MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 23, 2025 11:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob gru 30, 2006 9:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
Zajrzałem pod samochód na kanał ale nie mam pojęcia jak dostać sie do śrób w tylnym wahaczu, bliżej progu (do tej wewnętrznej jest dostęp idealny. Papatrzyłem, pomacałem i...stwierdziłem, że jedynym wyjściem jest odkręcenie tylnej belki i opuszczenie jej, wówczas uzyskam lepszy dosep do śróby a potem "jakoś" wydłubie silentblok:) Ale czy jest to w ogole do zrobienia w domowych warunkach? Czy lepiej iść z tym do zakładu? Robił ktoś to i ile ewentualnie mechanik sobie za taką robotę policzy? Silentblok kosztuje nie dużo...25 zł chyba :)

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 01, 2007 3:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
Wjedź na kanał i wtedy zabierz sie za odkręcenie tej śrUby blizej progu.. opuszczanie belki jest zbednym klopotem... a silentbloki ... jesli sa wyrąbane powiniennes je wywalic bez wiekszych problemow.. jesli jednak siedza "na oko" dosc solidnie to troche porzezbisz ale tez pojdzie:)) zacznij od wywalenie srodkowej metalowej tulei.. pozniej to juz samo powinno pojsc:)

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 01, 2007 4:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
Dzieki:) Ale jest jeden problem ;/ Mianowicie jest problem by dostać się do tej śróby bliżej progu...z tą drógą nei ma problemu, ale do tej od strony progu nei ma w goóle dostępu :( A jest on pożądnie zużyty, co widać i słychać :(
Belkę właśnei dlatego chciałem wyjąć, bo nie wiem jak się dostać do tej śróby (nakrętka klucz 24) od wahacza od strony progu - czyli patrząc od spodu w kierunku przodu samochodu - prawej:)

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 01, 2007 8:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
dobrzan pisze:
Wjedź na kanał i wtedy zabierz sie za odkręcenie tej śrUby blizej progu


to po pierwsze, bo z tego co piszesz to nie byles w kanale i nie widziales tego od spodu. Na wszystko jest sposob - ja pamietam ze jak wyjmowalem wahacz to nie odkrecalem belki od nadwozia

po drugie wyrazy typu śrUba, drUgi, poRZądnie i całe "mnustfo innyh" piszemy tak jak to napisalem, a więc w Twoim wypadku "proponóie wzionć" ze "sobom" slownik do kanalu coby przy okazji podszkolić ortografie bo szczerze powiem trafia mnie jak widze takie banialuki na tak oczywistych wyrazach - to jest tak jakbys MERCEDES BENZ napisal MERCEDES BĘC...

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 01, 2007 9:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
Serdecznie dziękuję za wyczerpującą technicznie odpowiedz...ydktando teraz bym napisał, ale na tym forum wgryzamy się chyba w inną materię, czyż nie?
Na kanale byłem kilukrotnie, obserwowalem sytuacje i dotychczas nie widze możliwości dostania się do śruby od strony progu. To chyba Ty nie byles na kanale albo masz cos inne mocowanie wahacza [zlosnik] Nie mam teraz możliwości wrzucenia jakiejś fotki sytuacyjnej:( Prosze wyjasnij mi jak dostales sie do tej śruby, o której od kilku dni pisze. Jest ona mocowana do belki i nie ma tam nawet możliwości podejścia kluczem. W górę i w gół po założeniu klucza 24 mam raptem kilka cm ruchu, z drugiej strony wahacza jest podobnie. Natomiast sruba z lewej strony jest ok, dostęp do niej jest idealny:)

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 01, 2007 10:09 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Jak nikt przed Toba nie odkrecal lap to sam nie dasz rady. Sruby siedza w tulejach aluminowych i sa z nimi pewnie juz zespawane - taka przypadlosc wieku tych aut. Aby sobie z tym poradzic, trzeba miec palnik lub bardzo dluga i sztywna przedluzke.

Mi jak zmieniali tuleje w wachaczu to wlasnie opuszczali lapy.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 01, 2007 10:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
A no właśnie...o to mi chodziło...
A ile ta wymiana kosztowała?? Z opuszczeniem łap:/

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 01, 2007 11:14 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
Jak masz trochę pojęcia, masz gdzie i czym to zrobisz to sam.
Fajnie byłoby gdybyś miał ksiażkę Juźwiaka tam jest to opisane.
Nawet jest rysunek praski do tulei, bardzo proste wykonanie. Bez praski może być problem w wyjęciem starej tulei.



Walcz z materią.

Powodzenia.

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 02, 2007 10:47 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Karol pisze:
Na kanale byłem kilukrotnie, obserwowalem sytuacje i dotychczas nie widze możliwości dostania się do śruby od strony progu. To chyba Ty nie byles na kanale albo masz cos inne mocowanie wahacza

normalnie nerwowy rocznik [zlosnik] Oczywiście że jest dojście, a żeby było śmieszniej to lewy tylny wahacz wymieniałem bez kanału i uwierz, że się da [zlosnik]
A tak skoro masz już kanalik do wjedź na niego aby koło danego wahacza najechało na dechy lub inne coś co przysłania dołek i wejdź pod auto usuń kilka dech przed kołem i zobaczysz że można dojść kluczem oczkowo-płaskim, najlepiej 12kątnym z możliwością podpięcia się z kluczem typu dynamometryczny długości ok.1-1,5 mb popuść śruby i możesz działać tylko nie zapomnij o demontażu sprężyny przed demontażem wahacza bo ona nie jest tak wyrozumiała jakdobrzan
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 02, 2007 11:30 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
A po co demontować sprężynę??

Chyba żeby sobie wydłużyć i skomplikować pracę.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 03, 2007 4:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
laudan pisze:
Sruby siedza w tulejach aluminowych i sa z nimi pewnie juz zespawane - taka przypadlosc wieku tych aut



ja mialem cudownie po prostu bo auto bylo z 1977r i sama mysl o wyjmowaniu tego napawała mie dresczami... a okolicznosc jaka mnie do tego zmusila nie byly wywalone tuleje ale to ze podczas wymiany lacznikow stabilizatora probujac odkrecic od lewego wahacza up.....l mi sie po prostu... szkoda ze nie bylo nikogo wokolo z aparatem zeby zrobic mi wtedy zdjecia... generalnie ucierpialy 2 jarzeniowki w garazu po tym jak polecial na nie klucz ktorym urwalem łacznik od wahacza :)
Sruby od wahaczy wyszly jak z maselka... mialy jeszcze oryginalny ocynk w tej czesci ktora siedzi w tulei... odetchnalem z ulga... reszta to byl juz pikus :):) ...... czasami i tak moze byc:)

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl