MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 8:26 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 03, 2006 1:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Witam

Mam parę pytań odnośnie zawieszenia w moim w123

Przód
Jak rozpoznać jakie mam sprężyny? Z tego co widzę to są one z czerwonym i zielonym znaczkiem ale chyba jest potrzebny numer do identyfikacji. Gdzie on się znajduje? Amortyzatory mam jeszcze fabryczne i są w miarę ok ale wydaje mi się że przód trochę siedzi :-? wiem że to zależy od sprężyn (300d , automat, wspoaganie, szyber, hak torchę dźwigać muszą) Czytałem że można włożyć podkładki przy sprężynie (nie między zwoje) i już parę mm podkładki daje kilka cm w górę. Gdzie dokładnie daje się te podkładki? I jak sprawdzić czy już jest idealnie poziomo?? Na nowe mnie nie stać więc to sobie chwilowo odpuszczam :(

Tył
Poprzedni właściciel w tylne sprężyny włożył gumy między zwoje i teraz mam pytanka: tył stoi ładnie wysoko - może dlatego wydaje mi się że przód jest nisko :-? ale czy po wyjęciu tych gum tył opadnie na dół?? Czy będzie stał tak samo wysoko tylko będzie bardzej podatny na obciążenie? i czy do ich wyjęcia muszę wyjąć sprężyny?(może wystarczy troche podnieść autko i je wykręcić??

pozdrawiam
Ixes

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 05, 2006 12:15 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Dobra widze że każdy omija ten wątek :-?

Już dokładnie doczytałem o tych podkładkach pod przednie sprężyny i wszystko kumam [zlosnik] .

Teraz mam problem jak wyjąć przednie sprężyny dysponując lewarkami ,kluczami, chęciami i ściągaczami za 30zł :oops: Czy jest jakaś procedura przy której wystarczy tylko trochę ścisnąć sprężyny odkręcić amory i opuścić wahacz?

Może już ktoś wyjmował gumy z między-zwojów ( :lol: ) w tylnych sprężynach i pamięta jak to zrobil i jaki był efekt?


pozdrawiam
Ixes

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 05, 2006 1:04 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
>... ściągaczami za 30zł :oops:
Ja bylbym z nimi ostrozny, w123 ma dosc mocne sprezyny, a nieodpowiedni sprzecik, moze porzadnie Ciebie okaleczyc.

>Może już ktoś wyjmował gumy z między-zwojów ( :lol: ) w tylnych >sprężynach i pamięta jak to zrobil i jaki był efekt?
Efektem bedzie normalne zachowanie tylu. Wyciecie zwoju powoduje, ze sprezyna jest twardsza, skraca tez jej zywotnosc i zwieksza ryzyko pekniecia.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 05, 2006 10:56 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Ale ja nie chcę wyjmować zwoju (skracać jej) tylko wyjąć gumy które są między zwojami. Z tyłu są po dwie gumy między zwojami na sprężynę. Czy jak je wyjmę to siądzie ??? Czy tylko będzie bardziej elstyczny?

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 05, 2006 11:23 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Polecam po raz kolejny lekturę, zresztą jak i całą stronę airkomina, zwłaszcza te na czerwono zaznaczone fragmenty o właściwościach sprężyn samochodowych:

http://www.airkomin.acx.pl/sprez.html


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 05, 2006 12:29 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
(me: how) pisze:
Polecam po raz kolejny lekturę, zresztą jak i całą stronę airkomina, zwłaszcza te na czerwono zaznaczone fragmenty o właściwościach sprężyn samochodowych:


Na naszych klubowych stronach równiez znajduje się ta cenna publikacja naszego Dr Komina :)

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 05, 2006 12:32 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
MacKuz pisze:
(me: how) pisze:
Polecam po raz kolejny lekturę, zresztą jak i całą stronę airkomina, zwłaszcza te na czerwono zaznaczone fragmenty o właściwościach sprężyn samochodowych:


Na naszych klubowych stronach równiez znajduje się ta cenna publikacja naszego Dr Komina :)


A to cenna wskazówka. Kocham go za te wykłady i uważam, że dr Komin na rychłej emigracji, to będzie niepowetowana strata dla polskiej myśli technicznej, motoryzacji w ogóle, o życiu braci mercedesowskiej nie wspominając... :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 05, 2006 12:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
ixes pisze:
ściągaczami za 30zł

z tyłu nie potzreba ściągaczy a z przodem jedź lepiej do serwisu za obie strony zaplacisz cos okolo 30zł


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 05, 2006 2:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Teks już czytałem parę razy. Dzięki za wskazówki.
Nadal mam problem z przednim zawieszeniem. Wachacz góry nowy, sworzeń dolny nowy, drążek poprzeczny nowy a wali na dziurach jak opętany. Już nie wiem co z nim jest nie tak :cry:

pozdrawiam
Ixes

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 05, 2006 3:14 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Hm ściągaczem za 30 zela to ja bbym styki palił aby ściągać sprężynę przednią :roll: jak coś to daj cynkę pożyczę Ci swoich samoróbek

laudan pisze:
>Może już ktoś wyjmował gumy z między-zwojów ( ) w tylnych >sprężynach i pamięta jak to zrobil i jaki był efekt?

siądzie po przejechaniu 1 km

A teraz się trzymaj łupie ci poducha dolna w mocowaniu amortyzatora amor jest ok ale guma do luftu [szalone] (pasuje od Poldka)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 05, 2006 5:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Hmm.... opisz dokładnie gdzie to i co to (najlepiej jakiś schemacik) i jak to wymianieć i ile kosztuje??
Dzisiaj wyjąłem drążek środkowy i okazał się totalnie martwy sworznie latają na wszystkie strony i są całe zapaćkane smarem więc na jutro mam zamówiony nowy za 90 zł :-? . Możliwe że to on wydawał takie stukanie??

pozdrawiam
Ixes

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 06, 2006 9:07 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
ixes pisze:
Możliwe że to on wydawał takie stukanie

też może być

Wojtyla pisze:
mocowaniu amortyzatora

mocowanie amora jest poprzez sworzeń z tulejką gumową (coś w rodzaju przegubu) już parę razy zdarzyło mi się że amor był ok. ale wytrzepana guma powodowała że wsorzeń łoił przy dziurach o obudowę i to roznosiło się po budzie pasuje tam tulejka od Poldka tylko że nie zaklepiesz nitów tylko trzeba zastosować srubę i nową tulejkę gumową
odkręć amor i zobacz jak wygląda tulejka gumowa
pozdro <br>Dodano po 31 minutach.:<br> Witam
ixes pisze:
opisz dokładnie gdzie to i co to (najlepiej jakiś schemacik)

tylko teraz Poldonez ale budowa i zasada działania podobna
Obrazek
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 06, 2006 12:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
witam

Hmm... to nie był drążek środkowy. Teraz wykręciłem do góry amortyzator i okazało się że w dolnym mocowaniu jest toatalnie luźny.
Nie mam klucza 12-kątnego wieć wszystko robię w samochodzie. Ściąłem nity i wyjąłem amortyzator kupiłem tuleje do poldolota ale ona jest za mała :-? brakuje tej dużej zewnętrznej gumy w którą wchodzi tuleja. Może tu się zostawia tą fabryczną i tylko tą małą tulejkę się wsadza??

Napisz szybko bo właśnie jestem w trakcie wyjmowania amortyzatora i chcę to dzisiaj skończyć [szalone]


pozdrawiam
Ixes

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 06, 2006 12:43 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Ja wuciskałem z metalową docinałem i wciskałem do mb bo nie było mnie wtedy stać na nowe amory [szalone]

ixes pisze:
Nie mam klucza 12-kątnego

tam jest z tego co pamiętam 10 tka(czyli śruba M6 szt.2) jak nie dasz rady to ci użyczę ale dopiero wieczorem [szalone]

ixes pisze:
tylko tą małą tulejkę się wsadza??

guma + tulejka metalowa coby to usztywnić
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 06, 2006 1:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Hej

Mam to wyjęte ale żadna tulejka z gumą nie jest tak duża jak ta od mercedesa. Miałem tulejkę do mocowania dolnego amortyzatora w poldku ale ona jest dużo za mała. Czy Ty brałeś z niej tylko tą wewnętrzną tulejkę i wbijałeś w gumę oryginalną mercedesa ??

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl