MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
M102 Sterowanie wtryskiem rozruchowym https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=22590 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | el_diablo [ pn gru 11, 2006 12:50 pm ] |
Tytuł: | M102 Sterowanie wtryskiem rozruchowym |
O ile dobrze się wczytałem w opis K-Jetronica to pomocniczym wtryskiwaczem rozruchowym steruje czujnik temperatury silnika. Nie mam niestety jeszcze żadnej fachowej literatury do MB... może ktoś mógłby opisać gdzie on się dokładnie znajduje? A jeszcze lepiej jak się nazywa i jaki ma numerek katalogowy? Czy może widać go na tym zdjęciu? http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1165837656_silnik.jpg |
Autor: | lysy2 [ pn gru 11, 2006 4:38 pm ] |
Tytuł: | |
o ile ja sie orientuje to wtrysk rozruchowy pracuje tylko kilka sek. po odpaleniu auta, a potem się wyłącza. |
Autor: | dobrzan [ pn gru 11, 2006 5:47 pm ] |
Tytuł: | |
Oboje macie racje tylko niekompletną:)) ale jakby połączyć was w jedność bylaby dobra interpretacja:)) wtrysk rozruchowy faktycznie zalacza sie tylko w momencie odpalania i sie wylacza po odpaleniu. Czujnik temperatury dziala na niego po prostu tak ze jak silnik jest cieply to nawet przy odpalaniu owy wtryskiwacz nie działa bo nie ma po co. |
Autor: | Waciak [ pn gru 11, 2006 6:08 pm ] |
Tytuł: | |
Mój 230 CE zapala za każdym razem , lecz po uruchomieniu obroty wachają się w granicach 650 obr/min. Nie powinien pracować w okolicach 1000-1100 obr/min aż się nagrzeje? Takie ssanie ? |
Autor: | dobrzan [ pn gru 11, 2006 8:52 pm ] |
Tytuł: | |
chodzi Ci o to ze silnik zapala za kazdym razem?? czy ze wtryskiwacz dziala za kazdym razem?? obroty powinny byc nieco wyzsze |
Autor: | Waciak [ pn gru 11, 2006 9:02 pm ] |
Tytuł: | |
dobrzan pisze: chodzi Ci o to ze silnik zapala za kazdym razem?? czy ze wtryskiwacz dziala za kazdym razem?? obroty powinny byc nieco wyzsze
Po zapaleniu silnik pracuje na ok. 650 obr/min.(skrzynia automat) Te obroty są dobre , ale dla nagrzanego silnika. Zimny ,uruchomiony silnik powinien pracować przez jakis czas na ok. 1000-1100 obr. Tak jak przy ssaniu przy zasilaniu gaźnikowym. Mój tak nie pracuje. Jaki element odpowiada za utrzymanie wyższych obrotów na czas zagrzania silnika. Uffff , mam nadzieję ,że wyraziłem sie jasno. |
Autor: | dobrzan [ pn gru 11, 2006 11:08 pm ] |
Tytuł: | |
el_diablo pisze: Czy może widać go na tym zdjęciu? na zdjeciu widac ładnie regulator termiczny ktory wlasnie odpowiada za wzbogacanie mieszanki podczas nagrzewania sie silnika (oddziaływuje na tłok sterujacy rozdzielacza paliwa, zmniejsza ciśnienie i pozwala tarczy przepływomierza wyzej sie uniesc czyli tym samym umozliwia tłokowi sterującemu na jednoczesne podniesienie się i otwarcie większego przelotu paliwa do wtryskiwaczy a co za tym idzie wzbogacenie mieszanki). Co za tym idzie (znowu), skoro potrzeba bogatszej mieszanki to potrzeba i wiecej paliwa i ....wiecej powietrza,a to jest rozwiazane za pomoca zaworu powietrza dodatkowego - powietrze po prostu omija przepustnice i dostaje sie kolo wtryskiwacza rozruchowego. Bimetalowa blaszka odksztalca sie w miare nagrzewania silnika i zamyka zawór co blokuje dalszy przeplyw powietrza... zawór p.d. musi byc poniewaz samo wzbogacenie mieszanki nie zmienialoby prędkości obrotowej biegu jałowego, a taka mieszanka wręcz mogłaby powodować gaśnięcie silnika to tak w skrocie:))) <br>Dodano po 6 minutach.:<br> Waciak pisze: Jaki element odpowiada za utrzymanie wyższych obrotów na czas zagrzania silnika.
czyli masz 2 elementy: 1. zawor powietrza dodatkowego. 2. regulator termiczny zapewnia to wiecej paliwa + wiecej powietrza a to = Twoje "ssanie" |
Autor: | Wojtyla [ wt gru 12, 2006 9:10 am ] |
Tytuł: | |
Witam dobrzan pisze: 1. zawor powietrza dodatkowego. znajdujący się pod obudową filtra powietrza. Waciak pisze: Po zapaleniu silnik pracuje na ok. 650 obr/min.(skrzynia automat)
Te obroty są dobre , ale dla nagrzanego silnika. Nie tak do końca bo powinien mieć ok. 850 obr/min ![]() pozdro |
Autor: | el_diablo [ wt gru 12, 2006 10:38 am ] |
Tytuł: | |
dobrzan pisze: na zdjeciu widac ładnie regulator termiczny
W którym miejscu? |
Autor: | dobrzan [ wt gru 12, 2006 12:32 pm ] |
Tytuł: | |
el_diablo pisze: dobrzan pisze: na zdjeciu widac ładnie regulator termiczny W którym miejscu? element do ktorego dochodza 2 zardzewiale przewody paliwowe i przewod elektryczny |
Autor: | el_diablo [ wt gru 19, 2006 8:48 am ] |
Tytuł: | |
Takie głupie pytanie mam: czy odgłos cykania wtryskiwacza rozruchowego jest równoznaczny z podawaniem przez niego paliwa? (przyjmując oczywiście, że paliwo do niego dochodzi) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |