MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Jak sprawdzic ilośc i stna oleju w tylnym moście
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=22978
Strona 1 z 1

Autor:  arek115w [ śr sty 03, 2007 1:31 pm ]
Tytuł:  Jak sprawdzic ilośc i stna oleju w tylnym moście

Witam
mam pyt. ja sprawdzic ilość oleju w tylnym moście nie wiem jak do tego się zbrać i jakiej klasy powinien być zalany. Wyje jak jasna chl. moze to cos pomoże jesli wymienie olej.

Autor:  harrier [ śr sty 03, 2007 2:10 pm ]
Tytuł: 

Zdaje się, że tu masz odpowiedź:
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... 0812#51092

Pozdrawiam,

Autor:  ixes [ śr sty 03, 2007 2:13 pm ]
Tytuł: 

Witam

Ostatnio wymienialem u siebie i porobilem sporo zdjęć. Moj most wyl między 80-95. Zdecydowalem się zlać stary olej - wyglądal masakrycznie mam zdjęcia (byl baaardzo bunatny) po tym co zobaczylem zalalem go chwilowo hipolem 80w-90 (9zl). Radza tak zrobic jak wyleci brązowy kisiel zeby przeplukać most tak z 100-200km. Wlaśnie jestem na tym etapie most wyje teraz między 90-100 czyli wyżej i w mniejszym zakresie i trochę ciszej. W przyszlym tygodniu zaleję go castrolem sae90. Postaram się zamieścić caly proces ze zdjęciam gdzieś na forum.


pozdrawiam
Ixes

Autor:  arek115w [ śr sty 03, 2007 3:28 pm ]
Tytuł: 

Ok jesli to nie tsnowi probl. Ixes prosiłbym foty
na email arek.ronin@wp.pl
Bede wdzięczny za opis całego procesu wymiany oleju
Pozdro

Autor:  kocur [ śr sty 03, 2007 3:48 pm ]
Tytuł: 

Nic skomplikowanego. Trzeba mieć dostęp do spodu oczywiście, oraz klucz hex (imbus) rozmiar 14 oraz dodatkowe narzędzie do wytwarzania wektora. Radzę najpierw odkręcać korek górny, wlewowy, bo jeśli odkręcisz dół i spucisz olej, a ni dudu nie uda się ruszyć góry, to będzie problem. (Do skrzyni ten sam zestaw narzędzi i ta sama rada.) Oleju ma być do poziomu górnego wlewu.
Tylko że wg licznych i sprawdzonych doświadczeń (łącznie ze mną) żadna zmiana oleju nie pomaga na wycie. [zlosnik] Doktryna mówi wręcz, że jak jaki szczęściarz ma niewyjący most, to nie powinien oleju w nim zmieniać, choćby kto złote góry obiecywał. [cool] (właściwie to u mnie się nie pogorszyło, a nawet po pewnym czasie się trochę uleżało, ale mosty się nie leczą w cudowny sposób od nowego oleum, choćby to był i Castrol).
Oczywiście niech Cię nie zmyli dyskusja w podanym przez Harriera wątku - do przekładni hipoidalnej wyłącznie dedykowany olej, żaden tam ATF. Natomiast starej skrzyni wymiana oleju (tu ATF) powinna zrobić dobrze, bo potrafi tam już być niezły kit, albo zgoła nic.
Powodzenia,
Przemuś

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/