MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Ja również zapragnąłem błysku pod maską - no i zaczęło.. :) https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=22739 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Monter [ pn gru 18, 2006 11:27 pm ] |
Tytuł: | Ja również zapragnąłem błysku pod maską - no i zaczęło.. :) |
Tak przeglądam sobie forumowe zdjatka wypucowanych autek i myślę sobie, że moje auto takie biedne - brudne. W niedziele autko zostało wypucowane i nawoskowane przez moją Kulę. Ja natomiast zabrałem sie za komorę silnika... Zaczęło sie niewinnie - a to przeszkadzał mi kabelek a to drucik, i tak wszystko zacząłem rozmontowywać i czyścić. i . I spodobało mi się jak lakierek odzyskiwał swój blask: ![]() ![]() ..... Potem zabrałem się za podstawę poz akumulator, które jak sie okazało została pomalowana jakimś bitumem przez poprzedniego właściciela - wyglądało to nie ciekawie. Wziąłem się za szlifowanie, ogrzewanie, skrobanie i trzy szczotki na wiertarkę później jest prawie skończone. Trza jeszcze pozbyć się rdzy i ładnie pomalować: ![]() ![]() Tak sobie myślę czy dać do piaskowania, ale chyba postaram się to spieprzyć na swój własny sposób ale własnoręcznie, a co ![]() Zdjęcia tego nie oddają, ale wyszło naprawdę ładnie a te plamy to wosk zabezpieczjący, którego nie zamierzam sie pozbywać. Teraz wzięło mnie na cynkowanie śrubek i cięgien, polerowanie pokrywy zaworów itd.... Pójde z torbami ![]() |
Autor: | ixes [ wt gru 19, 2006 12:52 am ] |
Tytuł: | |
no widzę że Cie nieźle wzięło ![]() ![]() a serio to powodzenia i chętnie zobaczę efekty jakich sam dokonałeś przed cynkowaniem itp. i co z opcją dywaników ![]() |
Autor: | Monter [ wt gru 19, 2006 1:14 am ] |
Tytuł: | |
ixes pisze: i co z opcją dywaników plan został zawieszony ? Nadal aktualne tylko niestety w toku ze względu na brak czasu ![]() ixes pisze: część widać na zdjęciu w tle podstawy
Polak nie kaktus, pić musi ![]() Jakies cztery bite godziny z wiertarą - śni mi się to po nocach i łapy nadal się trzęsą ![]() Pozdrawiam |
Autor: | Jacku [ wt gru 19, 2006 6:33 am ] |
Tytuł: | |
Już wygląda bardzo fajnie. ![]() Też myśle o opcji czyszczenia komory i silnika, ale chyba poczekam na coś z M110 bo tam jednak ma się co błyszczeć ![]() Naprawde super są takie czyściutkie silniki, choć niektórzy preferują /porządają umiarkowanego zabrudzenia- (czystego,suchego ale jesnocześnie nieco przybrudzonego) - spotkałem się już z uwagami typu ten silnik podejrzanie czysty, czyszczony na sprzedaż itp. |
Autor: | Monter [ śr sty 10, 2007 8:12 am ] |
Tytuł: | |
Wszystko idzie bardzo powoli ale to ze wzgledu na brak czasu..... ![]() Pokrywa zaworów już skończona - nie jest to, co sobie wymarzyłem ale były na niej takie wżery, że odpusciłem sobie "głebszą obróbkę" ![]() Na zdjeciu obok samochodu ![]() ![]() Teraz walczymy z dalszą częścią niestety, niezdemontowaną więc jest sporo gimnastyki. ![]() Wczoraj odebrałem rozebrane elementy od cynkowania - wyszło całkiem nieźle - zakład na Naramowicach - koszt 20 zł za wszystko co na zdjęciu. Jest to jakiś cynk połyskowy??? także na niektórych elementach gładkich przypomina chrom. Już nie mogę się doczekać kiedy to będzie na aucie. ![]() Systematycznie kupuję wszystkie potrzebne uszczelki, które czekają na swoją kolej do zamontowania....... Jeszcze czekają uszczelki, skrzynia biegów i parę innych elementów.... |
Autor: | Wojtek123 [ śr sty 10, 2007 5:32 pm ] |
Tytuł: | |
Monter jak skończysz to będzie ładnie ![]() Nie ma to jak czysta, biała komora silnika ![]() ![]() Pozdrawiam |
Autor: | _me: how_ [ śr sty 10, 2007 5:58 pm ] |
Tytuł: | |
Monter, mówisz, że kobieta ci chętnie pomaga, a ja widzę, że ona płacze nad tym silnikiem... To jak to jest? ![]() |
Autor: | Dariusz Suchorz [ śr sty 10, 2007 6:06 pm ] |
Tytuł: | |
Pęknie wyczyszczona komora i silnik. Jak dawałeś do cynkowania, to nie myslałeś o cynkowaniu z żółtą pasywacją? czyli na złoto jak w oryginale. Chociaż teraz też ładnie wygląda. W moim mercu chcę wszystkie elementy metalowe dać do odnowienia, czyli do cynkowania na złoto. |
Autor: | aegm [ śr sty 10, 2007 6:10 pm ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: Monter, mówisz, że kobieta ci chętnie pomaga, a ja widzę, że ona płacze nad tym silnikiem... To jak to jest?
![]() hehe! doslowie tak samo sobie pomyslalem...! ![]() |
Autor: | Monter [ śr sty 10, 2007 10:33 pm ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: Monter, mówisz, że kobieta ci chętnie pomaga, a ja widzę, że ona płacze nad tym silnikiem... To jak to jest? aegm pisze: hehe! doslowie tak samo sobie pomyslalem...!
To są łzy radości i niepohamowanej chęci brnięcia dalej!!!! ![]() ![]() One jakoś to wszystko inaczej pojmują czy coś????!!! Przynajmniej ja sobie tak to tłumaczę...... Dzisiaj się nauczyła co to takiego alternator!!!! Własnie wyszliśmy z garażu po kolejnej turze zmagań. Pozdrawiamy was gorąo. Paweł i Paulina. P.S. Czy zmiana simmeringu na wale z przodu silnika to ciężka sprawa ( oprócz odkręcenia 20-sto paroletnich śrub )???? kupiłem simmering - czy dodatkowa tulejka jest wymagana ta na wale ??? |
Autor: | _me: how_ [ śr sty 10, 2007 10:42 pm ] |
Tytuł: | |
Monter pisze: P.S. Czy zmiana simmeringu na wale z przodu silnika to ciężka sprawa ( oprócz odkręcenia 20-sto paroletnich śrub )???? kupiłem simmering - czy dodatkowa tulejka jest wymagana ta na wale ???
Ciasno tam jak sqrczybyk, ja musiałem zwalić chłodnię, żeby to obrócić, a i tak trzeba było się nieźle naszarpać. W każdym razie jeśli coś kombinujesz i ci się nie chce, to Twoja Paulina sama nie da rady. ![]() PS: Podziwiam & gratuluję. ![]() |
Autor: | marcin280e [ śr sty 10, 2007 10:54 pm ] |
Tytuł: | |
Monter pisze: Czy zmiana simmeringu na wale z przodu silnika to ciężka sprawa ( oprócz odkręcenia 20-sto paroletnich śrub )???? kupiłem simmering - czy dodatkowa tulejka jest wymagana ta na wale ???
Ciężka i nie to zależy... Trzeba mieć konkretny klucz udarowy oby odkręcić śrubę trzymającą przedną przeciwwagę wału. Nasadka 27 Aby scagnąć przeciwwage trzeba uzyć solidnego ściągacza... Wyjęcie chłodnicy i zdjęcie pasków klinowych i kół pasowych wału jest konieczne. Tuleję simmeringu można przelozyć w drugą strone jeżeli ktoś nie wpadł juz na ten pomysł... Powodzenia |
Autor: | georem [ śr sty 10, 2007 11:49 pm ] |
Tytuł: | |
Monter pisze: P.S. Czy zmiana simmeringu na wale z przodu silnika to ciężka sprawa ( oprócz odkręcenia 20-sto paroletnich śrub )???? kupiłem simmering - czy dodatkowa tulejka jest wymagana ta na wale ???
Kup sobie, to kosztuje kilkanaście złotych, a jak już rozbierać to szkoda robic to 2 razy. |
Autor: | Monter [ czw sty 11, 2007 8:27 am ] |
Tytuł: | |
georem pisze: Kup sobie, to kosztuje kilkanaście złotych, a jak już rozbierać to szkoda robic to 2 razy. Jeśli się zdecyduję, a chyba jednak kupię tą tulejkę dla pewności- ory. simmering kupiłem w serwisie za 30 zł a tulejka jest za 120 zł! Kurde, wiem co chcę robić ale ew. zużycia jakiegoś elementu nie będę w stanie stwierdzi co daje 50/50 szans na niepowodzenie ![]() Jak sobie pomyslę ile wydałem tych 20-30 zł w salonie gwiazdy to mi się przypomina Pan w serwisie wiedzący jak się nazywam, ten obrzydliwy czarny CL w promocji za 620 tys zł, obok którego co drugi dzień przechodzę ![]() ![]() (me: how) pisze: to Twoja Paulina sama nie da rady.
byś się zdziwił - czekam teraz tylko na mail-a - "Chciałabym Tobie przypomniec o rękawiczkach gumowych, papierze ściernym 800, tych metalowych włosach no i czy odebrałeś juz części????!!!" Teraz tylko trzeba ją odpowiednio oburzyć tzn wkurzyć a odkręci te śruby jedną ręką ![]() ![]() Mam jeszcze zamiar dokonać rzeźby z tylnymi uszczelkami zbierającymi - ze względu na cenę ok 350-400 zł postanowiłem przyjrzeć się tematowi bliżej. Stwierdziłem, że rdzeń tej uszczelki jest taki sam jak tej na drzwiach - pasuje bo sprawdzałem. Różnice to dłuższy kołnierz gumowy no i wygięcie - zakupiłem dobre kleje no i arkusz gumy EPDM i bede rzeźbił z przedniej uszczelki za 50 zł! Ciekawy jestem co z tego wyjdzie! Jeśli sie uda - będzie estetycznie i funkcjonalnie - to wrzucę foty na forum a zaoszczędzona kasa pójdzie na uszczelki wokół drzwi ![]() Pytanie do Marcin280e: Swego pieknego czasu na zlocie w Legionowie rozmawialiśmy o automatach i moim egzemplarzu - trzeba by było do niej zajrzeć i powymieniać co nie co. Czy byłbyś w stanie, w chwili wolnego czasu pobawić się w te klocki??? U nas w Poznaniu wszyscy mechanicy są najlepsi ![]() Dla mnie podchodzi do zbyt rzeczowo - jeśli mnie rozumiecie. Ew. ceny i logistyka na PW! ![]() O kurde już późno.... Do pracy.... pozdrawiam |
Autor: | georem [ czw sty 11, 2007 8:45 am ] |
Tytuł: | |
Monter pisze: Jeśli się zdecyduję, a chyba jednak kupię tą tulejkę dla pewności- ory. simmering kupiłem w serwisie za 30 zł a tulejka jest za 120 zł! Kurde, wiem co chcę robiłem i ew. zużycia jakiegoś elementu nie będę w stanie stwierdzi co daje 50/50 szans na niepowodzenie
![]() Ja kupowałem te części u Staniszewskiego akurat, fakturkę wyrzuciłem, a cenę kojarzę w granicy 20zł za tulejkę, jest jeszcze taka możliwość że w R107 jest inna niż w W123, ale nie wydaje mi się żeby cena była aż tak kolosalnie różna. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |