MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Przekładnia bez wspomagania & dziwne dzwięki w W115
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=226
Strona 1 z 1

Autor:  damian [ ndz lis 25, 2001 7:11 pm ]
Tytuł: 

Wmontowałem już drugą przekładnie (niby była ok)
ale dalej luz jest zabójczy:)mimo regulacji.
Końcówki ok i cała reszta też.Pomocy. Powyżej 100 km/h ciężko to uprowadzić.
I drugie.Słychać dziwne trzaski podczas obracania kierownicą.Co to może być i jak to naprawić?

Autor:  szdowk [ pn lis 26, 2001 2:23 pm ]
Tytuł: 

Hello

Czy to na pewno przekladnia? Podlewaroj caly przod i wtedy ciagaj za wszystko..
Moga to byc jeszcze gumy w przegubach tylnych wachaczy (ale mniej) i ew. opony (jezeli sa stare). Ja mialem taka sytuacje. Mialem bardzo stare opony. Autem wsciekle nosilo po jezdni. Pomyslalem sobie, ze doprowadze auto do porzadku i dopiero wtedy zmienie opony. Zmienilem chyba wszystko w zawieszeniu ;-) i dalej bylo do d*.*. W koncu zostalo mi tylko sprawdzic geometrie i opony. Najpierw zmienilem opony. Poprawa byla taka, ze do tej pory nie pojechalem na geometrie ;-)

Autor:  damian [ ndz gru 02, 2001 6:43 pm ]
Tytuł: 

Dzięki!
Opony są w porządalu. Cały tył robiłem własnoręcznie jakieś trzy miechy temu.To wszystki było pierwszy raz rozkręcane (!!!)więc jest ok.Ale ten przód mnie niepokoi szczególnie gdy się zimno robi teraz. Podnosiłem to wszystko i szarpałem i mało sobie krzywdy nie zrobiłem :-)
Help!

Autor:  szdowk [ ndz gru 02, 2001 6:53 pm ]
Tytuł: 

Hello

A to jest luz na pewno w przekladni kierowniczej??

Autor:  Popey [ ndz gru 02, 2001 11:43 pm ]
Tytuł: 

A sprawdzałeś sworznie i tuleje na wahaczach? i czy w ogóle sprawdzałeś wszystkie ruchome części?

Autor:  mihal [ pn gru 03, 2001 6:04 pm ]
Tytuł: 

Te trzaski pochodzą ze zuzytych sworzni mocujących piaste do wahaczy (górnego i dolnego).Są one przykryte gumowymi kapturkami. Gdy podniesiesz samochód na podnosniku nie słychać trzasków, lub są cichsze, ponieważ nadwozie jest odciążone i sworzne nie ocierają-nie daj sie zmylic, że wszystko jest ok. Jedyna rada to wymienić sworznie.Oryginalnie mocowane są na nity (każdy na 3-widać je na górnej powierzchni górnego i dolnej dolnego wahacza), dlatego teraz nity trzeba rozciąc i przykręcić wszystko na śruby. Sworznie są nierozbieralne, a producent nie przewidział ich smarowania. Chyba mądrze, bo po tych prawie 30 latach na pewno kwalifikuja się już do wymiany. Orientacyjny koszt takiego sworznia to ok. 60 zl. Dodaj do tego robociznę.Jest to praca do wykonania w warsztacie.

Autor:  damian [ śr gru 19, 2001 10:38 am ]
Tytuł: 

Witam!
To nie są sworznie itp na pewno. Trzaski pochodzą gdzieś między przekładnią a kołem kierownicy. Trzaski słychać TYLKO podczas obracania kierownicą. Czy mogą to być np. jakieś łożyska na kolumnie???

Autor:  szdowk [ śr gru 19, 2001 12:16 pm ]
Tytuł: 

Hello

Nie znam dokladnie konstrukcji kolumny, ale bedzie tam na pewno pare lozysk, a dodatkowo jest to kolumna "bezpieczna", wiec konstrukcja przewiduje teleskopowe zlozenie sie jej w razie wypadku (tu moze byc pies pogrzebany). Do tego pewno bedzie tam jakies dodatkowe sprzeglo podatne tlumiace drgania. Ma ktos moze rysunek z katalogu?

Autor:  MacKuz [ śr gru 19, 2001 1:35 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Ma ktos moze rysunek z katalogu?


Niedługo bedzie na stronie :-)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/