MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Nowe auto - Instalacja paliwowa
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=22021
Strona 1 z 1

Autor:  greg [ pn lis 13, 2006 5:38 pm ]
Tytuł:  Nowe auto - Instalacja paliwowa

Witam,

Od niedawna jeżdżę W123 250 (Gaz) '82 Automatic 3 biegi.

W porównaniu z 300D jeździ sie o wiele bardziej komfortowo, gładko, spokojnie, ciszej i płynniej. Tym bardziej, że zawieszenie jest w świetnej formie. Trzeba się niestety przyczepić do nieprofesjonalnych, wręcz amatorskich napraw blachalskich.

Uporałem się jak do tej pory z problemem ogromnej nieszczelności filtru powietrza, mocujac go na dwóch dodatkowych wspornikach. Oryginalnie filtr, bedący ogromną patelnią, zamocowany był tylko na jednej śrubie centralnie umieszczonej w gaźniku. To mocowanie ma zerwany gwint (nie wiadomo co sie stało, może "fachowcy" gazownicy).

Innym problemem jest instalacja benzynowa (tu proszę was o radę).
Po dłuższym postoju trzeba trochę pokręcić żeby samochód odpalił (tak jakby benzyna odpływała i pompa musiała trochę possać).
Drugi objaw niewłaściwej pracy jest taki, że po gwałtownym dodaniu gazu, samochód zaczyna przyśpieszać dopiero po krótkiej pauzie. Tak jakby zachłystywał się paliwem, albo nie dostawał go wystarczająco dużo.

Czy to może być pompa?


Pozdrawiam,
Greg

Autor:  Cem [ wt lis 14, 2006 12:42 am ]
Tytuł: 

W jakim stanie jest gaźnik?
Byłeś na regulacji?

greg pisze:
W123 250 (Gaz) '82 Automatic 3 biegi.


Powinieneś mieć 4 biegi, normalnie auto rusza z dwójki, dlatego Ci się wydaje, że auto ma tylko trzy przełożenia. ;)
Rusz sobie z gazem do dechy albo z pozycji "L" - od razu poczujesz jedynkę.

Pozdrawiam.

Autor:  drwalu [ wt lis 14, 2006 7:21 am ]
Tytuł: 

Cem pisze:
greg napisał:
W123 250 (Gaz) '82 Automatic 3 biegi.


Powinieneś mieć 4 biegi,



250 na 4ce automacie?? [szok]


greg pisze:
Czy to może być pompa?

to nie pompa, tez mam magicznego solexa. zaciaganie paliwa jest na zasadzie maluchowego/cc itp g....., czyli pompka u nas jest pod maska. mam te same objawy z odpalaniem co ty :)

Odnosnie odpalania: u mnie jest to ssanie. jak wiadomo mamy 2 ssania. u mnie kaszanke zapodaje ssanie od strony bloku silnika. ale jak juz sie nagrzeje to kreci okay. czy z rana masz ten sam problem czy tylko na cieplym silniku?

Odnosnie przyspieszania gwaltownego: mialem to samo :D:D:D Poczatkowo zabawy z zaplonem, jednak to nie bylo to. Zdecydowalem oddac gaznik do regeneracji. Zawiozlem auto. jak odebralem to normalnie 2 swiaty. But od 0 bez przerw itd.... takze warto zainwestowac te 200zl i zregenerowac na maxa gaznik, bedziesz wiedzial co i jak, masz pewnosc ze jest okay

greg pisze:
Oryginalnie filtr, bedący ogromną patelnią, zamocowany był tylko na jednej śrubie centralnie umieszczonej w gaźniku. To mocowanie ma zerwany gwint (nie wiadomo co sie stało, może "fachowcy" gazownicy).


no way ! :P jesli miales patelnie jak w m110, a chyba tak, odchodzaca w lewo to:


mocowanie jest jeszcze po lewej stronie a po prawej stronie akumulatora. klucz 13.

a co do opalania: zawsze przed odpaleniem proponuje wcisnac 1-2 razy pedal gazu na wylaczonym , przed odpalaniem, duzo daje ;)

Autor:  Student [ wt lis 14, 2006 10:28 am ]
Tytuł: 

drwalu pisze:
a co do opalania: zawsze przed odpaleniem proponuje wcisnac 1-2 razy pedal gazu na wylaczonym , przed odpalaniem


Kolega ma rację. Ja miałem kiedyś samochód z gaźnikiem Solexa i właśnie wciśnięcie pedału gazu przed odpaleniem powodowało włączenie się ssania. Gdy po kilku chwiliach od odpalenia, przy pracującym silniku, znów szybko nacisnąłem i puściłem pedał gazu, obroty spadały. A tak z ciekawości - znasz może model tego Solexa?

Student

Autor:  Wojtyla [ wt lis 14, 2006 10:43 am ]
Tytuł: 

Witam
Student pisze:
właśnie wciśnięcie pedału gazu przed odpaleniem powodowało włączenie się ssania

lub pompka przyśpieszająca lała paliwo do kolektora ssącego i tworzyła bogatszą mieszankę [oczko]. W gaźnikowcach problem odpalania polega na nieszczelności zaworu iglicowego w komorze pływakowej widoczny głównie gdy rozgrzane auto postoi długo (odparowanie paliwa w przewody paliwowe) i wtedy trzeba zakręcić by pompa zapodała do gaźnika by motor mógł zagadać nie tylko na samym powietrzu [zlosnik]
pozdro

Autor:  Cem [ wt lis 14, 2006 10:55 am ]
Tytuł: 

drwalu pisze:
250 na 4ce automacie?? [szok]


A no. Fabrycznie były tylko i wyłącznie 4'ki.
Były to skrzynie o numerach 722.113 i 722.308 [cool]

Autor:  drwalu [ wt lis 14, 2006 11:53 am ]
Tytuł: 

Student pisze:
A tak z ciekawości - znasz może model tego Solexa?


250 i 280 mialy gaznik solex 4a1

http://www.w114-115.org.pl/jomla/index2 ... df=1&id=69
http://www.osp.net.pl/modules.php?name= ... rint&sid=7

Wracajac do tematu mocowan:

jak wspominalem jedna sroba z lewejk strony ( klucz 13 ) i druga do gaznika ( klucz 8/10 )

Obrazek

a tu dokladne mocowanie by wiedziec gdzie szukac, od strony 2 lapy:

Obrazek

chyba ze masz inna patelnie [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]


Cem pisze:
drwalu napisał:
250 na 4ce automacie??


A no. Fabrycznie były tylko i wyłącznie 4'ki.
Były to skrzynie o numerach 722.113 i 722.308


dziekuje za oswiecenie [usmiech] bylem przekonany ze to nie byly jesczze te czasy na 4ke ;)

Autor:  Spychal [ wt lis 14, 2006 5:01 pm ]
Tytuł: 

drwalu pisze:
Poczatkowo zabawy z zaplonem, jednak to nie bylo to. Zdecydowalem oddac gaznik do regeneracji. Zawiozlem auto. jak odebralem to normalnie 2 swiaty. But od 0 bez przerw itd.... takze warto zainwestowac te 200zl i zregenerowac na maxa gaznik, bedziesz wiedzial co i jak, masz pewnosc ze jest okay



Co sie sklada na taka naprawe? Moj tez by potrzebowal regeneracji, mam problem z ssaniem (mimo depnieca dwa razy gazu w podloge nie zalacza ssania, nastepnie po odpaleniu chwile sobie popracuje i bez pardonu zdycha, jak mu depne zeby nie zgasl, to po spadku obrotow jakby mial ssanie, ale tylko tak przez 3-4 sek, potem motor powolutku zwalnia, zwalnia i znowu probuje zgasnac. Jak jest troche cieplejszy to sie uspokaja i normalnie trzyma juz wolne obroty). No i najwazniejsze. Macie moze panowie namiary na FACHOWCA z okolic Szczecina, ktory podejmie sie takiej roboty i zrobi ja rzetelnie?

Pozdrawiam
Spychal

Autor:  drwalu [ wt lis 14, 2006 6:01 pm ]
Tytuł: 

no to mam aktualnie ten sam objaw :) i ja mam walniete to ssanie od strony bloku silnika, a jak wiadomo sa 2 ssania :)

pierwszy lepszy gaznikowiec to zrobi, poniewaz te gazniki nie byly tylko stosowane w mb ;)

Autor:  adler1934 [ wt lis 14, 2006 10:54 pm ]
Tytuł: 

Spychal pisze:
namiary na FACHOWCA z okolic Szczecina, ktory podejmie sie takiej roboty i zrobi ja rzetelnie?

Spróbuj tam:Szczecin ul Przelotowa 3 (091) 464 35 81
osobiście nie miałem przyjemności ale specjalizują się w gaźnikach od kilkunastu lat.
drwalu pisze:
ja mam walniete to ssanie od strony bloku silnika, a jak wiadomo sa 2 ssania

No tak tylko że 250 ma gaźnik z drugiej strony silnika i filtr jest zupełnie inny(okrągly)

Autor:  greg [ wt lis 14, 2006 11:51 pm ]
Tytuł: 

To prawda.

Filtr jest okrągły i w jego obudowie nie ma śladu innego mocowania, niż to centralnie wychodzace z gaźnika.

Tzn. w moim już jest.

Nie regulowałem gaźnika i z tego co czytam, to zrobię to dosyć szybko.

Jeśli chodzi o odpalanie, to wiekszy problem jest przy zimnym silniku. Na ciepłym nieraz odpala od pierwszego zakręcenia.

W tej chwili pojawia mi się problem ze składem mieszanki, a tym samym efektywnością pracy na gazie.

Zaraz po gaźnikowcu jadę do gazownika.

Pozdrawiam,
Greg

Autor:  drwalu [ śr lis 15, 2006 7:20 am ]
Tytuł: 

adler1934 pisze:
ja mam walniete to ssanie od strony bloku silnika, a jak wiadomo sa 2 ssania

No tak tylko że 250 ma gaźnik z drugiej strony silnika i filtr jest zupełnie inny(okrągly)



aha [zlosnik]

greg: jak juz wyregulujesz to sam stwierdzisz ze masz calkiem inne auto :) i to zasysanie od 3k obrotow :d piekny odglos... [cool]

Autor:  Spychal [ śr lis 15, 2006 10:13 pm ]
Tytuł: 

adler1934 pisze:
Spróbuj tam:Szczecin ul Przelotowa 3 (091) 464 35 81
osobiście nie miałem przyjemności ale specjalizują się w gaźnikach od kilkunastu lat.



DZIEKUJE [pub]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/