MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt cze 27, 2025 6:05 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zmiana tarczy
Post: pt kwie 04, 2003 2:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 02, 2002 11:47 pm
Posty: 233
Lokalizacja: Legnica
Napiszcie jak zmienic tarcze hamulcowe i klocki w MB W115? Czy trzeba rozbierać piastę? Jakie narzędzia będą mi potrzebne i czy w ogóle jestem w stanie to sam zrobić (jestem lamerem w tych sprawach).

_________________
Oczek

MB W115/1 '73 200D czerwony -- sie robi
MB W123 '83 230 automat. Jak uruchomić Webasto?


Na górę
Post: pt kwie 04, 2003 3:09 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Oczek pisze:
Napiszcie jak zmienic tarcze hamulcowe i klocki w MB W115? Czy trzeba rozbierać piastę? Jakie narzędzia będą mi potrzebne i czy w ogóle jestem w stanie to sam zrobić (jestem lamerem w tych sprawach).

Dasz rade spoko :D :D :D

co co bedzie potrzebne hmmmmmm

1. podnośnik + jakaś popórka (koziołek) ew pare cegieł :D
2.klucz do kół
3. klucz oczkowy 19 - do zdjęcia zacisku
4. śrubokret do ewntualnego poluzowania szczęk hamulca ręcznego
5. i to tyle

czynności do wykonania.
1. poluzowac srubu koła w którym bedziemy zmieniać tarcze
2. podnieść auto i dobrze podeprzeć, podnosić najlepiej przy tym kole gdzie mamy zmienić tarcze
3. zdjąć koło
4. zdjąć zacisk - sprawa banalna dwie dyże śruby - pamietać, że są one zabezpieczonentaka zaginana blachą
5. zdjąć zacisk i podwiesić go z boczku na drucie - uwaga na gumowy przewód
6. zdjąć tarcze - najlepiej poknąć w nia młotkiem ale nie za mocno tak abu odczepiła się od piasty tarcza powinna zejść bez problemu jedynym kłopotem może być konieczność cofnięcia szczęk hamulca ręcznego bo jak tarcza jest zuzyta to ciężko będzie ją zdjąć poniewaz będzie haczyć o te szczęki.
Robi się to srubokrętem przes dziure od śruby koła należy ją ustawić w pozycji tak na 11 lub 13 w zależności od koła.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

7. zakładasz nową tarcze
8. sprawdzasz stan zacisku jeżeli uszczelki sa popekane od razu załatwiasz baprawe zacisku
9 zakładasz zacisk
10 zakładasz nowe klocki
11. koło

koniec.

Zapraszam do działu biblioteka.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2003 3:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 02, 2002 11:47 pm
Posty: 233
Lokalizacja: Legnica
W weekend dam znać jak poszło. Serdeczne dzięki.

PS
Biblotekę obejrzałem, bo o czytaniu po niemiecku nie ma mowy :).

_________________
Oczek



MB W115/1 '73 200D czerwony -- sie robi

MB W123 '83 230 automat. Jak uruchomić Webasto?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2003 4:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 13, 2002 5:09 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Śląsk
witam
MacKuz napisał Ci jak wymienić tylną tarczę. Z przednimi jest troszkę więcej zachodu, gdyż musisz odkręcić piastę od tarczy, a do tego będzie Ci potrzebny solidny imbus zdaje się, że 10. śruby znajdują się od środka, więc najpierw musisz zdjąć tarczę z piastą z czopa? zwrotnicy. Zrobisz to odkręcając nakrętkę zaciskaną śrubą, która znajduje się pod metalową kopułką w centralnym miejscu koła.
pozdrawiam i owocnej pracy życzę


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2003 6:30 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Dodatkowo zaopatrz się w zapasowe zaciski. Ja dwa tygodnie temu robiłem przód i bez zapasów mógłbym usiąść i płakać. Jeżeli twoje auto poprzednicy męczyli do końca- jeżdzili na cienkich tarczach i klockach to możliwe jest, że masz pęknięty któryś z cylinerków w zaciskach powyżej uszczelnienia. Taki cylinderek będzie zawsze ciekł. Ale na szczęście zaciski można rozpołowić i wymienić tylko pękniętą. Poza tym kup sobie nowe komplety gumek, sprawdź czy żaden tłoczek nie jest zapieczony. A jak to wszystko później złożysz elegancko w całość to zobaczysz jak Ci się będzie buźka cieszyć- tak jak mi [zlosnik] Miłego restaurowania.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2003 8:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt mar 11, 2003 5:58 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Wawa
nie zapomnioj o młotku [zlosnik]

_________________
107 450 SLC ' 74
OPEL KADETT A '65
Alfa Romeo Giulia Nouva Super '77
BMW 535iA '90


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2003 8:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 02, 2002 11:47 pm
Posty: 233
Lokalizacja: Legnica
Dzięki Waszym poradom zmieniłem tarczę jak stary znawca tematu :). Szkoda tylko, że sprzedano mi klocki do 115 nie pasujące do 115... Po pracy idę do sklepu, ale może przedtem wytłumaczycie mi o co chodzi. Moje stare są większe i mają trzy "cycki", a te co kupiłem są mniejsze (chodzi i ich wysokość podczas wkładania w zacisk, przez co mają luz ok. 1 cm) i mają dwie wypustki. Na pudełku od klocków napisano Mercedes 115 - przejściówka... Jaka przejściówka???
Auto w garażu, zima na dworze... a ja na piechotę do roboty, wrrrr.

_________________
Oczek



MB W115/1 '73 200D czerwony -- sie robi

MB W123 '83 230 automat. Jak uruchomić Webasto?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2003 2:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 21, 2002 1:10 pm
Posty: 146
Lokalizacja: Toruń
To do 115 a nie " pasujące do 115" to doczęsta przypadłosć sprzedawców .
Chyba uwielubiaja jak ich klienci czesto odwiedzaja.
Powodzenia :)

Ps. Zima wrociła oj tak :cry:

_________________
Pozdrowienia
Krzysztof z Torunia

był:Mercedes W124 200D ;-)
jest Dodge Grand Caravan


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2003 8:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 02, 2002 11:47 pm
Posty: 233
Lokalizacja: Legnica
Okazało się, że pasują klocki od 123... i w związku z tym pytanie: Czy ja mam w 115 zaciski od 123, czy po prostu w 1973 roku produkowano 115 z takimi samymi zaciskami jak później w 123?

_________________
Oczek



MB W115/1 '73 200D czerwony -- sie robi

MB W123 '83 230 automat. Jak uruchomić Webasto?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2003 9:01 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
No nie masz zaciski albo od 240 D 3.0 albo od 114 po 72r.
Orginalne w 115 mają średnicę tłoczka 57mm a 114- 60mm,tarcze średnica odpowiednio 273 i 278 mm i mniejsze i większe klocki.
Ze 123 nie do końca pasuja bo inaczej się mocuje przewód hamulcowy.
Pozdrawiam.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2003 6:34 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
I jest też kombinacja grubości klocków- 14mm i 17mm.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl