MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Namierzyłem Beczkę z nivomatem - pytanko
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=2204
Strona 1 z 1

Autor:  Peter [ sob kwie 05, 2003 11:18 am ]
Tytuł:  Namierzyłem Beczkę z nivomatem - pytanko

Helo,

Wlasnie namierzylem przeztelefonicznie :) Beczke 300D z automatem :) - wg deklaracji facet jest pierwszym wlascicielem w Polsce, ale to sie zobaczy :)

Powiedzial mi, ze samochod ma tylne zawieszenie „w pneumatyce”.
Czy dobrze rozumiem, ze chodzi o nivo? jesli tak, jakie macie opinie na ten temat? Mroziu - cos wspominales, ze jest to rzecz, na ktora nalezy zwracac uwage, ale byles nieco lakoniczny :D

Co szanowne grono na ten temat mysli? Of koz na razie mysle optymistycznie, wiec zakladam, ze samochod jest w dobrym stanie i na zas pytam o ten szczegol.

pozdro

Autor:  Ocet [ sob kwie 05, 2003 11:54 am ]
Tytuł: 

Nivo to hydropneumatyka, ale to mniej wazne. Generalnie jest to droga impreza w utrzymaniu, ale jak dziala to jest przyjemne. Auto stoi pozimo niezaleznie czy bak jest pelny czy pusty, czy babcia czy dwie...
1. Amortyzatory musza byc suche. Nowe pow. 800PLN/szt
2. Zaworek musi byc suchy - nowy te same pieniadze. Mozna go zregenerowac bardziej lub mniej gruntownie. Mniej - o-ringi za 6 PLN, bardziej planowanie polowki - nie wiem. Zaworek jest za przekladnia glowna, aluminiowy, miesci sie na dloni, w przyblizeniu prostopadloscian o podstawie kwadratu, plaski, kwadratowe podstawy w pionie, z jednej wychodzi oska podlaczona do stabilizatora, po bokach troche rurek popodlaczanych...
3. Pompa nivo. Jak jest kaput, to w zbiorniczku nivo jest czarno zamiast szampansko. Mozna kupic za 50 PLN nowy Simmering, ale nie starcza to na dlugo, bo na skutek mimosrodowosci wyrbia sie oska i lata za masa. Nalezy nazucic troche materialu, przeszlifowac na orginalny wymiar i wtedy zalozyc nowa uszczelke.
4. Bym zapomnial - KULE! Tu jest kwas, w odroznieniu od cytryny w Mercedesie kule sa jednorazowe, nie mozna dobic azotem, mozna wymienic, jak kogos stac. Kule sa puste jak auto stoi jak na kolkach...
Powodzenia

Autor:  mroziu [ sob kwie 05, 2003 11:58 am ]
Tytuł: 

Nic dodać, nic ująć!

Chyba, że przerobisz na zwykłe zawieszenie, ale to chyba gra nie warta swieczki. No i juz jest nieoryginalnie :(

Autor:  marcin280e [ ndz kwie 06, 2003 1:43 am ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
3. Pompa nivo. Jak jest kaput, to w zbiorniczku nivo jest czarno zamiast szampansko.

Miałem kiedyś 123 280TE i tam dla odmiany LHM dostawał sie przez simmering pompy do oleju silnikowego i pierwsza rzecz jaka sie zatarła to pompa oleju w silniku [zlosnik] i dopiero sie narobiło [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  Ocet [ ndz kwie 06, 2003 9:48 am ]
Tytuł: 

LHM powiadasz. Moze dlatego. Generalnie orginalnie polecany olej to ZHM, jest chyba 4 razy tanszy i nie jest zielony tylko wlasnie szampanski (bez babelkow). W kazdym razie nalezy uwazac.

Autor:  marcin280e [ ndz kwie 06, 2003 11:10 am ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
Generalnie orginalnie polecany olej to ZHM,

A możliwe kupilem już z zatartym silnikiem i w samochodzie pełno było butelek po LHM,Póżniej okazało się że pompa ma mimośrodowy wałek i pęknięcie obudowy którym sączył się LHM do silnika.Pompę oczywiście naprawiłem chromując technicznie i szlifując wałek+nowy simmering z ASO i znakomicie działa do dzisiaj pompując olej w mojej sprężarce lakierniczej [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/