MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
sprężyny tył https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=22072 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Grakoz [ czw lis 16, 2006 10:28 am ] |
Tytuł: | sprężyny tył |
witam mam zamiar kupic nowe sprężyny na tył do mojej w123. w tej chwili wystarczy, że z tyłu usiądzie jedna osoba lub będzie leżało coś cięższego w bagażniku i już tył zamiata tłumikiem po ziemi. moja MB to 200D która fabrycznie była wersją TAXI. i teraz pytanie: - jak dobrac właściwe sprężyny tylne tak aby tył nie siadał przy byle obciążeniu oraz aby nie sterczał mocno w górze kiedy nie byłby obciążony. będę wdzięczny za pomoc, Pozdrawiam PS. podaję nr VIN: WDB12312010251110 fabrycznie nawet bez wspomagania kierownicy ale kiedyś ktoś je dołożył i teraz jest. |
Autor: | THC [ czw lis 16, 2006 1:50 pm ] |
Tytuł: | Re: sprężyny tył |
Grakoz pisze: PS. podaję nr VIN: WDB12312010251110 fabrycznie Jeśli kumaty sprzedawca to po tych cyfrach znajdzie. Jeśli niekumaty to wertuj z nim katalog i po 200D dobiarzesz sam,a on tylko zamówi ,sprzeda i zarobi:) PS .Zaraz pozdrowią Cie koleżanki z archeo.Ale tym się nie przejmuj już wiesz jak kupić. |
Autor: | _me: how_ [ czw lis 16, 2006 2:36 pm ] |
Tytuł: | Re: sprężyny tył |
THC pisze: PS .Zaraz pozdrowią Cie koleżanki z archeo.Ale tym się nie przejmuj już wiesz jak kupić.
Czy ty też do archiwum niechętnie lookasz, ale po co znowu prowokujesz? |
Autor: | THC [ czw lis 16, 2006 5:15 pm ] |
Tytuł: | Re: sprężyny tył |
(me: how) pisze: Czy ty też do archiwum niechętnie lookasz, ale po co znowu prowokujesz?
Kolego Michale ze Szczecina,czy pierwsza częśc zdania to pytanie,czy twierdzenie? Jeśli pytanie to odpowiem Ci,że zaglądam tam wtedy kiedy muszę. I wielokrotnie odnalazłem odpowiedź na nurtujące mnie pytania. Jeśli stwierdzenie,to po czym wnosisz,że tam nie zaglądam? I nie prowokuje,zwykły żart. W odniesieniu do dużej liczby postów tam wałsnie odsyłających. Tu padło pytanie ,padła odpowiedź i nie doszukuj się ukrytych treści. Najwazniejsz sprawa ,że kolega nie zrobi off road 123 na spręzynach od 300D:) |
Autor: | BrunoGiamatti [ czw lis 16, 2006 8:02 pm ] |
Tytuł: | Re: sprężyny tył |
THC pisze: Najwazniejsz sprawa ,że kolega nie zrobi off road 123 na spręzynach od 300D:)
hmm troszke wbije sie w temat, czym sie roznia sprezyny 200d, 240d, 300d od siebie ? co by było jak bym zapodał do 240 te od 300 ?? A co do tematu to wskakuj na http://sklep.intercars.com.pl/ tu jest ogrom czesci, pogrupowanych do konkretnego modelu, zazwyczaj jak cos potrzebujue to tu zakupuje. pozdro |
Autor: | Grakoz [ czw lis 16, 2006 9:44 pm ] |
Tytuł: | |
ALPAq pisze: A co do tematu to wskakuj na http://sklep.intercars.com.pl/ tu jest ogrom czesci, pogrupowanych do konkretnego modelu, zazwyczaj jak cos potrzebujue to tu zakupuje.
pozdro wielkie dzięki za namiar. moim drugim pytaniem miało byc właśnie gdzie można kupic sprężyny w Internecie poszukałem, popatrzyłem i teraz pytam się co będzie lepsze: firma: LESJOFORS model: 4256802 Grubość [mm]: 16 Średnica zewnętrzna [mm]: 137 Wysokość [mm]: 360 lub firma: LESJOFORS model: 4256815 Grubość [mm]: 17 Średnica zewnętrzna [mm]: 138 Wysokość [mm]: 345 po rozmiarach wnioskuje, że ta druga jest wzmacniana. ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie. jak pisałem chodzi mi o te żeby tył nie sterczał mocno w górę. jak myślicie które będą lepsze? pozdro PS. co do archiwum to szukałem. większośc tematów o sprężynach dotyczy przedniego zawieszenia a o tylnych nie znalazłem nic konkretnego. |
Autor: | teope [ czw lis 16, 2006 11:19 pm ] |
Tytuł: | |
ALPAq pisze: czym sie roznia sprezyny 200d, 240d, 300d od siebie
napewno sprężyny do 200D różnią sie od 300D minimalnie wysokością a przede wszystkim wiekszą odpornością na ścisk - jak miałem w swojej 123 200D i zmieniałem na 300D to najpierw zmieniłem sprężyny = wstrętnie wysoko stała, po zmianie motoru wszystko wróciło do normy, przypuszczam, że miedzy sprężynami od 200D, 220 czy 240D nie ma różnic pozdrawiam |
Autor: | BrunoGiamatti [ pt lis 17, 2006 9:18 am ] |
Tytuł: | |
Grakoz pisze: poszukałem, popatrzyłem i teraz pytam się co będzie lepsze:
firma: LESJOFORS model: 4256802 Grubość [mm]: 16 Średnica zewnętrzna [mm]: 137 Wysokość [mm]: 360 Ja bym chyba te brał ![]() ![]() |
Autor: | Wojtyla [ pt lis 17, 2006 9:54 am ] |
Tytuł: | |
Witam teope pisze: jak miałem w swojej 123 200D i zmieniałem na 300D to najpierw zmieniłem sprężyny = wstrętnie wysoko stała, po zmianie motoru wszystko wróciło do normy
na tyle? ![]() pozdro |
Autor: | Grakoz [ pt lis 17, 2006 11:02 am ] |
Tytuł: | |
ALPAq pisze: Ja bym chyba te brał ... niewiem czy mam racje, ale one sa wyższe i pewnie bardziej miękkie .... chyba ze chcesz zamontować hydrauliczne zawieszenie to juz zapodaj te twardsze ...
tak myślę sobie o tych sprężynach to wydaje mi się, że na obu typach sprężyn wysokośc tyłu bez obciążenia byłaby taka sama jedynie pod obciążeniem na tych pierwszych siadałby tył bardziej niż na drugich. ale na tych drugich powinno chyba byc trochę sztywniej tzn tył będzie bardziej wybierał dziury. sam już nie wiem, które brac. może ktoś coś doradzi. pozdro |
Autor: | merolek [ pt lis 17, 2006 12:17 pm ] |
Tytuł: | |
Grakoz pisze: ALPAq pisze: Ja bym chyba te brał ... niewiem czy mam racje, ale one sa wyższe i pewnie bardziej miękkie .... chyba ze chcesz zamontować hydrauliczne zawieszenie to juz zapodaj te twardsze ... tak myślę sobie o tych sprężynach to wydaje mi się, że na obu typach sprężyn wysokośc tyłu bez obciążenia byłaby taka sama jedynie pod obciążeniem na tych pierwszych siadałby tył bardziej niż na drugich. ale na tych drugich powinno chyba byc trochę sztywniej tzn tył będzie bardziej wybierał dziury. sam już nie wiem, które brac. może ktoś coś doradzi. pozdro Ja w swoim mam na tyle te 17 mm i chyba lepiej po zakretach idzie oraz nie siedzi mocno jak sie go załaduje. W poprzednim modelu mialem te ciensze i bardziej miekki byl. |
Autor: | teope [ pt lis 17, 2006 12:28 pm ] |
Tytuł: | |
Wojtyla pisze: na tyle?
pisałem dla przykładu o przodzie ![]() |
Autor: | Wojtyla [ pt lis 17, 2006 12:33 pm ] |
Tytuł: | |
teope pisze: pisałem dla przykładu o przodzie
to wyjaśnia wiele ![]() pozdro |
Autor: | Grakoz [ pt lis 17, 2006 10:14 pm ] |
Tytuł: | |
merolek pisze: Ja w swoim mam na tyle te 17 mm i chyba lepiej po zakretach idzie oraz nie siedzi mocno jak sie go załaduje. W poprzednim modelu mialem te ciensze i bardziej miekki byl.
a nie jest tak, że dziury bardziej wybiera? wkońcu raczej sztywniejszy powinien być na tych 17 mm? |
Autor: | merolek [ pt lis 17, 2006 10:50 pm ] |
Tytuł: | |
Grakoz pisze: merolek pisze: Ja w swoim mam na tyle te 17 mm i chyba lepiej po zakretach idzie oraz nie siedzi mocno jak sie go załaduje. W poprzednim modelu mialem te ciensze i bardziej miekki byl. a nie jest tak, że dziury bardziej wybiera? wkońcu raczej sztywniejszy powinien być na tych 17 mm? Bardzo nie odczuwam roznicy i dziury dobrze wybiera oraz nie podskakuje ale najwieksza roznica jest na przodzie przy zastosowaniu amortyzatorow utwardzonych z podkladkami usztywniajacymi. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |