MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Namierzyłem Beczkę z nivomatem - pytanko https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=2204 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Peter [ sob kwie 05, 2003 11:18 am ] |
Tytuł: | Namierzyłem Beczkę z nivomatem - pytanko |
Helo, Wlasnie namierzylem przeztelefonicznie ![]() ![]() ![]() Powiedzial mi, ze samochod ma tylne zawieszenie „w pneumatyce”. Czy dobrze rozumiem, ze chodzi o nivo? jesli tak, jakie macie opinie na ten temat? Mroziu - cos wspominales, ze jest to rzecz, na ktora nalezy zwracac uwage, ale byles nieco lakoniczny Co szanowne grono na ten temat mysli? Of koz na razie mysle optymistycznie, wiec zakladam, ze samochod jest w dobrym stanie i na zas pytam o ten szczegol. pozdro |
Autor: | Ocet [ sob kwie 05, 2003 11:54 am ] |
Tytuł: | |
Nivo to hydropneumatyka, ale to mniej wazne. Generalnie jest to droga impreza w utrzymaniu, ale jak dziala to jest przyjemne. Auto stoi pozimo niezaleznie czy bak jest pelny czy pusty, czy babcia czy dwie... 1. Amortyzatory musza byc suche. Nowe pow. 800PLN/szt 2. Zaworek musi byc suchy - nowy te same pieniadze. Mozna go zregenerowac bardziej lub mniej gruntownie. Mniej - o-ringi za 6 PLN, bardziej planowanie polowki - nie wiem. Zaworek jest za przekladnia glowna, aluminiowy, miesci sie na dloni, w przyblizeniu prostopadloscian o podstawie kwadratu, plaski, kwadratowe podstawy w pionie, z jednej wychodzi oska podlaczona do stabilizatora, po bokach troche rurek popodlaczanych... 3. Pompa nivo. Jak jest kaput, to w zbiorniczku nivo jest czarno zamiast szampansko. Mozna kupic za 50 PLN nowy Simmering, ale nie starcza to na dlugo, bo na skutek mimosrodowosci wyrbia sie oska i lata za masa. Nalezy nazucic troche materialu, przeszlifowac na orginalny wymiar i wtedy zalozyc nowa uszczelke. 4. Bym zapomnial - KULE! Tu jest kwas, w odroznieniu od cytryny w Mercedesie kule sa jednorazowe, nie mozna dobic azotem, mozna wymienic, jak kogos stac. Kule sa puste jak auto stoi jak na kolkach... Powodzenia |
Autor: | mroziu [ sob kwie 05, 2003 11:58 am ] |
Tytuł: | |
Nic dodać, nic ująć! Chyba, że przerobisz na zwykłe zawieszenie, ale to chyba gra nie warta swieczki. No i juz jest nieoryginalnie ![]() |
Autor: | marcin280e [ ndz kwie 06, 2003 1:43 am ] |
Tytuł: | |
Ocet pisze: 3. Pompa nivo. Jak jest kaput, to w zbiorniczku nivo jest czarno zamiast szampansko.
Miałem kiedyś 123 280TE i tam dla odmiany LHM dostawał sie przez simmering pompy do oleju silnikowego i pierwsza rzecz jaka sie zatarła to pompa oleju w silniku ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Ocet [ ndz kwie 06, 2003 9:48 am ] |
Tytuł: | |
LHM powiadasz. Moze dlatego. Generalnie orginalnie polecany olej to ZHM, jest chyba 4 razy tanszy i nie jest zielony tylko wlasnie szampanski (bez babelkow). W kazdym razie nalezy uwazac. |
Autor: | marcin280e [ ndz kwie 06, 2003 11:10 am ] |
Tytuł: | |
Ocet pisze: Generalnie orginalnie polecany olej to ZHM,
A możliwe kupilem już z zatartym silnikiem i w samochodzie pełno było butelek po LHM,Póżniej okazało się że pompa ma mimośrodowy wałek i pęknięcie obudowy którym sączył się LHM do silnika.Pompę oczywiście naprawiłem chromując technicznie i szlifując wałek+nowy simmering z ASO i znakomicie działa do dzisiaj pompując olej w mojej sprężarce lakierniczej ![]() ![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |