MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw cze 26, 2025 6:33 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 05, 2003 11:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz mar 23, 2003 5:18 pm
Posty: 125
Lokalizacja: Łódź
Helo,

Wlasnie namierzylem przeztelefonicznie :) Beczke 300D z automatem :) - wg deklaracji facet jest pierwszym wlascicielem w Polsce, ale to sie zobaczy :)

Powiedzial mi, ze samochod ma tylne zawieszenie „w pneumatyce”.
Czy dobrze rozumiem, ze chodzi o nivo? jesli tak, jakie macie opinie na ten temat? Mroziu - cos wspominales, ze jest to rzecz, na ktora nalezy zwracac uwage, ale byles nieco lakoniczny :D

Co szanowne grono na ten temat mysli? Of koz na razie mysle optymistycznie, wiec zakladam, ze samochod jest w dobrym stanie i na zas pytam o ten szczegol.

pozdro

_________________
Peter
Ex: „Belina” - W123 240D automat taxi version, 414 - 432 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 05, 2003 11:54 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Nivo to hydropneumatyka, ale to mniej wazne. Generalnie jest to droga impreza w utrzymaniu, ale jak dziala to jest przyjemne. Auto stoi pozimo niezaleznie czy bak jest pelny czy pusty, czy babcia czy dwie...
1. Amortyzatory musza byc suche. Nowe pow. 800PLN/szt
2. Zaworek musi byc suchy - nowy te same pieniadze. Mozna go zregenerowac bardziej lub mniej gruntownie. Mniej - o-ringi za 6 PLN, bardziej planowanie polowki - nie wiem. Zaworek jest za przekladnia glowna, aluminiowy, miesci sie na dloni, w przyblizeniu prostopadloscian o podstawie kwadratu, plaski, kwadratowe podstawy w pionie, z jednej wychodzi oska podlaczona do stabilizatora, po bokach troche rurek popodlaczanych...
3. Pompa nivo. Jak jest kaput, to w zbiorniczku nivo jest czarno zamiast szampansko. Mozna kupic za 50 PLN nowy Simmering, ale nie starcza to na dlugo, bo na skutek mimosrodowosci wyrbia sie oska i lata za masa. Nalezy nazucic troche materialu, przeszlifowac na orginalny wymiar i wtedy zalozyc nowa uszczelke.
4. Bym zapomnial - KULE! Tu jest kwas, w odroznieniu od cytryny w Mercedesie kule sa jednorazowe, nie mozna dobic azotem, mozna wymienic, jak kogos stac. Kule sa puste jak auto stoi jak na kolkach...
Powodzenia

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Ostatnio zmieniony sob kwie 05, 2003 12:16 pm przez Ocet, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 05, 2003 11:58 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
Nic dodać, nic ująć!

Chyba, że przerobisz na zwykłe zawieszenie, ale to chyba gra nie warta swieczki. No i juz jest nieoryginalnie :(

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 06, 2003 1:43 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Ocet pisze:
3. Pompa nivo. Jak jest kaput, to w zbiorniczku nivo jest czarno zamiast szampansko.

Miałem kiedyś 123 280TE i tam dla odmiany LHM dostawał sie przez simmering pompy do oleju silnikowego i pierwsza rzecz jaka sie zatarła to pompa oleju w silniku [zlosnik] i dopiero sie narobiło [zlosnik] [zlosnik]

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 06, 2003 9:48 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
LHM powiadasz. Moze dlatego. Generalnie orginalnie polecany olej to ZHM, jest chyba 4 razy tanszy i nie jest zielony tylko wlasnie szampanski (bez babelkow). W kazdym razie nalezy uwazac.

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 06, 2003 11:10 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Ocet pisze:
Generalnie orginalnie polecany olej to ZHM,

A możliwe kupilem już z zatartym silnikiem i w samochodzie pełno było butelek po LHM,Póżniej okazało się że pompa ma mimośrodowy wałek i pęknięcie obudowy którym sączył się LHM do silnika.Pompę oczywiście naprawiłem chromując technicznie i szlifując wałek+nowy simmering z ASO i znakomicie działa do dzisiaj pompując olej w mojej sprężarce lakierniczej [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl