesa w razie niedostępności cześci z 123 Coupe?

To by było na razie tyle - jak widzicie, totalnie nic nie wiem, ale na wiedzę jestem chłonny jak gąbka, więc bardzo proszę o jakieś informacje . Z góry dziękuję! :)

P.S. Zastrzegam, że jak tylko mnie ktoś uświadomi, to będę zadawał kolejne pytania. ;) Być może utworzyłem temat nie w tym dziale co trza - niestety nie znalazłem bardziej odpowiedniego...


Na górę
Post: wt sty 09, 2007 2:42 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
pelek pisze:
2. Czy w taki samochód można wsadzić inny silnik? Z jakich modeli?

6. Powiedzmy, że chciałbym zmienić kolor nadwozia - ile taki zabieg kosztuje? Widziałem nieraz różne bajery w formie "mieniącego się" lakieru (np. 2 kolory - niebieski i fioletowy) -


to sie zaraz zacznie...! [zlosnik] [oczko]

co do twoich pytan to wlasciwie z autem mozna zrobic wszystko czego tylko dusza zapragnie,w zaleznosci od grubosci portfela, ale odpowiedzi na wiekszosc podobnych pytan na tym forum nie znajdziesz [zlosnik]

pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 09, 2007 2:54 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
pelek pisze:
1. Na co powinno się zwracać uwagę przy zakupie auta?


Na stan blachy przede wszystkim, na stan i kompletność rzeczy typowych dla Coupe - szyby, uszczelki, zderzaki...

Cytuj:
2. Czy w taki samochód można wsadzić inny silnik? Z jakich modeli?

Można z wielu różnych modeli. Poszukaj na forum, gdzieś jest temat jak Voitass wsadził do coupe 5,0. Bary123 też właśnie zmienia silnik.

pelek pisze:
3. DIESEL'e i modele na benzynę... Czym to się różni od siebie?

Coupe z Dieslem szły tylko za ocean. Dziś są w Europie rzadkie i drogie. Od benzyny różnią się w praktyce rodzajem i ilością zużywanego paliwa. Jest też kilka mało istotnych różnic konstrukcyjnych
[oczko]

Cytuj:
4. Ile taki Mietek może palić?

Bardzo zależy od wielu rzeczy. Tak w wielkim uproszczeniu
M102 -2,3 benzyna ok 11l.
M110 -2,8 benzyna ok 15l.


pelek pisze:
5. Czy to dobra furka na pierwszy samochód?

Bardzo dobra, pod warunkiem, że będziesz miał ochotę, czas i pieniądze, żeby o niego dbać.

W skrócie dalej:
lakierowanie całego auta kosztować może różnie - od ok 3 tys zł. Barwy mieniące się zdecydowanie więcej, ale lepiej odpuść takie bajery przy beczce, bo to nie przystoi!! Proces zmiany koloru polega na polakierowaniu samochodu, najlepiej przez lakiernika [oczko]
Poszczególne części można na nowo pochromować w zakładzie galwanizacyjnym. Trochę to kosztuje.
Wnętrze można obić skórą a ile to będzie kosztowało to zależy od skóry, jakości roboty itd...
Z felgami można fantazjować, trzymając się jedynie kilku parametrów, takich jak rozmiar, ET, rozstaw śrub.
Części karoserii podlegają konserwacji, można je też spawać a gdy są bardzo zardzewiałe to wymienia się na nowe.
Z dostępnością części typowych dlate go modelu jest generalnie kiepsko. Bardzo bardzo wiele części jest taka sama jak przy sedanie lub nawet innych MB, także na codzień problemu nie ma. Czasem jednak trafi się przypadek, że trzeba zakupić coś w ASO, a tam raczej drogo mają. Za to raczej wszystko jest.

To był bardzo wielki skrót. Na każde ze swoich pytań odpowiedź znajdziesz używając wyszukiwarki (na samej górze tej strony). Wpisujesz hasło, wyskakuje Ci 100 tematów i czytasz. Zawsze jak chcesz coś wiedzieć na najpierw sprawdź tam, czy aby temat ten nie był tydzień temu omawiany. Jeśli w archiwum nic nie znajdziesz to pytaj dalej śmiało.
Pozdrawiam
Bouli

_________________
S124 E28 1995r.


Ostatnio zmieniony wt sty 09, 2007 2:59 pm przez Boulik, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 09, 2007 2:55 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Przecież to wszystko już przerabialiśmy, trza tylko poszukać na forum ....

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 09, 2007 3:13 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 06, 2007 9:29 pm
Posty: 7
Lokalizacja: teraz z koniecznosci z DE :(
1. Szczegóły, szczegóły i jeszcze raz szczegóły. Wiadomo, że nie wszystko wykryjesz sam, ale przyglądając się szczegółom zaczniesz zadawać sprzedającemu bardzo dużo pytam i na podstawie jego odpowiedzi sam ocenisz jak gość dbał o samochód.

2. Silnik można wsadzić właściwie każdy, byle by tylko wszedł w miejsce seryjne... W zależności od ilości $, które chcesz na to przeznaczyć wybierzesz silnik. Jeden będzie wymagał większych ingerencji, drugi mniejszych.

3. Diesel klekocze, benzyna pracuje...

4. Tyle ile mu wlejesz, tyle spali... Zależy jaki masz styl jazdy, ale stawiam, że w każdym silniku montowanym w takich mietkach ciężko będzie zejść poniżej 10l.

5. Hah, to już zależy tylko i wyłącznie od Ciebie.

6. -------

7. Pewnie się da, ale czy się opłaca to już inna beczka.

8. Pewnie, że można. Efekt świetny, ale 5tyś to minimum jakie trzeba wydać, chociaż stawiam, że w przypadku takiego mietka będzie to dużo droższa impreza.

9. Felge możesz dać właściwie każdą, byle by podeszła pod rozstaw śrub, miała odpowiednie ET no i mieściła się w nadkolu...

10. Renowacja to dziwne pojęcie. Bardziej by mi pasowało remont. Zależy w jakim stanie jest silnik. Raz wystarczy splanować głowicę, drugi raz lepiej opłaca się kupić nowy silnik.

11. Różnie to bywa, no i też zależy od tego co to za część, jak zepsuta.

12. Nie mam pojęcia

Myślę, że chociaż w minimalnym stopniu pomogłem.

_________________
MB 123 300D
kontakt1: www.1.xja.pl
kontakt2: www.klik.xja.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 09, 2007 3:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam.

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... w123+coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 09, 2007 3:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
Ad.1. - byl taki temat, szukalem ale nie znalazlem :( , popros kolege Żelusia, jestem pewien ze da rade

Ad.2. - mozna jaki tylko chcesz( nawet 5.0 V8, tez jest taki tamat) ze 124, 126..... tylko poco ? kup 280 ce(185KM)

Ad.3 - DIESLE coupe( 300D i 300tD) byly tylko na rynek amerykanski, mozna sprowadzic albo poszukac, ale latwo nie bedzie.... w Europie sa 230, 280

Ad.4. - http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... kupno+w123, poczytaj tu jest duzo opinii uzytkownikow, a i pewnie duzo podobnych tematow sam znajdziesz

Ad.5 - TAK!!!! [zlosnikz] [zlosnikz]

Ad.6. - jesli blacha zdrowa i nic nie trzeba przy niej robic( zdarza sie baaardzo zadko!) to na lakier jakies 2000-3000(tylko lakier i malowanie, a zazwyczaj wychodzi jeszcze sporo roboty przy likwidowaniu rdzy ktora ma prawie kazy w123- wtedy pomnoz x2).
Tylko pamietaj, jesli zmienisz lakier na nieoryginalny to takie auto traci swoja wartosc historyczna - wiekszosc ludzi zanim kupi takie auto sprawdza nr VIN a tam wszystko jest napisane...... nie polecam tego robic, lepiej odremontowac bude i prysnac takim jaki byl wczesniej

Ad.7. - oczywiscie ze tak, sa specjalne zaklady ktore sie tym zajmuja

Ad.8 - mozna, mysle ze na beczke z materialem wyjdzie jakies 1500( ale glowy nie dam)

Ad.9. - fantazjowac mozna, ale felgi przeznaczone to w123,ce to typowe baroki 14"( zadkosc 15"), mozna zakladac tez 15" i 16"( np. amg penta)

Ad.10. - remont?

Ad.11. - konserwujesz czesci ktore chcesz zeby pozostaly sprawne( np. jak masz zdrowa podloge to ja konserwujesz zeby nie zardzewiala itp.), wymieniasz czesci zyzyte, posute czyli takie ktorych uratowac sie nie da lub nie oplaca

Ad.12. - duzo czesci jest takich samych jak w sedanie( silnik, blotniki przednie, zaciski, tarcze......), czesci niestety nie da sie zastapic - drzwi, blotniki tylne, uszczelki boczne - to czesci nietypowe i zarazem drogie, ale mozna szukac zamiennikow po szrotach lub..... w ASO [zlosnik] http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... zesci+w123

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 09, 2007 3:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam

azamat pisze:
Ad.1. - byl taki temat, szukalem ale nie znalazlem :( , popros kolege Żelusia, jestem pewien ze da rade



Wieczorem spróbuje coś więcej znaleźć :) :).


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 09, 2007 3:21 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 08, 2007 12:17 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Szklarska P.
1. stan ogólny, stan tapicerki, lakieru, wnętrza, nadwozia, korozja, dzwiek silnika i WIELE innych rzeczy

2. tak, ale po co psuc taki dobry samochód jakims nieorginalnym szmelcem? w orginalnym stanie moze zostać wspaniałym klasykiem... tuning jest zbędny.

3. benzynowe są bardziej dynamiczne, mniej hałasują i mają ładniejszy dzwięk. diesle są głośniejsze, wolniejsze, ale za to oszczędniejsze.

4. dość duzo, sprawdz parametry dla tego konkretnego modelu... zależy też od techniki jazdy.

5. zależy... od osoby która ma miec go na pierwszy samochód ja proponowałbym cos mniejszego i tanszego, do rozwalania i ćwiczenia... nietrudno zjechać skrzynie biegów albo silnik przez nieumiejętne użytkowanie, a szkoda by było!

6. nie radze, wygląda brzydko a lakier orginalny dodaje wartości kolekcjonerskiej przyszłemu klasykowi

7. stal chromowa składa sie z żelaza (Fe) i chromu (Ch) w małych domieszkach, zmieszanych na poziomie strukturalnym, ale jezeli stal jest tylko pokryta chromem, mozna tę warstwę uzupełnic.

8. wszystkie wnętrza mozna pokryc skórą. koszt w takim samochodzie bedzie dosc znaczny, pewnie od 7-15 tys, ale moze byc taniej lub drozej, nie jestem zorientowany zbyt dobrze w cenach.

9. ta, mozna, ale jezeli chcesz dodać ogromne felgi całe świecące jak psu jaja na wielkanoc, to moja rada bedzie jedna : zostaw orginalne...

10. za długo by tłumaczyć i tak sie juz rozpisałem.

11. podlegają, ale zależy jakie. np. klocki hamulcowe czy żarówki sie wymienia na nowe... ale np. zardzewiałej karoserii całej nie wymienisz, trzeba po prostu uzupełnic ubytki. niektóre częsci mozna regenerowac...

12. zależy co, ale zeby zachować wartosc i stan kolekcjonerski radze uzywać częsci tylko przeznaczonych do tego modelu..

Powodzenia :)

_________________
Corsa B 1.0 = Krosta pierdopęd
& Tex + Haenel 310 :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 09, 2007 5:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam

Może to w czymś pomoże.

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ight=coupe

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ight=coupe

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ight=coupe

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ight=coupe

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ight=coupe

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ight=coupe

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ight=coupe

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ight=coupe

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ight=coupe

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ight=coupe

Mam nadzieje, że to wczymś pomoże jak będe miał troche więcej czasu, niestety chyba dopiero w piątek :(:( to spróbuje coś sam od siebie wyskrobać :) :).


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 12, 2007 10:07 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 16, 2004 10:32 pm
Posty: 480
Numer GG: 4404550
Lokalizacja: Pierwoszyno /k.Gdyni
Odpowiem na pyt nr.8 bo reszta już jest przerobiona, robię skórę w swoim mercu, koszt zakupu skóry w hurtowni to ok 1 tyś zł, robocizna w moim przypadku to kolejne 1 tyś zł. Czyli razem 2 tyś zł.
Skóra będzie na wszystkich fotelach, boczkach, zagłówkach i na dwóch podłokietnikach, szwy jak fabryczne- czarna skóra.

_________________
W129 SL 600, W123 230CE, W126 300SD, W123 300TD
Jeep Wrangler JL Rubicon
tel 507 958 920
www.suchorz4x4.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 12, 2007 12:28 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Dariusz Suchorz pisze:
Odpowiem na pyt nr.8 bo reszta już jest przerobiona, robię skórę w swoim mercu, koszt zakupu skóry w hurtowni to ok 1 tyś zł, robocizna w moim przypadku to kolejne 1 tyś zł. Czyli razem 2 tyś zł.
Skóra będzie na wszystkich fotelach, boczkach, zagłówkach i na dwóch podłokietnikach, szwy jak fabryczne- czarna skóra.

można liczyć na fotki ? skóra będzie pikowana?
niewiem jak jest w W123 ale w W115 przeszycia materiału są inne niż MB -texu /skóry a ty na czym przeszywasz?
Sory za OT
Pozdrawiam

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 12, 2007 2:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
pelek pisze:
Jestem totalnie początkujący w sprawach motoryzacji


To widac po Twoich pytaniach.....

Wszystkie zabiegi, które chcesz zrobić są bardzo kosztowne i na początek lepiej dowiedz sie o samym aucie bo one samo w sobie już jest dość kosztowne - utrzymanie i zakup. Ale to Twoje pieniądze i Twój wybór.

Pytasz się czy mozna coś zrobić albo załozyć - możesz wszystko na allegro jest beczka kabrio!

w123 jest starym autem i nie jest tak podatny na tunning jak beemki kwadraty czy golfy - to jest klasyk.

Mam wrażenie że chcesz takiemu zabiegowi chcesz poddać swoje auto.


aegm pisze:
to sie zaraz zacznie...!

co do twoich pytan to wlasciwie z autem mozna zrobic wszystko czego tylko dusza zapragnie,w zaleznosci od grubosci portfela, ale odpowiedzi na wiekszosc podobnych pytan na tym forum nie znajdziesz

pozdr.


To właśnie chciałem powiedzieć
[zlosnik]
Pozdrawiam

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl