MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
rozrząd- dzieją się cuda... https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=22542 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | kuba_tcz [ czw gru 07, 2006 11:05 pm ] |
Tytuł: | rozrząd- dzieją się cuda... |
Witam! Mam problem, który doprowadza mnie do parowania czachy ;D Otóż ustawiłem rozrząd w 2.3 B na znaki, dół i górę, było prawie że idealnie. Zrobiłem kilka obrotów silnikiem, ustawiłem wałek rozrządu na znak, ale znak na wale korbowym już sie nie zgadzał. Za następnym obrotem jeszcze inaczej. Co jakiś czas ustawia się znowu tak jak powinno być. Nie mam na to sił, mechanicy z okolicy rozkładają ręce... Ktoś spotkał się z czymś takim? Będe wdzięczny za wszelkie sugestie na ten temat. Dodam jeszcze, że przed całą akcją silnik chodził beż zarzutu. |
Autor: | dobrzan [ pt gru 08, 2006 1:41 am ] |
Tytuł: | Re: rozrząd- dzieją się cuda... |
kuba_tcz pisze: Witam!
Mam problem, który doprowadza mnie do parowania czachy ;D Otóż ustawiłem rozrząd w 2.3 B na znaki, dół i górę, było prawie że idealnie. Zrobiłem kilka obrotów silnikiem, ustawiłem wałek rozrządu na znak, ale znak na wale korbowym już sie nie zgadzał. Za następnym obrotem jeszcze inaczej. Co jakiś czas ustawia się znowu tak jak powinno być. Nie mam na to sił, mechanicy z okolicy rozkładają ręce... Ktoś spotkał się z czymś takim? Będe wdzięczny za wszelkie sugestie na ten temat. Dodam jeszcze, że przed całą akcją silnik chodził beż zarzutu. no dobra .. a wiesz ze na 2 obroty walu korbowego przypada jeden obrot walka rozrzadu??? |
Autor: | drwalu [ pt gru 08, 2006 7:09 am ] |
Tytuł: | |
dobrzan pisze: no dobra .. a wiesz ze na 2 obroty walu korbowego przypada jeden obrot walka rozrzadu???
ano:D wiec krec chlopie do skutku az znajdziesz ![]() |
Autor: | damian [ pt gru 08, 2006 9:00 am ] |
Tytuł: | |
kuba_tcz pisze: Nie mam na to sił, mechanicy z okolicy rozkładają ręce...
Mechanicy? To coś mało kumaci... Koledzy mają rację, jest OK |
Autor: | kuba_tcz [ pt gru 08, 2006 9:23 am ] |
Tytuł: | |
wiem, wiem. ale nawet jak zrobię parzystą liczbę obrotów i ustawue znak na jednym wale, to na drugim sie nie zgadza tylko, jeśli było by wszystko ok, to by zapilił. a on kręci i nic, czasem spróbuje i tyle. aparat kręcony we wszystkie strony. |
Autor: | drwalu [ pt gru 08, 2006 9:32 am ] |
Tytuł: | |
jesli silnik pracuje nadal tak jak wczesniej to nie ma mozliwosci ze cos sie przestawia. pokrec az znajdziesz. a samo przestawiajacy sie rozrzad moze byc glownie przez pasek rozrzadu a skopro go nie ma w mb wiec przez lancuch ![]() jest sobie kolo o ktorym mowa powyzej na walku rozrzadu i tam powinny byc o ile pamietam takie magiczne kliny ktore trzymaja to w kupie, zobacz czy go wogole masz i czy nie jest wywalony, ale ogolnie w mb na lancuchu to nie jest realne aby sie rozrzad sam przestawial ![]() |
Autor: | kuba_tcz [ pt gru 08, 2006 9:37 am ] |
Tytuł: | |
problem w tym, że silnik nie pracuje... koło na wałku jest ok. ustawienie pomiedzy wałkiem rozrządu a palcemw aparacie zawsze sie zgadza. nie zgadza sie za to z wałem korbowym. |
Autor: | drwalu [ pt gru 08, 2006 9:39 am ] |
Tytuł: | |
na 100% to nie wal robi akcje ustaw rozrzad jeszcze raz od nowa, i krec zgodnie ze wskazowkami i patrez czy bedzie okay. |
Autor: | kuba_tcz [ pt gru 08, 2006 10:00 am ] |
Tytuł: | |
aż mi sie wierzyć nie chce.. ale oczywiście sprawdzę |
Autor: | airkomin [ pt gru 08, 2006 10:50 am ] |
Tytuł: | |
Ustawiasz rozrząd na znaki i jest ustawiony. Znaki na kołach i znaki na łańcuchu/pasku to dwie rożne sprawy - zgryawją się co kilkaset obrotów. (nie wiem tylko czy są jakieś znaki na łańcuchu - nie małem przyjemności w tym silniku ustawiać rozrządu, ale zakładam że jakieś tam są) Natomiast położenie wałków powinno być co dwa obroty takie samo. Sens tego jest taki, że łańcuch/pasek ma za każdym razem współpracować z innym zębem, zeby równo się zużywał. Czyli zgrywasz znaki na łańcuchu/pasku ze znakami kołach robisz dwa obroty i się rozjeżdza, wracsz dwa obroty i wraca, robisz xyz obrotów i znowu na jeden obrót się zgrywa. Jedyne co może być popieprzone to nie te koła do nie tego silnika, ale wtedy by nie odpalił, ewentualnie po 10 obrotach tłoki wpadłyby na zawory. Aby wykluczyć awarię osprzetu proponuję sprawdzić iskrę i jak jest to spróbować czy nie zagada na dezodorancie (trysnąć czegoś łatwopalnego w kolektor) |
Autor: | kuba_tcz [ pt gru 08, 2006 11:20 am ] |
Tytuł: | |
iskra jest. problem w tym, że znaki na KOŁACH się rozjeżdzają... dodam jeszcze, że powodem całej akcji jest wymiana simmeringu na wale, spowodowana tym, że oderwał się jakiś kawałek slizgacza od łańcucha, który uszkodził simmering. ten kawałek znalazłemi wyjałem. czy mozliwe, ze to cos chrzani? jak wleje mu benzyny bezposrednio w gaźnik to czasem spróbuje złapać a czasem kręci i nic... |
Autor: | Monter [ pt gru 08, 2006 12:42 pm ] |
Tytuł: | |
dobrzan pisze: wiesz ze na 2 obroty walu korbowego przypada jeden obrot walka rozrzadu???
Chyba odwrotnie- dwa obroty wałem cztery suwy A może łancuch masz do wymiany??? Co dwa obroty wałem znaczniki muszą byc idealnie na znacznikach - jeśli łańcuch jest ok. |
Autor: | kuba_tcz [ pt gru 08, 2006 1:47 pm ] |
Tytuł: | |
przed wymianą simmeringu było wszystko ok... a od wymiany jeszcze nie odpalił... |
Autor: | Monter [ pt gru 08, 2006 2:09 pm ] |
Tytuł: | |
Tutaj dr Wojtła musi sie włączyć... ![]() Spokojnie chłopaki na pewno coś wymyślą tak abyś nie musiał wymieniać całego auta : ) Ja tam nie bedę się wymądrzał bo na tyle się nie znam Pozdrawiam Paweł |
Autor: | Janfocus [ pt gru 08, 2006 2:35 pm ] |
Tytuł: | |
w prawdzie nie wiem jak tam koło zębate jest osadzone na wale (w MB)-bo nie miałem przyjemności rozkładać, ale opis powyższy wskazuje że mocowanie dolnego koła zębatego nie trzyma się wału korbowego -jakiś klin poleciał czy jak to tam wykombinowano... na 2 obroty wału korbowego jest jeden obrót wałka rozrządu. jesli nie masz pewności co do rozrządu, to nie polecam prób odpalania silnika (krecenia nim namiętnie), bo jesli fazy sie nie zgrają, to może się skończyć tym że zawory zaparkują w tłoku... powodzenia... |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |