MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

potrzebne czesci i fachowa porada :]
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=21998
Strona 1 z 2

Autor:  kr_ns [ ndz lis 12, 2006 3:27 pm ]
Tytuł:  potrzebne czesci i fachowa porada :]

Witam !!!
Na samym poczatku chciąłbym wszystkich użytkowników tego forum powitać :]
Jeśli już jestem po wstępie to teraz do problemu :
Od w czoraj Jestem szcześliwym posiadaczem Mercedesa W 123 240D Jednak jest on z 1977 roku i nie wszytsko jest ok chodz jak na ten rocznik to jego stan oceniłbym na bdb kupiony od pierwszego własiciela :] teraz do problemu
-nie dziła mi podświetlenie zegarów co może być tego problemem jakiś bezpiecznik może żarówki jeśli tak to jak się dostać do żarówek oraz który bezpiecznik jest odpowiedziałny za to podświetlenie
- Linka od gaszenia silnika jest za długa i żeby zgasić auto to trzeba go zdusić na sprzęgle od czego by pasowała jakaś inna ja się z tym uporać
Narazie takie problemy z nim mam
zgóry dziękuje za pomoc
Paweł
[/img]

Autor:  Żeluś [ ndz lis 12, 2006 3:35 pm ]
Tytuł:  Re: potrzebne czesci i fachowa porada :]

Witamy na forum !!.

kr_ns pisze:
Witam !!!

Od w czoraj Jestem szcześliwym posiadaczem Mercedesa W 123 240D


Gratuluje MB.

Autor:  Elwood BLUES MOBIL [ ndz lis 12, 2006 3:42 pm ]
Tytuł: 

Witam również serdecznie!!!
Na forum jest wyszukiwarka a w obszernym archiwum wiele ciekawych informacji, chociażby na temat podświetlenia było już parę tematów.
Za chęcam do skorzystania z opcji "szukaj"

Autor:  Żeluś [ ndz lis 12, 2006 3:52 pm ]
Tytuł: 

Witam !!
Było chyba coś o podświetleniu faktycznie, ale nie jestem pewien na 100% czy o tym. Zawsze można sprawdzić w wyszukiwarce.
Powodzenia.

PS Spróbuje coś znaleźć w wyszukiwarce jakby co to napisze.

Autor:  kr_ns [ ndz lis 12, 2006 4:26 pm ]
Tytuł: 

a co z tym gaszeniem szukałem po sklepach i nie mogłem znalez takiej linki

Autor:  teope [ ndz lis 12, 2006 6:35 pm ]
Tytuł: 

kr_ns pisze:
- Linka od gaszenia silnika jest za długa i żeby zgasić auto to trzeba go zdusić na sprzęgle od czego by pasowała jakaś inna ja się z tym uporać

na pompie masz regulacje

poszukaj na szrotach, tyle, że tam bedą pewnie chcieli opchnąć razem z 'cugiem'.

inne rozwiazanie:
zalóż pompę sterowaną przez otworzenie/zamknięcie podciśnienia na stacyjce

Autor:  kr_ns [ ndz lis 12, 2006 7:01 pm ]
Tytuł: 

coś mi się wydaje że mam cos pomieszane w tym mechaniźmie czy ma ktoś może zdjęcie jak powinno to dobrze wyglądać oraz pytanie ile mieści [img]lynu układ chłodzenia i jaki płyn chłodniczy polecacie bo mam zalany ten układ woda a zbliża się zima wiec chce to wymienić i jeszcze jedno jeśli sa problemy z odpaleniem w zimę przy mrozach to czy wymiana świec żarowych pomoże ( pytam tak z ciekawości do w sprawach aut jestem zielony) <br>Dodano po 4 minutach.:<br> oraz jesli można to jak się zmienia ten płyn trzeba gdzieś odpowietrzać czy nie i gdzie jest korek spustowy staram się szukać po forum ale idzie mi to ciężko :] wiec proszę o wyrozumiałość przypomniało mi się jeszcz jedno pytanie jakie są koszty krzyzaka

Autor:  teope [ ndz lis 12, 2006 7:22 pm ]
Tytuł: 

do 240D wchodzi 10L płynu = może być petrygo.

wymiana:
odkręcasz korek apustowy na dole chłodnicy, albo lepiej odkręć wąż i spuść wężem bo korek przy dokręcaniu możesz rozwalić,
na bloku silnika, pod kolektorem obok broków masz śrubę do spuszczania wody z silnika PAMIĘTAJ pokrętła ogrzewania ustaw w pozycji max grzania

swiece miaja wpływ na odpalanie zimą - jesli są spalone to koniecznie wymień - to czy świeca jest sprawna możesz sprawdzić bez wykręcania (było o tym)
w roczniku Tojej MB powinny byc świece pętelki połączone szeregowo - jesli jedna jest spalona to inne nie grzeją a więc przy obecnych temp rano nie masz szans na odpalenie. Jesli masz problemy to spowodowane mogę być małą kompresja (oby nie!) bo wtedy silnik do roboty. Jak masz mozliwość zmierz mu kompreche na zimnym motorze


co do pompy to zrób zdjęcie swojej a napisze Ci co i jak

Autor:  kr_ns [ pn lis 13, 2006 5:08 pm ]
Tytuł: 

Witam !!!
Problem z podswietleniem już załatwiłem tak i jak z gaszeniem tak dla potomnych powiem jak :) Wziołem w sklepie elektrycznym kupiłem kostkę do łaczenia przewodów potem uciołem linkę na wymiar i skręcilem to śrubą i tak siedzi i działa problem pojawił się w tym momencie jak poprzedni właściciel gdy kupił nowa ucioł za dużo pancerza i nie było regulacji o której pisał teope Wiec narazie dziękuje wszystkim za pomoc chodz mam problem przy pprzejeżdazniu przez progi zwalnbiające ociera tłumnik środkowy który wymieniał poprzedni własciciel mam nadzieje ze to to jest zle założone jednak chciałbym się dowiedzieć jak sprawdzić sprężyny tylne czy tylko jest to mozliwe na diagnostyce czy w domu tez to moge zrobić

Autor:  Żeluś [ pn lis 13, 2006 5:29 pm ]
Tytuł: 

Witam !!

kr_ns pisze:
Witam !!!
Problem z podswietleniem już załatwiłem


[ok]

Autor:  teope [ pn lis 13, 2006 11:09 pm ]
Tytuł: 

kr_ns pisze:
ociera tłumnik środkowy

zbyt naprężony,
zgniły i odpadły wieszaki
ewentualnie spadła/zerwała sie guma


kr_ns pisze:
jak sprawdzić sprężyny tylne

fachowo to sprawdza sie je na takim urzadzeniu co to je zgniata i powoli rozpręża mirząc po przez siłe G (chyba G) cos tam... nie pamietam...

a co zbyt nisko siedzi?
zejdź w kanał i zobacz ile juz gum poprzednik podłozył [zlosnik] , a jak ich niema to wsadx je lub kup nowe sprężynki - po około 100zł/szt

Autor:  kr_ns [ wt lis 14, 2006 2:53 pm ]
Tytuł: 

Witam !!!
Mam takie pytanie chyba bede kupował nowe świece jakie polecacie oraz ile jest rezerwy tak się pytam bo nalałem kolo 19 litórw i po przejechaniu 170km zaczeła pomrógiwać w zależności od położenia auta :]Acha jeszcze jedno jak reguluje się spryskiwacze leje mi po dachu zamiast po szybie

Autor:  Fantom [ wt lis 14, 2006 3:12 pm ]
Tytuł: 

kr_ns pisze:
jak reguluje się spryskiwacze leje mi po dachu zamiast po szybie


Igiełka.....i.......wtykasz ją w dysze na masce i małymi ruchami regulujesz. Warto nalać wody do zbiornika na płyn spryskujący, aby na bieżąco sprawdzać zmiany.

Autor:  teope [ wt lis 14, 2006 3:16 pm ]
Tytuł: 

kr_ns pisze:
ile jest rezerwy tak się pytam bo nalałem kolo 19 litórw

nie mam 100%pewności ale chyba 9L, jeśli pływak był kombinowany (najcześciej padają druty) to wskazania będą inne - u mnie rezerwa zapala sie przy około 15L

Autor:  kr_ns [ wt lis 14, 2006 7:02 pm ]
Tytuł: 

Witam !!
to ile ma cały zbiornik pojemności i jakie wybrać swiece jakie oznaczenia oraz jaki rozmiar mają opony 175/80 R14??

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/