MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Sprzęgło..
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=22313
Strona 1 z 1

Autor:  Janfocus [ pn lis 27, 2006 12:01 pm ]
Tytuł:  Sprzęgło..

śmigam sobie wczoraj ok 130km/h, słyszę stuknięcie i zwalniam, od tej pory moje sprzęgło chodzi znacznie lżej (a do tej pory w porównaniu ze skrzydlakiem nie chodziło najlżej), ale za to zmienił się punkt wysprzęglenia -teraz jest przy samej podłodze. problem polega na tym, że sprzęgło nie wysprzęgla w pełni -biegi wchodzą z oporem, a wsteczny wcale (bez zgrzytów). Dodam jeszcze że samo sprzęgło wcześniej nie było rewelacyjne -przy ostrym ruszaniu nieco się ślizgało i wydawało dziwny dźwięk -nie wiem też kiedy i kto, co tam założył...
Pytanie brzmi czy Ktoś miał taki przypadek, bo obawiam się że poza sprzęgłem może się okazać że siłowniki (pompa/wysprzęglnik) też padły, ale może Ktoś ma takie doświadczenie i wskazuje ono np na wysprzęglnik...?? W końcu od czegoś trzeba zacząć...

Autor:  MacKuz [ pn lis 27, 2006 12:08 pm ]
Tytuł: 

1. Zacznij od oględzin wysprzeglika - widać go od spodu trzeba rzucić sie na glebe :D. Możliwe że pękła jedna śruba lub jedno z uszu (miałem tak - wysprzeglik stawał po skosie i nie do końca wysprzęglał)

2. Zerknij na zawieszenie pedały sprzęgła i napęd pompy może tak coś strzeliło - jest tam taki mimośród do regulacji może sie obrócił lub wyskoczył z mocowania.

3. może łapa ci sie wygieła - chociaż to graniczy z cudem :)

Jeżeli wszystkie ww elementy sa OK

szlak trafił pewnie słoneczko na docisku :( jednak zanim rozpołowisz skrzynie i silnik odkręć wysprzęglik i sprawdź jego stan wujmując skrzynie i tak trezba go odkręcić warto zacząć od niego.

Jezeli jest mokry od strony skrzyni moze warto najpierw wymienić uszczelki w nim założyć i sprawdzić może po prostu przecieka albo sie zapowietrzył - objawy były by inne ale sprawdzić warto.

Autor:  Janfocus [ pn gru 04, 2006 9:00 pm ]
Tytuł: 

Dziękuję za pomoc :)
ze wstępnych oględzin wynika że umarł wysprzęglnik (cieknie), co oczywiście nie tłumaczy jeszcze stuknięcia podczas jazdy, ale może to zbieg okoliczności...
Na razie wyczyściłem pompę ze szlamu, zdjąłem wysprzęglnik, ale niestety okazało się że u mnie wbrew oczekiwań jest wysprzęglnik o niesymetrycznym mocowaniu :( -co opóźniło prace, bo kupiłem klasyczny...
teraz pozostaje się zastanowić czy mam skrzynię z końca produkcji czy tez od 124? Choć może sie mylę i pozostaje jeszcze szansa że moja skrzynia jest oryginalna... (rok '81). Gdy znów dotrę do auta (50km) z nowym wysprzęglnikiem spiszę numery ze skrzyni...

pozdrawiam
js

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/