MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Jaki Olej do silnika na zimę do beczki
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=22020
Strona 1 z 2

Autor:  Krzysztof [ pn lis 13, 2006 5:25 pm ]
Tytuł:  Jaki Olej do silnika na zimę do beczki

Witam

jestem przed decyzją wymiany oleju i zastanawiam się nad zmianą z Tedex 15W40 minerał na Tedex 10W40 półsyntetyk.

Silnik przejechał 440tys . ale to wersja nieoficjalna.

Powód zmiany łatwiejsze odpalanie - bo 15W40 jest gęsty w -10C że szok.

Jakieś sugestie?

Autor:  BrunoGiamatti [ pn lis 13, 2006 7:09 pm ]
Tytuł: 

sugestia taka, że ok, mozesz zmienić na 10W40 ... ale lepiej na jakiś mineralny !! ... bo po przebiegu rzędu 400-600 a moze nawet wiecej tkm to jest duze prawdopodobienstwo ze moze sie rozszczelnić 8) .. juz lepiej te mineralne lać... <br>Dodano po 2 minutach.:<br> poza tym ... było o olejach juz dużo ;) ... jest takie cos jak wyszukiwarka ...

Autor:  Cem [ wt lis 14, 2006 12:37 am ]
Tytuł:  Re: Jaki Olej do silnika na zimę do beczki

Krzysztof pisze:
Powód zmiany łatwiejsze odpalanie - bo 15W40 jest gęsty w -10C że szok.

Jakieś sugestie?


Jak silnik jeździł na mineralnym to zostań przy mineralnym.
Przy -10 C nie powinieneś miec problemów z rozruchem.
Proponuję sprawdzić akumulator, rozrusznik, świece.
Jeśli silnik ma słabą kompresję to spraw sobie grzałkę na mikołajki. ;)

P.S. Zrób regulację zaworów.

Pozdrawiam.

Autor:  Fantom [ wt lis 14, 2006 12:49 pm ]
Tytuł: 

Podczepie się pod wątek.

Jeżdżę na Mobil'u 15W40, ale ciągle cieknie. Jak temu zaradzić poza remontem silnika.....?

O co chodzi z tym syntetycznym olejem do diesla? - myślałem, ze syntetyczny lub półsyntetyczny stosuje się wyłącznie w silnikach benzynowych.

Autor:  aegm [ wt lis 14, 2006 1:05 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
sugestia taka, że ok, mozesz zmienić na 10W40 ... ale lepiej na jakiś mineralny !!


:-?

Autor:  BrunoGiamatti [ wt lis 14, 2006 7:39 pm ]
Tytuł: 

aegm pisze:
Cytuj:
sugestia taka, że ok, mozesz zmienić na 10W40 ... ale lepiej na jakiś mineralny !!


:-?


?? no co ?? chodzi mi o to zeby nie zmieniać mineralnego na pół suntetyk !!

Autor:  GELANDE [ wt lis 14, 2006 9:08 pm ]
Tytuł: 

przy tym przebiegu tyko mineralny 15w40. jesli wlejesz 10w 40 ma on lepsze właściwości myjące i wypłucze cały szlam. w najgorszym wypadku może nawet uszkodzic pompę olejową. poza tym jeszcze bardziej rozszczelni motor i wycieki będą większe niż są. pozdrawiam

Autor:  Krzysztof [ śr lis 15, 2006 6:02 pm ]
Tytuł: 

W takim razie jak nie półsyntetyk to proszę o podpowiedź o marki olejów mineralnych 10W40 bo szukałem ale nie znalazłem zbyt ciekawego wyboru.
Może ktoś już u siebie wlał takowy olej i może się podzielić spostrzeżeniami.

Autor:  aegm [ śr lis 15, 2006 8:19 pm ]
Tytuł: 

Krzysztof pisze:
W takim razie jak nie półsyntetyk to proszę o podpowiedź o marki olejów mineralnych 10W40 bo szukałem ale nie znalazłem



nie mogles znalezc bo 10W40 to olej polsyntetyczny. mineralne to 15W40...

Autor:  georem [ czw lis 16, 2006 12:02 am ]
Tytuł: 

Krzysztof pisze:
W takim razie jak nie półsyntetyk to proszę o podpowiedź o marki olejów mineralnych 10W40 bo szukałem ale nie znalazłem zbyt ciekawego wyboru.
Może ktoś już u siebie wlał takowy olej i może się podzielić spostrzeżeniami.


Ja bym sie nie bał wlać półsyntetyka, z tego co się orientuję to syntetyka w półsyntetyku jest z 20% więc nie zaszkodzi, chyba że masz wycieki no to będą większe. Ale od stwierdzenia że od półsyntetyka zaczniesz mieć problemy to byłbym daleki.

Poza tym tak jak napisał kolega sprawdź to co powinno sie sprawdzać w aucie na bierząco i nie powinno być problemu z odpaleniem auta na mineralnym oleju. Pozwodzenia.

Autor:  Krzysztof [ czw lis 16, 2006 4:45 pm ]
Tytuł: 

To co zwykle czyli:
- świece żarowe OK (sprawdzone wymienione 6miesiecy temu)
- olej będzie do wymiany na świeży
- Filtry co 10 000 km wszystkie
- Filtr główny paliwa co 20 000 km
- rozrusznik działa i odpala bez problemu w lato jesień i zimą do -15C

a olej 10W40 zmniejszy opory pracy i rozruchu.

Autor:  Janfocus [ ndz lis 19, 2006 4:23 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Ja bym sie nie bał wlać półsyntetyka, z tego co się orientuję to syntetyka w półsyntetyku jest z 20%


ja przy tym przebiegu bym tego nie robił, pół syntetyk wymywa silnik bardzo skutecznie, wiem co mówię od kiedy przeszedłem na niego ciśnienie spadło mi na wolnych o 1 atm! i zaczął się pocić na sznurze wału... I nie jest to związane jedynie z mniejszą gęstością, bo objawy wystąpiły po 2tyś kilometrów...

Autor:  laudan [ ndz lis 19, 2006 4:35 pm ]
Tytuł: 

Fantom pisze:
... ale ciągle cieknie. Jak temu zaradzić poza remontem silnika.....?


A co to znaczy cieknie? Bo moze wystarczy wymienic uszczeleczke. A moze on Ci poprostu pali olej?

Autor:  Croolick [ ndz lis 19, 2006 4:40 pm ]
Tytuł: 

[quote="Krzysztof"]zastanawiam się nad zmianą z Tedex 15W40 minerał na Tedex 10W40 półsyntetyk [/quote]

Lej mineralny i zapomnij o problemach olejowych. [ok]

Kupuj tylko DOBRY mineralny (n.p Castrol GTX 15W40 -ale w czarnej butelce, nie białej(!) i jeszcze najlepiej z Niemiec przywieziony, do dostania na allegro. [url=http://www.allegro.pl/item142969101_olej_castrol_gtx_3_profess_15w_40_5_litrow_.html] Na przykład taki [/url]
Dodatkowo ten z DE jest w 5l a nie jak w Pl w 4l opakowaniach więc wychodzi taniej. [ok] Różnica w jakości kolosalna. [zlosnikz]

Ja jmam taki w Maluchu i jestem zadowolony chociaż zimą nie jeżdżę. ;)

W moim Focusie 1.6 benzyna OD NOWOŚCI ( fabryka,serwis) jest lany mineralny 15W40 i teraz przy przebiegu 150kkm nie bierze oleju, nie ma żadnych problemów ( wymiana wg. producenta co 15kkm) a te silniki do naprawy głównej robią około 400-500kkm.

Autor:  Fantom [ ndz lis 19, 2006 5:59 pm ]
Tytuł: 

laudan pisze:
Fantom pisze:
... ale ciągle cieknie. Jak temu zaradzić poza remontem silnika.....?


A co to znaczy cieknie? Bo moze wystarczy wymienic uszczeleczke. A moze on Ci poprostu pali olej?


Może mi pali, ale raczej więcej kałuż pod sobą zostawia. Wymianę której uszczelki masz na myśli? - miski olejowej?

Nie dawno (kwiecień/maj 2006) zdemontowałem i spowrotem zamontowałem "puszkę" filtra oleju; potem samochód stał od 1. lipca do 1. października, ale był w międzyczasie odpalany. Jakiś miesiąc temu zauważyłem, że pod silnikiem są spore krople oleju - tydzień temu poziom spadł do samego minimum i przyczyną chyba są śruby mocującę "puszkę" filtra oleju-spod nich najwięcej kapie.

Przepraszam za dygresję. Nieważne jak się uporam z niedokręconymi śrubkami, ale chcę wiedzieć, czy można zastosować gęstszy olej do diesla (jeśli takowy istnieje), niż "Mobil SUPER M 15W40 Diesel Motor Oil"? Korek spustowy przy misce oleju zawsze był mokry :-?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/