MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 12:19 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lis 07, 2006 9:51 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
witam

Drodzy Panowie, sprawa jest taka:
kilka dni temu po przejechaniu 3-4 km temperatura skoczyła do maximun (120 stopni) i nie działało wcale ogrzewanie.

Odkręciłem korek chłodnicy a tam zupełna susza.
1. Kupiłem płyn, weszło na raz chyba ze 3 litry.
2. Przejechałem ze 20 km, ogrzewanie dziłało wszystko ok, tylko płyn bardzo wyciekał i w 30 min. znowu cały układ był suchy.
3. Wlałem ponownie do pełna i trzyma.

Zauważyłem, że płyn cieknie po takiej scieżce, a wycieka chyba z tego otworu
Obrazek
czy to możliwe??? chłodnica i rurki wszędzie suche.

otwór jest mniej więcej tu, za kołem
Obrazek

Może się mylę z tym otworem, ale tam widać slady jakiegoś wycieku i droga płynu prowadzi wlaśnie do niego

będę wdzięczny za każdą pomoc

pozdrawiam SKOWRON

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 07, 2006 11:15 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Wg mnie masz uwalone uszczelniacze pompy płynu chłodniczego.

Ten otworek zrobiony jest specjalnie na taką okoliczność.

Pompa do wymiany bo o ile wiem to nie wymienia sie tam uszczelniaczy zbyt łatwo. <br>Dodano po 3 minutach.:<br> Tak patrze na ten schemat i dochcodze do wniosku że albo źle strzałke postawiłeś albo sie myle co do mojej diagnozy :(

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 07, 2006 11:33 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
dzięki Maciek,
na tym schemacie nie widać tego otworu więc grot wskazuje mniej więcej miejsce gdzie on jest.

proszę o inne dobre rady

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 07, 2006 11:49 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Pytanie pomocnicze czy ta dziurka znajduje się na górze pompy wody jeżeli tak to moja diagnoza jest słuszna.

fotka wskazuje że chyba jednak mam racje.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 07, 2006 12:44 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
zdjecie jest pompy wodnej (od dołu, czyli po prawej stroni esilnika) ... strzałka jest żle dorobiona i tyle ... wymieniaj pompę wody, koszt koło 100 zł ... uszczelniaczy się ni ewymienia ... nie da sie łatwo ustawić potem osiowości

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 07, 2006 1:00 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
SKOWRON pisze:
Wlałem ponownie do pełna i trzyma.

bo silnik nie był odpalany po wlaniu i nie ma nadciśnienia w układzie chłodzenia jak go zapalisz i nagrzejesz pompa powinna wyrzucić płyn jak go zgasisz to przez ten otwór powinien Ci schodzić płyn aż do wyrównania albo poziomów albo ciśnień zależy od uszkodzenia uszczelnienia wału pompy(albo wymiana pompy albo wymiana reperaturki[to pierwsze łatwiejsze])
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 07, 2006 1:10 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
100 zl za samą pompę (?) używaną oczywiście, tak? a ile z tym roboty?

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 07, 2006 1:17 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
SKOWRON pisze:
a ile z tym roboty


zalezy od zdolności manualnych robiacza :D :D :D

Generalnie operacja nie nalezy do super trudnych :)

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 07, 2006 1:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
właśnie sprawdziłem, po przejechaniu jakiś 50km, poziom spadl o 2-3cm. Czyli co? jest zepsuta, ale nie do końca? i czy jest jakieś czasowe rozwiązanie problemu zanim wymienie calą pompę?

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 07, 2006 1:47 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
SKOWRON pisze:
czasowe rozwiązanie


Mozesz zatkać dziurke :D wyrzyga ci wode przez oś pompy na wiarak i rozpyli elegancko po całej komorze.

Twoj wybór :D

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 07, 2006 2:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
SKOWRON pisze:
a ile z tym roboty?

ja rok temu wymieniałem z piwkiem godzinka roboty

_________________
MB 123 220D 80r 6lat
MB 123 240D 82r 3lata
MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 07, 2006 2:31 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Wymień odrazu pompę.
100zł,chyba używka.
Za nową płaciłem 300zł firma Rauville,ale nie wiem czy mnie sprzedawca na tym przekręcił, czy to jakas dobra firma.
Auto sprzedałem zaraz po tym.
Można zakleic jakąś poksyliną te otwory.
Ja zakleiłem na jakies 400km,zanim dostałem pompę.
I cały układ trzymał.
Jeśli znajdziesz tanio nową to bierz.Ten element nie jest kosmicznie obciązony podczas pracy,moze na zime zakup używke za kilka złotych,a po zimie nówkę.
Nie naprawia sie tego,bo drożej wychodzi niż kupno nowej.
Wymiana bardzo łatwa.Nawet w dośc wygodniej pozycji:)
Jak już sam się za to weźmiesz to pamietaj,że śruby ,które ją trzymają przy bloku mają różne długości.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 07, 2006 3:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Znalazlem pompe wody do w123 ale diesli choć do w114 (230.6 ; 250 ; 280 ) pasuje :-? Może się nada ??

http://moto.allegro.pl/item140165599_me ... _hepu.html

pozdrawiam i powodzenia
Ixes

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 07, 2006 3:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
ixes pisze:
Znalazlem pompe
dzięki, ale jak tam jest wyraźnie napisane, że od dieslów to taka sama jest do benzyny ????

a jak już tak chętnie odpowiadacie, to czy chwilowy brak płynu przy włączonym silniku mógł spowodować jakieś uszkodzenia?

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 07, 2006 4:06 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
SKOWRON pisze:
a jak już tak chętnie odpowiadacie, to czy chwilowy brak płynu przy włączonym silniku mógł spowodować jakieś uszkodzenia?


temp skoczyła ci do 120 czyli mogło nastąpić lekkie przegrzanie głowicy jeżeli nie trwało to zbyt długo i nie dolałeś zbyt szybko zimnego płynu to teoretycznie nic nie powinno sie stać, jeżeli jednak było inaczej to możesz mieć duzy problem.

Proponuje nie powtarzać tego doświadczenia.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl