MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Hamulce...
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=22129
Strona 1 z 1

Autor:  Rybaczenkow [ ndz lis 19, 2006 3:23 pm ]
Tytuł:  Hamulce...

Wczoraj wracalem z imprezy, jade sobie dosc szybko i chcialem przyhamowac przed zakretem. Naciskam pedal hamulca... i szok. Pedal twardy jak cholera i auto nie chce hamowac. Cale szczescie ze drogi byly puste to jakos dojechalem do domu. Po zaparkowaniu pod domem przekrecam kluczyk zeby zgasic auto.... a ono dalej chodzi [zlosnik] i bylo wszystko jasne-padła membrana pompy vacum. Podejrzewalem to od poczatku bo byla juz slaba. W ogoloe to myslalem ze auta nie zgasze bo to automat ale jakos sobie poradzilem. I pytanko do was brzmi: trudno jest samemu wymienic membrane? I ile moze kosztowac zestaw naprawczy?

2 sprawa to taka ze jeszcze jak hamulce dzialaly to dzialo sie cos innego, a mianowicie gdy naciskalem pedał hamulca autem zaczynało trzęść. Mozna bylo wyczuc ze zrodlo trzesienia znajdowalo sie w lewym przednim kole. Jaka moze byc tego przyczyna? Dodam ze gdy jechalem powoli slyszalem ze w kole cos stuka a gdy lekko nacisnalem hamulec to przestawalo.

Autor:  Żeluś [ ndz lis 19, 2006 3:31 pm ]
Tytuł:  Re: Hamulce...

Witam !!

Rybaczenkow pisze:
jade sobie dosc szybko i chcialem przyhamowac przed zakretem. Naciskam pedal hamulca... i szok. Pedal twardy jak cholera i auto nie chce hamowac. Cale szczescie ze drogi byly puste to jakos dojechalem do domu.


Całe szczęście, że nikomu nic się nie stało.

Autor:  Fantom [ ndz lis 19, 2006 4:10 pm ]
Tytuł: 

Rybaczenkow pisze:
W ogoloe to myslalem ze auta nie zgasze bo to automat


Nie trzeba szarpać sprzęgłem, aby zgasić silnik z zepsutą membraną - tyczy się to przynajmniej diesla. Przy silniku (u mnie po lewej jego stronie, a na zdjęciu po prawej) koło ręcznej pompki paliwa jest blaszana dźwigienka z napisem STOP

Obrazek

Wystarczy ją przycisnąć do dołu i silnik gaśnie.

Autor:  Janfocus [ ndz lis 19, 2006 4:11 pm ]
Tytuł: 

Na mój gust, to sama membrana sprawy nie załatwi. U mnie bez wspomagania (hol na zgaszonym silniku) hamulce działają tak samo sprawnie... Co do trzęsienia przy hamowaniu, ja bym przyjrzał się czy nie masz krzywej tarczy i luzów w zawieszeniu, a co do nieskuteczności hamulców, to warto się przyjrzeć czy aby czasem nie stoją cylinderki na innych kołach... U mnie z tyłu prawie w ogóle się nie ruszały -stan z przed remontu :)

Co do gaszenia -jeśli pneumatyka gasi to jest wajcha przy pompie wtryskowej do gaszenia (jak to Fantom napisał ), a jeśli są kłopoty zawsze można zasłonić dolot powietrza do filtra ręką :)

powodzenia.

Autor:  Rybaczenkow [ ndz lis 19, 2006 4:37 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
Co do gaszenia -jeśli pneumatyka gasi to jest wajcha przy pompie wtryskowej do gaszenia .


u mnie wlasnie nie ma takiej wajchy...

A co do hamulców to zaczne od wymiany membrany w pompie i zobaczymy czy cos da.

Autor:  And [ ndz lis 19, 2006 5:19 pm ]
Tytuł:  Re: Hamulce...

Rybaczenkow pisze:
2 sprawa to taka ze jeszcze jak hamulce dzialaly to dzialo sie cos innego, a mianowicie gdy naciskalem pedał hamulca autem zaczynało trzęść. Mozna bylo wyczuc ze zrodlo trzesienia znajdowalo sie w lewym przednim kole. Jaka moze byc tego przyczyna? Dodam ze gdy jechalem powoli slyszalem ze w kole cos stuka a gdy lekko nacisnalem hamulec to przestawalo.
Miałem podobny objaw. Tak wyglądały tarcze w moim przed wymianąObrazek

Autor:  Wojtyla [ pn lis 20, 2006 9:39 am ]
Tytuł: 

Rybaczenkow pisze:
gdy jechalem powoli slyszalem ze w kole cos stuka a gdy lekko nacisnalem hamulec to przestawalo.

Prawdopodobni luźny klocek hamulcowy obijał się o klockotrzymacz [szalone] jak naciskałeś hamulec likwidowałeś luz i nastawała cisza
Rybaczenkow pisze:
Mozna bylo wyczuc ze zrodlo trzesienia znajdowalo sie w lewym przednim kole

sprawdź wahacze szczególnie górny(kość)
pozdro

Autor:  Rybaczenkow [ wt lis 21, 2006 2:44 pm ]
Tytuł:  Pompa vacum-wymiana membrany.

Wlasnie kupilem zestaw naprawczy pompy podcisnienia. Sklada sie on z dwoch zaworkow,membrany i kilku srubek(podkladek). Oprocz tego jest jeszcze malutka tubka wypelniona ciemno-niebieska subtsancja. Wie ktos co to jest i do czego ma sluzyc? Sprzedawca w sklepie rowniez nie wiedzial.

Autor:  Rybaczenkow [ wt lis 21, 2006 10:24 pm ]
Tytuł: 

wymienilem wlasnie membrane i zaworki. zero efektu [szalone]
co moze byc jeszcze zepsute ze pompa vacum nie dziala??

Autor:  Wojtyla [ śr lis 22, 2006 8:00 am ]
Tytuł: 

Witam
Rybaczenkow pisze:
wymienilem wlasnie membrane i zaworki. zero efektu
co moze byc jeszcze zepsute ze pompa vacum nie dziala??

bo nie jest powiedziane, że to vacum pompa może klękło serwo [szalone]
pozdro

Autor:  Rybaczenkow [ śr lis 22, 2006 6:27 pm ]
Tytuł: 

stawiam na pompe bo silnik nie chce zgasnac a jak odlacze przewod i poslinie nie widac nic zeby pompa cos ssala...

Autor:  Wojtyla [ czw lis 23, 2006 9:03 am ]
Tytuł: 

Witam
zdemontuj pompę i zobacz czy krzywki na wyprzedzaczu odśrodkowym są ok może tam leży przyczyna, że dźwignia nie przekazuje napędu na membrane lub sprężyna powrotna [szalone] (kurcze nie mam tego przed oczami [szalone] ) ale wynika z opisu że nie ma napędu lub źle złożona [szalone]
pozdro

Autor:  arek115w [ pt lis 24, 2006 5:15 pm ]
Tytuł:  Odnośnie pompy

Witam mam podobny problem w mojej MB 123 pedał hamulca przy nacisnieciu jest twardy i podobnie nie mogę zgasić silnika.
Z tego co mi mechanicy mówil (hehe jak ją zobaczyli to cała zgraja przyleciała ogladać) to siadła pompa podcisnienia tak twierdza jedni a drudzy ze membrana?
Mam pytanko :) jakie sa koszty zakupu tego zestawu naprawczego jaki zakupiłeś.
Hehe czekam kiedy zacznie sie sypac moje autko jestem jego posiadaczem od tygodnia i chyba wpakowałem sie w niezłą minę!
Pozdrawiam i prosze o odpowiedź

Autor:  Rybaczenkow [ pt lis 24, 2006 6:30 pm ]
Tytuł: 

zaplacilem 50zl za membrane + 2 zaworki. w moim przypadku wymiana nic nie dala, bo prawdopodobnie padl mi naped membrany.ale kupilem juz nowa pompe w poniedzialek powinna dojsc, jak zamontuje dam znac co i jak.

Autor:  MercSwir [ pt lis 24, 2006 6:40 pm ]
Tytuł: 

Poszły zapewne łożyska na vacu. Miałem to samo pękięte łożyska i pompa nie daje ciśnienia. A własnie przy okazji pęknięcja membranki olej dostaje sie do serwa, a słyszałem ze jeśli dostanie sie olej to serwo można wywalić. I jest to racja! Ja podczas naprawy vacu musiałem zmienić serwo. Oleju w nim było od cholery. Objawy te które mówisz

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/