MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

wyciek całego płynu chłodniczego
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=21913
Strona 1 z 2

Autor:  SKOWRON [ wt lis 07, 2006 9:51 am ]
Tytuł:  wyciek całego płynu chłodniczego

witam

Drodzy Panowie, sprawa jest taka:
kilka dni temu po przejechaniu 3-4 km temperatura skoczyła do maximun (120 stopni) i nie działało wcale ogrzewanie.

Odkręciłem korek chłodnicy a tam zupełna susza.
1. Kupiłem płyn, weszło na raz chyba ze 3 litry.
2. Przejechałem ze 20 km, ogrzewanie dziłało wszystko ok, tylko płyn bardzo wyciekał i w 30 min. znowu cały układ był suchy.
3. Wlałem ponownie do pełna i trzyma.

Zauważyłem, że płyn cieknie po takiej scieżce, a wycieka chyba z tego otworu
Obrazek
czy to możliwe??? chłodnica i rurki wszędzie suche.

otwór jest mniej więcej tu, za kołem
Obrazek

Może się mylę z tym otworem, ale tam widać slady jakiegoś wycieku i droga płynu prowadzi wlaśnie do niego

będę wdzięczny za każdą pomoc

pozdrawiam SKOWRON

Autor:  MacKuz [ wt lis 07, 2006 11:15 am ]
Tytuł: 

Wg mnie masz uwalone uszczelniacze pompy płynu chłodniczego.

Ten otworek zrobiony jest specjalnie na taką okoliczność.

Pompa do wymiany bo o ile wiem to nie wymienia sie tam uszczelniaczy zbyt łatwo. <br>Dodano po 3 minutach.:<br> Tak patrze na ten schemat i dochcodze do wniosku że albo źle strzałke postawiłeś albo sie myle co do mojej diagnozy :(

Autor:  SKOWRON [ wt lis 07, 2006 11:33 am ]
Tytuł: 

dzięki Maciek,
na tym schemacie nie widać tego otworu więc grot wskazuje mniej więcej miejsce gdzie on jest.

proszę o inne dobre rady

Autor:  MacKuz [ wt lis 07, 2006 11:49 am ]
Tytuł: 

Pytanie pomocnicze czy ta dziurka znajduje się na górze pompy wody jeżeli tak to moja diagnoza jest słuszna.

fotka wskazuje że chyba jednak mam racje.

Autor:  erio [ wt lis 07, 2006 12:44 pm ]
Tytuł: 

zdjecie jest pompy wodnej (od dołu, czyli po prawej stroni esilnika) ... strzałka jest żle dorobiona i tyle ... wymieniaj pompę wody, koszt koło 100 zł ... uszczelniaczy się ni ewymienia ... nie da sie łatwo ustawić potem osiowości

Autor:  Wojtyla [ wt lis 07, 2006 1:00 pm ]
Tytuł: 

Witam
SKOWRON pisze:
Wlałem ponownie do pełna i trzyma.

bo silnik nie był odpalany po wlaniu i nie ma nadciśnienia w układzie chłodzenia jak go zapalisz i nagrzejesz pompa powinna wyrzucić płyn jak go zgasisz to przez ten otwór powinien Ci schodzić płyn aż do wyrównania albo poziomów albo ciśnień zależy od uszkodzenia uszczelnienia wału pompy(albo wymiana pompy albo wymiana reperaturki[to pierwsze łatwiejsze])
pozdro

Autor:  SKOWRON [ wt lis 07, 2006 1:10 pm ]
Tytuł: 

100 zl za samą pompę (?) używaną oczywiście, tak? a ile z tym roboty?

Autor:  MacKuz [ wt lis 07, 2006 1:17 pm ]
Tytuł: 

SKOWRON pisze:
a ile z tym roboty


zalezy od zdolności manualnych robiacza :D :D :D

Generalnie operacja nie nalezy do super trudnych :)

Autor:  SKOWRON [ wt lis 07, 2006 1:45 pm ]
Tytuł: 

właśnie sprawdziłem, po przejechaniu jakiś 50km, poziom spadl o 2-3cm. Czyli co? jest zepsuta, ale nie do końca? i czy jest jakieś czasowe rozwiązanie problemu zanim wymienie calą pompę?

Autor:  MacKuz [ wt lis 07, 2006 1:47 pm ]
Tytuł: 

SKOWRON pisze:
czasowe rozwiązanie


Mozesz zatkać dziurke :D wyrzyga ci wode przez oś pompy na wiarak i rozpyli elegancko po całej komorze.

Twoj wybór :D

Autor:  wielki3333 [ wt lis 07, 2006 2:11 pm ]
Tytuł: 

SKOWRON pisze:
a ile z tym roboty?

ja rok temu wymieniałem z piwkiem godzinka roboty

Autor:  THC [ wt lis 07, 2006 2:31 pm ]
Tytuł: 

Wymień odrazu pompę.
100zł,chyba używka.
Za nową płaciłem 300zł firma Rauville,ale nie wiem czy mnie sprzedawca na tym przekręcił, czy to jakas dobra firma.
Auto sprzedałem zaraz po tym.
Można zakleic jakąś poksyliną te otwory.
Ja zakleiłem na jakies 400km,zanim dostałem pompę.
I cały układ trzymał.
Jeśli znajdziesz tanio nową to bierz.Ten element nie jest kosmicznie obciązony podczas pracy,moze na zime zakup używke za kilka złotych,a po zimie nówkę.
Nie naprawia sie tego,bo drożej wychodzi niż kupno nowej.
Wymiana bardzo łatwa.Nawet w dośc wygodniej pozycji:)
Jak już sam się za to weźmiesz to pamietaj,że śruby ,które ją trzymają przy bloku mają różne długości.

Autor:  ixes [ wt lis 07, 2006 3:13 pm ]
Tytuł: 

Znalazlem pompe wody do w123 ale diesli choć do w114 (230.6 ; 250 ; 280 ) pasuje :-? Może się nada ??

http://moto.allegro.pl/item140165599_me ... _hepu.html

pozdrawiam i powodzenia
Ixes

Autor:  SKOWRON [ wt lis 07, 2006 3:25 pm ]
Tytuł: 

ixes pisze:
Znalazlem pompe
dzięki, ale jak tam jest wyraźnie napisane, że od dieslów to taka sama jest do benzyny ????

a jak już tak chętnie odpowiadacie, to czy chwilowy brak płynu przy włączonym silniku mógł spowodować jakieś uszkodzenia?

Autor:  MacKuz [ wt lis 07, 2006 4:06 pm ]
Tytuł: 

SKOWRON pisze:
a jak już tak chętnie odpowiadacie, to czy chwilowy brak płynu przy włączonym silniku mógł spowodować jakieś uszkodzenia?


temp skoczyła ci do 120 czyli mogło nastąpić lekkie przegrzanie głowicy jeżeli nie trwało to zbyt długo i nie dolałeś zbyt szybko zimnego płynu to teoretycznie nic nie powinno sie stać, jeżeli jednak było inaczej to możesz mieć duzy problem.

Proponuje nie powtarzać tego doświadczenia.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/