MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

czasem stuka i automat
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=22678
Strona 1 z 1

Autor:  ixes [ sob gru 16, 2006 10:57 am ]
Tytuł:  czasem stuka i automat

Witam

Po "remoncie" zawieszenia słyszę coraz to nowe dźwięki w moim MB.
Pierwszy to stuk który pojawia się czasem przy silnym hamowaniu albo mocnym skręcie pod nogami kierowcy. Pojawia się czasem ale jest dość głośny. Czy mogą to być klocki - mam zacisk bendixa (który i tak muszę zmienić na ATE bo zatarł się tłoczek) i ta sprężyna między klocakmi jest stara jak sam MB.
Drugi odgłos dochodzi z tyłu samochodu jest to taki głuchy odgłos uderzania ocierania się myślę się że rury wydechowej. Odgłos trochę cichnie przy załadowanym aucie. Sprawdziłem czy rura gdzieś nie ociera jak nią ruszam ale nic ciekawego nie zauważyłem. Może ktoś wie albo miał coś podobnego? Moze to coś w zawieszeniu ?? [szalone]

Teraz temat ASB. Sama skrzynia chodzi ładnie kickdown działa, skrzynia zmienia biegi przy różnych prędkościach w zależności od położenia pedału gazu. Czasem lubi trochę przeciągnąć przy takiej nijakiej jeździe [oczko] . Ostatnio jednak zaczęła trochę szaleć mianowicie. Gdy stoję na światłach mam wybrane D i pedał hamulca mocno wciśnięty wtedy zdarza się że po puszczeniu hamulca autko stoi i wygląda to tak jakby przełączyła się na N. Muszę sporo poczekać aż znowu chwyci. Gdy stoję i nie wciskam hamulca na maxa tylko tak aby autko nie toczyło się do przodu jest ok i zawsze rusza. Zauważyłem że jeżeli już się to stanie to na R rusza bez problemu. Może ma to coś wspólnego z podciśnieniem albo dość starym olejem w skrzyni (mam zamiar go wymienić do końca roku [zlosnik] )

pozdrawiam
Ixes

Autor:  leopold [ sob gru 16, 2006 8:14 pm ]
Tytuł: 

Witam,
Zostaw w spokoju skrzynie a zabierz sie za hamulce. Najzwyczajniej w świecie masz:
albo częściowo zatarte (skorodowane, przekoszone itd. itp.) tłoczki w zaciskach hamulcowych
albo źle dopasowane/ założone klocki
albo skrzywione szpindle
i klocki Ci nie odskakują od tarcz.
Pozdrowienia, Leopold

Autor:  ixes [ sob gru 16, 2006 8:26 pm ]
Tytuł: 

W lewym zacisku mam skorodowany tłoczek który nie wraca na swoje miejsce i rozumiem że to tłumaczy ten stuk przy skręcaniu i hamowaniu.
Za ten zacisk wezmę się zaraz jak znajdę gdzieś taki zacisk ATE - ale oczywiście nikt takiego nie ma.

Jeszcze może sprosotowanie napisałem że: Muszę sporo poczekać aż znowu chwyci ale nie napisałem że jest to ok 100-120 sek. czyli kupa czasu na drodzę (stoję i blokuję ruch :oops: )

Autor:  ixes [ pn gru 25, 2006 4:38 pm ]
Tytuł:  [123] S a D- limity prędkości biegów (300D)

Mam jeszcze jedno pytanko na D skrzynia przełącza biegi przy dobrych prędkościach a na S są cuda. Po włączeniu na S skrzynia startuje z 1 bo ten model zawsze startuje z 1 i 2 jest przy 15-25 zależy jak spokojnie ruszam 3 przy 40-50 ale zawsze koło tej kreseczki ale pierwszej na prędkościonierzu. I teraz są chody bo na tej 3 jedzie aż do 100km/h dalej go nie ciągnąłem. Druga kreseczka jest przy 70 ale tam nic się nie dzieje a wydaje mi się że tam dopiero powinno włączyć się 3. MB prawie leci a obroty są massakryczne i coś zaczyna wpadać w wibracje :-? ale tylko przy tych gigantycznych obrotach. Czy ktoś wie gdzie moj Mercedes schował 4 bieg który jest na D a brak na S :-? . Możliwe że 4 wskoczy przy tej 3 kresce - 110km/h ale dlaczego wszystko jest tak przesunięte że 1 2 3 ma już przy 50 km/h


jak ktoś ma to niech sprawdzi gdzie on powinien zniemiać te biegi na S


dzięki i pozdrawiam
Ixes

Autor:  Wookee [ śr gru 27, 2006 12:50 pm ]
Tytuł: 

S oznacza m.in. blokadę 4.

Autor:  Wojtyla [ śr gru 27, 2006 12:59 pm ]
Tytuł: 

Witam
ixes pisze:
jak ktoś ma to niech sprawdzi gdzie on powinien zniemiać te biegi na S


Wookee pisze:
S oznacza m.in. blokadę 4.

czyli jazda 1-2-3 do max'a

pozdro

Autor:  ixes [ śr gru 27, 2006 2:38 pm ]
Tytuł: 

Witam

Zgadza się wszystko jest ok na S tyle że trzeba mieć pedał w podłodze a nie tylko go lekko tykać. Biegi zmienia przy oznaczeniach i nawet przy 110km/h włącza 3 i ciągnie dalej.
Martwi mnie jedno że przy tych prędkościach >90km/h na S są wibracje i głuche stuki (brzmi to tragicznie hałas jest ogromny i jest do tego silny stuk w podłogę) trochę jak niewyważone koło - im szybciesz jedziesz tym szybciej wali ale tylko na S na D nawet przy 150 km/h jest ok. Co to może być ?? Wiem że troche trudno to zdiagnozować ale może to efekt jakiejś charakterystycznej usterki?? Poduszka pod silnikiem, skrzynią, wydech, wał, podpora?? Sam nie wiem co to może być :cry:

pozdrawiam
i proszę o pomoc


Ixes

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/