MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 7:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 12, 2006 12:13 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lis 11, 2006 5:28 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Szczecin
Witam

Ostatnio zdazyla mi sie dosyc niemila niespodzianka. A mianowicie zablokowala sie gala od biegow (skrzynia 4 biegowa). Byla ustawiona jakby w pozycji neutralnej ale wrzucony byl bieg (1 albo 2). Za nic w swiecie nie udawalo sie ruszyc galka. Z opresji wyszedlem trzymajac go na hamulcu i delikatnie puszczajac sprzeglo. Zaczal sie dlawic no i jakos udalo sie "wyrzucic" bieg i wszystko wrocilo do normy.

Dodam ze skrzynia chodzi idealnie nic nie zgrzyta, wszystko leciutko wchodzi. Za wyjatkiem wstecznego ktory czasem zgrzyta, ale ztcw to wsteczny nie ma synchro wiec chyba ma prawo.

Powiedzcie czy to jakis przypadek (zmienilem bieg na nie wcisnietym do konca sprzegle, zebatki sie zakleszczyly...) czy to oznacza bliski koniec skrzyni ??

pozdr


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 13, 2006 9:10 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Saganov pisze:
czy to oznacza bliski koniec skrzyni

nie [zlosnik]
do kontroli cięgna wybieraków i mechanizm wybierania biegów
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 13, 2006 11:47 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
tez mi sie tak raz zrobiło .... na samym początku i jak narazie nie powtórzyło się. Zima wrzuce go do mechanika to ogarnie tą skrzynie.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 13, 2006 12:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Zacząłbym od sprawdzenia cięgien oraz wysprzęglika, ewentualnie jak nic nie będzie widać, to całego sprzęgła, czy nie ciągnie. Sama skrzynia tak łatwo się nie poddaje... chociaż jeśli zaserwujesz jej zmienianie biegów na siłę przy ciągnącym sprzęgle, to wtedy gorzej. Ratuj szybko, bo szkoda sprzętu. jak wyjasnisz sprawę, to uzupełnij/wymień/częściowo wymień (zależnie od poglądów) olej (oczywiście ATF). Zmiana biegów przestanie być tematem.
Pozdrawiam.

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 13, 2006 7:20 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lis 11, 2006 5:28 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Szczecin
Dodam tylko ze udalo mi sie zdiagnozowac kiedy zjawisko wystepuje.
A mianowicie, podczas zmiany biegu 2 na 3, ale warunkiem jest ze galka jest przycisnieta mocno w dol (do podlogi).

Totez narazie przy wrzucaniu 3 staram sie to robic bez naciskania ku dolowi.


pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 17, 2006 7:21 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lis 11, 2006 5:28 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Szczecin
Ok. Udalo sie rozwiazac problem. Problemem okazal sie luzny wodzik na skrzyni, wystarczylo go dokrecic i wszystko chodzi cacy.

pozdr

_________________
W123 240D '84
W124 300D '91

ex W126 300SE '88


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl