MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw cze 26, 2025 6:31 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: idzie wiosna...
Post: pn mar 31, 2003 8:42 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
i mam znowu klopot z ogrzewaniem!! :(
po stronie kierowcy bez wzgledu na to czy sowak jest na nax czy min i tak leci cieple powietrze :cry: , a od strony pasazera wieje po nogach powietrze proporcjonalnie do predkosci!!
POMOCY!!
Pozdrawiam!!!

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ
"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
Post: pn mar 31, 2003 10:42 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
klucha116 pisze:
i mam znowu klopot z ogrzewaniem!! :(
po stronie kierowcy bez wzgledu na to czy sowak jest na nax czy min i tak leci cieple powietrze :cry: ,


Najprawdopodobniej masz uszkodzony układ podcisnieniowego sterowania zaworem który odcina nagrzewnice od silnika (padł siłownik, lub sa duze nieszczelności w układzie) ja też nieststy go nie mam :( i musze zawór otwierac lub zamykać ręcznie.

klucha116 pisze:
a od strony pasazera wieje po nogach powietrze proporcjonalnie do predkosci!!



Co do drugiego problemu najprawdopodobniej masz uszkodzone klapy ..

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Post: pn mar 31, 2003 11:11 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
Cytuj:
Najprawdopodobniej masz uszkodzony układ podcisnieniowego sterowania zaworem który odcina nagrzewnice od silnika (padł siłownik, lub sa duze nieszczelności w układzie) ja też nieststy go nie mam :( i musze zawór otwierac lub zamykać ręcznie.


ale podcisnienie sie trzyma dosyc dobrze, zamki dzialaja!!
a z tym recznym wylaczaniem to jak to robisz??
a w razie co to jak naprawic silownik podcisnieniowy??

Cytuj:
Co do drugiego problemu najprawdopodobniej masz uszkodzone klapy ..

czyli cały dzien roboty!!
i jeszcze wiedziec jak naprawic, ale mam nadzieje, ze to zmurszale gabki :lol: !
dzieki i pozdrawiam!

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ

"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
Post: pn mar 31, 2003 11:23 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
klucha116 pisze:
ale podcisnienie sie trzyma dosyc dobrze, zamki dzialaja!!
a z tym recznym wylaczaniem to jak to robisz??
a w razie co to jak naprawic silownik podcisnieniowy??


Podnosze maske i recznie otwietam lub zamykam zawór :D :D

Naprawa nawet jak sie uda bedzie na krótko to tak samo jak regeneracja siłównków centrala - kupić sprawny ale ja szukam od 2 lat i [dupa]

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 31, 2003 5:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
A moze zacząć od sprawdzenia cięgień?

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
Post: czw kwie 03, 2003 8:18 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
Najprawdopodobniej masz uszkodzony układ podcisnieniowego sterowania zaworem który odcina nagrzewnice od silnika (padł siłownik, lub sa duze nieszczelności w układzie) ja też nieststy go nie mam :( i musze zawór otwierac lub zamykać ręcznie.

prubowalem przelaczyc zawor racznie, ale powraca do pierwotnej pozycji :( mam nadzieje, ze dobrym zaworem poruszalem (na wezu) wrazenie takie jakby wlasnie silownik podcisnieniowy trzymal i odciagal zaworek do poprzedniej pozycji!!
mam wrazenie ze cos z ciegnami moze byc nie tak!!
Pozdrawiam!!

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ

"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
Post: czw kwie 03, 2003 8:42 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
klucha116 pisze:
prubowalem przelaczyc zawor racznie, ale powraca do pierwotnej pozycji :( mam nadzieje, ze dobrym zaworem poruszalem (na wezu) wrazenie takie jakby wlasnie silownik podcisnieniowy trzymal i odciagal zaworek do poprzedniej pozycji!!
mam wrazenie ze cos z ciegnami moze byc nie tak!!
Pozdrawiam!!


Jeżeli chodzi o sterowanie dopływem wody do nagrzewnicy nie ma tam rzdnych cięgien jest tylko ten zaworek.

O ile mnie pamięć nie myli za worek jest zamkniety w lewym maksymalnym położeniu czyli w strone środka komory silnika.
I jeżeli masz suatwiony sówak od ogrzewania w dół a zawór jest w prawym skrajnym położeniu to masz uszkodzone sterowanie tym zaworem.

Pozdrawiam

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Post: czw kwie 03, 2003 10:33 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
MacKuz pisze:
klucha116 pisze:
prubowalem przelaczyc zawor racznie, ale powraca do pierwotnej pozycji :( mam nadzieje, ze dobrym zaworem poruszalem (na wezu) wrazenie takie jakby wlasnie silownik podcisnieniowy trzymal i odciagal zaworek do poprzedniej pozycji!!
mam wrazenie ze cos z ciegnami moze byc nie tak!!
Pozdrawiam!!


Jeżeli chodzi o sterowanie dopływem wody do nagrzewnicy nie ma tam rzdnych cięgien jest tylko ten zaworek.

O ile mnie pamięć nie myli za worek jest zamkniety w lewym maksymalnym położeniu czyli w strone środka komory silnika.
I jeżeli masz suatwiony sówak od ogrzewania w dół a zawór jest w prawym skrajnym położeniu to masz uszkodzone sterowanie tym zaworem.

Pozdrawiam


To mam uszkodzone!! :(
moze to byc spowodowane moimi dzialaniami zwiazanymi z montazem radia!!


Pozdrawiam!!

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ

"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 03, 2003 5:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
A dlaczego to nie moga byc ciegła? To co steruje tym zaworem? Suwak jest sprzezony z zaworem na podczerwien???

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 03, 2003 8:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt mar 11, 2003 5:58 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Wawa
cze
Jeśli nagrzewnica jest taka sama jak w 107 to przepływem ciepłego powietrza regulują klapy połączone ze skrajnymi suwakami w "panelu sterowania", natomiast przepływem ciepłej wody przez nagrzewnicę steruje zawór otwierany podciśnieniowym siłownikiem. Siłownik natomiast jest sterowany zaworem podciśnieniowym sterowanym mikrostykami przełączanymi przez te same suwaki w panelu sterowania -( są przełączane w skrajnym położeniu "zimne powietrze").
nagrzewnica jest ciepła gdy nawet jeden z suwaków jest uniesiony, regulacja ciepła jest realizowana przez mieszanie powietrza zimnego z ciepłym, a nie poprzez ilość przepływającej ciepłej wody przez nagrzewnicę. Montując radio mogłeś uszkodzić przewody elektryczne do mikrostyków - dlatego masz ciepłe powietrze, co do pasażera może być uszkodzona klapa, tj najprawdopodobnie gąbka która pełni prucz uszczelnienia rolę zawiasu - u mnie objawiło się to trudnościami z przesuwaniem dziwigni,
PS wymontowanie nagrzewnicy w 107 zabrało mi trochę czasu.... :evil: ale juz jest git bo zamontowałem sobie nowe gąbeczki

_________________
107 450 SLC ' 74
OPEL KADETT A '65
Alfa Romeo Giulia Nouva Super '77
BMW 535iA '90


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 03, 2003 11:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
No i wszystko jasne.
A jak jest tak jak w beczce, to pokretlo jest sprzezone z ciegnem, ktore steruje iloscia cieplego powietrza.

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2003 7:35 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
Duke pisze:
cze
Jeśli nagrzewnica jest taka sama jak w 107 to przepływem ciepłego powietrza regulują klapy połączone ze skrajnymi suwakami w "panelu sterowania", natomiast przepływem ciepłej wody przez nagrzewnicę steruje zawór otwierany podciśnieniowym siłownikiem. Siłownik natomiast jest sterowany zaworem podciśnieniowym sterowanym mikrostykami przełączanymi przez te same suwaki w panelu sterowania -( są przełączane w skrajnym położeniu "zimne powietrze").
nagrzewnica jest ciepła gdy nawet jeden z suwaków jest uniesiony, regulacja ciepła jest realizowana przez mieszanie powietrza zimnego z ciepłym, a nie poprzez ilość przepływającej ciepłej wody przez nagrzewnicę. Montując radio mogłeś uszkodzić przewody elektryczne do mikrostyków - dlatego masz ciepłe powietrze, co do pasażera może być uszkodzona klapa, tj najprawdopodobnie gąbka która pełni prucz uszczelnienia rolę zawiasu - u mnie objawiło się to trudnościami z przesuwaniem dziwigni,
PS wymontowanie nagrzewnicy w 107 zabrało mi trochę czasu.... :evil: ale juz jest git bo zamontowałem sobie nowe gąbeczki



Dzieki ze szczegolowego opisu wynike, ze rozwiazanie jest podobne wiec wszystko jasne!!
Tylko jeszcze jak mozesz to powiedz z czego stworzyles gabki?
Pozdrawiam!!

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ

"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2003 8:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt mar 11, 2003 5:58 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Wawa
klucha116 pisze:
Duke pisze:
cze
Jeśli nagrzewnica jest taka sama jak w 107 to przepływem ciepłego powietrza regulują klapy połączone ze skrajnymi suwakami w "panelu sterowania", natomiast przepływem ciepłej wody przez nagrzewnicę steruje zawór otwierany podciśnieniowym siłownikiem. Siłownik natomiast jest sterowany zaworem podciśnieniowym sterowanym mikrostykami przełączanymi przez te same suwaki w panelu sterowania -( są przełączane w skrajnym położeniu "zimne powietrze").
nagrzewnica jest ciepła gdy nawet jeden z suwaków jest uniesiony, regulacja ciepła jest realizowana przez mieszanie powietrza zimnego z ciepłym, a nie poprzez ilość przepływającej ciepłej wody przez nagrzewnicę. Montując radio mogłeś uszkodzić przewody elektryczne do mikrostyków - dlatego masz ciepłe powietrze, co do pasażera może być uszkodzona klapa, tj najprawdopodobnie gąbka która pełni prucz uszczelnienia rolę zawiasu - u mnie objawiło się to trudnościami z przesuwaniem dziwigni,
PS wymontowanie nagrzewnicy w 107 zabrało mi trochę czasu.... :evil: ale juz jest git bo zamontowałem sobie nowe gąbeczki



Dzieki ze szczegolowego opisu wynike, ze rozwiazanie jest podobne wiec wszystko jasne!!
Tylko jeszcze jak mozesz to powiedz z czego stworzyles gabki?
Pozdrawiam!!

gąbki szukałem u tapicera ale była za gruba, więc uzyłem gąbki która kładzie sie pod panele podłogowe :roll:

_________________
107 450 SLC ' 74

OPEL KADETT A '65

Alfa Romeo Giulia Nouva Super '77

BMW 535iA '90


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl